AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Del Skrevet 23. desember 2023 Skal hjem til der jeg vokste opp, og gruer meg fordi de ikke tåler å høre at livet mitt ikke går på skinner. Det har de forøvrig aldri taklet og blitt irriterte når jeg har snakket om at jeg sliter med kroppen. Samboeren døde i høst, har prolaps i nakken og problemer med korsryggen, og er tom for energi etter alt jeg har stått i. Kan ikke si noe for da bagatelliserer de det og begynner å prate om sine vondter og problemer. Har skrevet om det her inne tidligere, da nesten ingen fra familien og særlig min mor ikke spør hvordan det går da hun ringer. Tidligere juler har jeg ofte tilbrakt med min avdøde kjæreste og hennes familie pga min familie. Jeg har familie på Sørlandet men bor i Troms så det er ikke ofte vi sees. Jeg driter i julen nå og kunne tenkt meg å være hos meg selv alene. Anonymkode: 8acf9...9e5 1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Del Skrevet 23. desember 2023 Du MÅ ingenting, ts. Du kan faktisk velge å bli hjemme. Anonymkode: 71f7a...e55 27 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 23. desember 2023 #3 Del Skrevet 23. desember 2023 Bli hjemme og kos deg i stede. Lag god julemat og se på julefilmer. Bedre det en å mistrives hos familie 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Del Skrevet 23. desember 2023 Dersom du syter og er negativ hele julen, så forstår jeg dem. Dersom du svarer ærlig på hvordan det går når de spør, og det da blir dårlig stemning fordi livet ikke går på skinner, så hadde jeg blitt hjemme. Anonymkode: e4e58...da3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Del Skrevet 23. desember 2023 Kunne du evt reist til din gamle svigerfamilie? Ofte er det lettere å være sammen med noen som forstår sorgen. Spesielt i høytidene Anonymkode: a68a6...358 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du MÅ ingenting, ts. Du kan faktisk velge å bli hjemme. Anonymkode: 71f7a...e55 Jo men da jeg bestilte billetter for to måneder siden pga høye priser, tenkte jeg at jeg ikke klarte å være i leiligheten vår i julen og hans familie skal til Syden i julen så kan ikke være der, men nå som det går bedre skulle jeg ønske jeg slapp . Hjemstedet mitt er nydelig men familien min er ikke det. Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Del Skrevet 23. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Jo men da jeg bestilte billetter for to måneder siden pga høye priser, tenkte jeg at jeg ikke klarte å være i leiligheten vår i julen og hans familie skal til Syden i julen så kan ikke være der, men nå som det går bedre skulle jeg ønske jeg slapp . Hjemstedet mitt er nydelig men familien min er ikke det. Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 Det er bare å droppe og reise, TS. Du må ingenting. Anonymkode: d71d0...a7c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #8 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom du syter og er negativ hele julen, så forstår jeg dem. Dersom du svarer ærlig på hvordan det går når de spør, og det da blir dårlig stemning fordi livet ikke går på skinner, så hadde jeg blitt hjemme. Anonymkode: e4e58...da3 De spør ikke, det er jo det som er problemet her Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #9 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er bare å droppe og reise, TS. Du må ingenting. Anonymkode: d71d0...a7c Har billetter til 3700,- som jeg taper Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 23. desember 2023 #10 Del Skrevet 23. desember 2023 Du skriver at samboer døde i høst, men skriver også at du har tilbragt flere jul med avdødes familie.. Men det er veldig trist at du ikke får noe støtte. Det ville jeg sagt rett ut. Si ifra og se om det blir bedre, ellers blir kanskje dette siste julen med dem. Jeg tror de bare syntes det er vanskelig å snakke om. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #11 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kunne du evt reist til din gamle svigerfamilie? Ofte er det lettere å være sammen med noen som forstår sorgen. Spesielt i høytidene Anonymkode: a68a6...358 De har reist til Kanariøyene Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #12 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har billetter til 3700,- som jeg taper Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 Trivsel er verdt mer enn det. Hvis du reiser, VELGER du mistrivsel og da har du ingenting å klage på Anonymkode: 71f7a...e55 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 23. desember 2023 #13 Del Skrevet 23. desember 2023 Bare fordi du har muligheten til å reise til din familie, behøver du ikke å gjennomføre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 23. desember 2023 #14 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har billetter til 3700,- som jeg taper Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 Finnes det billige billetter videre derifra? Om en utenlandsreise var et alternativ. Eventuelt billig airbnb på hjemstedet ditt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23. desember 2023 #15 Del Skrevet 23. desember 2023 Så vondt med den fleste jula etter dødsfallet og med lite støtte fra omgivelsene. Det høres vanskelig ut, jeg hadde nok droppet å reise hjem når det bare tar energi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #16 Del Skrevet 23. desember 2023 nordlending skrev (8 minutter siden): Finnes det billige billetter videre derifra? Om en utenlandsreise var et alternativ. Eventuelt billig airbnb på hjemstedet ditt? Det er på bygda Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #17 Del Skrevet 23. desember 2023 Ta jeg skjønner deg, jeg har lignende familie, jeg var sammen med de 10 dager for litt siden og de snakker så mye om seg selv og avbrøt meg hver gang jeg ville dele noe, at jeg faktisk ikke fikk inn andre ord enn bekreftelse og aha mhmh oi sier du det, til det de sa. De er bare ikke noe særlig på å se andre eller kunne snakke om andre og få de til å føle seg sett. Å tilbringe tid med slike folk er å innse at det er ikke at de ikke bryr seg, de klarer ikke, de klarer ikke å være der for deg, trøste deg eller støtte deg for de tror at de må fikse alle følelsene dine for deg, og de klarer ikke det etter noe så tragisk du har vært gjennom. Vet ikke om det ga mening. Noen klarer ikke å høre på andre hvis de ikke kan fikse det for dem. Har en venninne som er slik også, jeg prøver å dele om sorg og sånn etter dødsfall hos meg, og hun blir helt blank for hun vet ikke hva hun skal si for å gjøre det bedre, selv om vi har hatt den praten mange ganger, at hun skal ikke fikse noe og isåfall ordner en klem veldig mye. Men det ser ikke ut til å gi mening for henne. Poenget mitt er at du må enten dra med den forståelsen at alt med deg vil bli unngått, ikke av dårlige hensikter, og akseptere det, eller bare bli hjemme. 3700 er ikke såå mye, jeg hadde ofret mer enn det for ikke å feire jul med min familie som er slik, jeg takket nei til det og blir for det meste alene i år, og det er en lettelse. Kondolerer ts, du er fortsatt i sorg, jeg ville ikke dratt, når de unngår å se deg på den måten så blir du nummen på en måte, numner følelsene dine, det er ikke så bra. Anonymkode: 47d48...758 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #18 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): De spør ikke, det er jo det som er problemet her du vil gjerne ha noen å snakke med - forstår jeg det riktig? Du vil gjerne ha litt mental støtte og trøst? Forstår det. Men.. når det nå en gang er slik som det er og du ikke vil la flybilletten forfalle, så får du prøve å se på det slik: Noen dager med ferie fra sjukdomsprat og sorg. Spill for galleriet: Lat som om du står støtt som et fjell og har alt under kontroll. Hvis de ikke spør deg kan jo du bli den som spør. Spør og spør til fasaden faller Anonymkode: aa57c...972 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #19 Del Skrevet 23. desember 2023 Forsøk å selge flybilletten på Finn? Anonymkode: e4e58...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #20 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Forsøk å selge flybilletten på Finn? Anonymkode: e4e58...da3 Sitter på flyplassen nå😑 Ts Anonymkode: 8acf9...9e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå