AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Etter mange år uten katt skal jeg kjøpe en kattunge på 6 måneder av dyrebeskyttelsen. Hannkatt som blir kastrert like før han kommer. Jeg hadde bare tenkt til å ha en katt. Innekatt. Nå sitter jeg her å vurderer om jeg også burde kjøpe søsteren hans. Hannkatten er ganske skeptisk og hunnkatten får de ikke tatt på enda. De har begge vært hos dyrebeskyttelsen fra de var 1 dag gamle. Vil det være en fordel eller ulempe å kjøpe de begge to? Jeg har kun hatt en katt av gangen før. Tenker også at det kanskje er en ulempe med katter av begge kjønn selv om de da er kastrerte. Kan jeg få litt meninger av dere her inne ang for og imot dette? Det er ikke nødvendig å komme med synspunkt ang at de er innekatter da dyrebeskyttelsen kun vil selge disse til eiere som vil ha de som innekatter. Jeg bor også såpass trafikkert at det ikke er forsvarlig å ha utekatt heller. Anonymkode: 559c3...244 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Ang katter av ulike kjønn, har ingenting å si når de er kastrert. At de er søsken er også positivt, de kjenner hverandre så du slipper introduksjon av en annen katt på kanskje senere tidspunkt. Jeg syns at man bør ha to når det skal være innekatt, da har de selskap og noen å rase med når du ikke er hjemme feks. Min erfaring med å ha to stk er bare positiv. så fint at du vil ta to gjennom dyrebeskyttelsen ❤️ de trenger virkelig å få frigjort noen plasser så flere kan få hjelp Anonymkode: 76ac8...07b 3 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Når man har innekatt, kan det være anbefalt å ha 2, særlig om katten(e) blir mye alene når man er på jobb ol. da vil katten ikke være alene. Anonymkode: 9a00b...8a7 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Jeg ville tatt begge to🫶🏼 De får mer selskap av hverandre og spesielt som innekatter er det fint🙌🏼 Anonymkode: ba309...67a 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Siden du planlegger å ha innekatt så bør du virkelig kjøpe begge. Anonymkode: 46344...098 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 Forverten har hatt de siden dag 1 og de er fremdeles veldig skeptisk og den ene uhåndterbar? Det høres veldig rart ut. Og de blir adoptert bort til tross for at de ikke er tamme? Det er i alle falm veldig rart. Uansett, så tenker jeg at de kan «mates» av hverandre. Altså; Nr.1 er skeptisk. Nr.2 er enda mer skeptisk. Da blir nr.1 svært skeptisk, også blir de vanskeligere å håndtere. Jeg mener at innekatter skal være 2, men hva med å adoptere en trygg katt fra dyrebeskyttelsen i tillegg til denne kattungen? En katt som selvsagt går overens med andre. Anonymkode: 88b1f...e95
Gliffy Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Enig med de som sier ta begge. Innekatter har det best når de er to, og skepsisen vil de komme over når de får god tid på seg i et stabilt hjem. Med innekatter er det egentlig mindre jobb å ha to enn 1 side man ikke trenger å bruke like mye tid på aktivisering.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 15.14): Forverten har hatt de siden dag 1 og de er fremdeles veldig skeptisk og den ene uhåndterbar? Det høres veldig rart ut. Og de blir adoptert bort til tross for at de ikke er tamme? Det er i alle falm veldig rart. Uansett, så tenker jeg at de kan «mates» av hverandre. Altså; Nr.1 er skeptisk. Nr.2 er enda mer skeptisk. Da blir nr.1 svært skeptisk, også blir de vanskeligere å håndtere. Jeg mener at innekatter skal være 2, men hva med å adoptere en trygg katt fra dyrebeskyttelsen i tillegg til denne kattungen? En katt som selvsagt går overens med andre. Anonymkode: 88b1f...e95 Det blir vanskelig å vite om de går overens hvis det er slik at kattungene har vært i fosterhjem frem til nå. Jeg ser poenget ditt med at to skeptiske katter ikke er enkleste måten å oppnå to kosete katter. Men det kommer jo også an på fosterhjemmet. Hvor mye innsats de har lagt i å oppnå sosialiserte katter. Jeg ville uansett hatt to katter. Har en innekatt, og angrer på at jeg ikke adopterte to med en gang. Nå er det litt for sent. Katten har jo hele boligen som sitt territorium, og vil nok ikke sette pris på at det kommer inn en ny katt som han må dele godene sine med. Og så vil jeg berømme ts for å velge dyrebeskyttelsen. Det er en uting at folk kjøper kattunger privat. Private burde sterilisere/ kastrere kattene sine slik at det ikke blir enda flere løskatter. Anonymkode: 50a05...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 7.04): Etter mange år uten katt skal jeg kjøpe en kattunge på 6 måneder av dyrebeskyttelsen. Hannkatt som blir kastrert like før han kommer. Jeg hadde bare tenkt til å ha en katt. Innekatt. Nå sitter jeg her å vurderer om jeg også burde kjøpe søsteren hans. Hannkatten er ganske skeptisk og hunnkatten får de ikke tatt på enda. De har begge vært hos dyrebeskyttelsen fra de var 1 dag gamle. Vil det være en fordel eller ulempe å kjøpe de begge to? Jeg har kun hatt en katt av gangen før. Tenker også at det kanskje er en ulempe med katter av begge kjønn selv om de da er kastrerte. Kan jeg få litt meninger av dere her inne ang for og imot dette? Det er ikke nødvendig å komme med synspunkt ang at de er innekatter da dyrebeskyttelsen kun vil selge disse til eiere som vil ha de som innekatter. Jeg bor også såpass trafikkert at det ikke er forsvarlig å ha utekatt heller. Anonymkode: 559c3...244 Det jeg reagerer på er at den ene katten er så sky etter seks måneder at man ikke får tatt på den, det synes jeg er alarmerende. Da har katten psykiske problemer. Anonymkode: 03343...fcc
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 Har bestilt begge. De er på ett «kattehus» hos dyrebeskyttelsen. Så de to jeg skal ha er på ett rom med kanskje 15 andre katter. Det er mange som jobber der som frivillige så kattene har jo ikke mennesker de kjenner godt vil jeg tro. Vet ikke om det har noe å si i forhold til at de er ganske sky enda. Anonymkode: 559c3...244 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har bestilt begge. De er på ett «kattehus» hos dyrebeskyttelsen. Så de to jeg skal ha er på ett rom med kanskje 15 andre katter. Det er mange som jobber der som frivillige så kattene har jo ikke mennesker de kjenner godt vil jeg tro. Vet ikke om det har noe å si i forhold til at de er ganske sky enda. Anonymkode: 559c3...244 Dersom de er på fellesrom med andre katter er de nok ganske redde og utrygge ennå. Kanhende de fremdeles vil være redde en stund etter at de har kommet til deg, men det vil gå seg til. Katter liker ikke å bli flyttet hit og dit da de er ganske stedbundne. Så fint at du kjøper to fra dyrebeskyttelsen ❤️ Jeg er fosterhjem for katter der og tenker jo av og til på hvordan de får det når de blir adoptert. Håper du har glede at kattene og at du behandler de godt ❤️ Anonymkode: e38f3...58f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå