AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Del Skrevet 23. desember 2023 Jeg lager alltid brun saus til ribba av krafta som ligger igjen i formen etter steking. Pleier å tilsette 5-6 dl vann i formen. Har prøvd å tilsette mer vann, men syns da det blir lite smak i krafta. skal ha flere gjester enn vanlig i morgen og trenger derfor mer saus enn jeg pleier å få lagd av krafta + fløte. Hvordan skal jeg få til å få mer saus, men med god smak av ribbekrafta? Har mørk buljong (har prøvd dette før, men syns det ble litt mye buljongsmak) og har kjøpt ribbefett i pølse fra Gilde. Noen tips til meg? Anonymkode: db522...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Del Skrevet 23. desember 2023 Har du også kjøpt mer ribbe enn vanlig? Da burde det løse seg av seg selv. Anonymkode: 4935e...3da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 23. desember 2023 #3 Del Skrevet 23. desember 2023 Ville laget brun saus fra pose og blandet i. Nei, det er ikke som å banne i kjerka. Ja, det blir veldig godt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 23. desember 2023 #4 Del Skrevet 23. desember 2023 Ikke noe problem. Kjøp skysaus pakker og hell på kraften fra ribba. Ha i litt ekstra vann i pannen så får du nok kraft til sausen.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Del Skrevet 23. desember 2023 visp skrev (4 minutter siden): Ville laget brun saus fra pose og blandet i. Nei, det er ikke som å banne i kjerka. Ja, det blir veldig godt. Pose? Herregud for ett dårlig tips, da er det vel milevis bedre å tilsette mer enn kraft fra buljong, og enklere, det tar like lang tid som det tar å fylle opp vann fra springen Anonymkode: c425e...37a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 23. desember 2023 #6 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pose? Herregud for ett dårlig tips, da er det vel milevis bedre å tilsette mer enn kraft fra buljong, og enklere, det tar like lang tid som det tar å fylle opp vann fra springen Anonymkode: c425e...37a Jeg er ikke enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanino Skrevet 23. desember 2023 #7 Del Skrevet 23. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lager alltid brun saus til ribba av krafta som ligger igjen i formen etter steking. Pleier å tilsette 5-6 dl vann i formen. Har prøvd å tilsette mer vann, men syns da det blir lite smak i krafta. skal ha flere gjester enn vanlig i morgen og trenger derfor mer saus enn jeg pleier å få lagd av krafta + fløte. Hvordan skal jeg få til å få mer saus, men med god smak av ribbekrafta? Har mørk buljong (har prøvd dette før, men syns det ble litt mye buljongsmak) og har kjøpt ribbefett i pølse fra Gilde. Noen tips til meg? Anonymkode: db522...54a Da lager du mer saus hehe. Kan kjøpe fond og tilsette. Bedre det enn å bruke buljong eller pose saus Endret 23. desember 2023 av Kanino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 23. desember 2023 #8 Del Skrevet 23. desember 2023 Kjøp noen kraftbein i dag, brun dem, fyll på vann rett over beina og kok opp og ta av skumme og la krafta trekke over natta. Når du har kokt opp og skummet av, kan du sette kjelen i stekeovnen på ca 70 grader og la den stå og godgjøre seg til i morgen. Den blir ekstra god om du putter oppi gulrot og purre i skiver, litt sellerirot og et par laurbærblader, men du må ikke. Ordentlig kraft kan du fint blande med ribbekrafta. Eller du kan kjøpe ferdig kraft. Eller, som flere foreslår, kjøpe posesaus. Ikke i nærheten av like godt som ekte kraft, men det funker jo. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 24. desember 2023 #9 Del Skrevet 24. desember 2023 visp skrev (13 timer siden): Ville laget brun saus fra pose og blandet i. Nei, det er ikke som å banne i kjerka. Ja, det blir veldig godt. Det har jeg gjort i mange år. Følger oppskriften på posen og bruker kraften istedenfor/kombinert med vann. Knallgod saus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #10 Del Skrevet 24. desember 2023 Fasit: https://www.nrk.no/mat/sjysaus-til-ribbe-1.13287010 Anonymkode: 83d91...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå