AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Hei dere. Jeg har gått arb ledig i snart over to år pga årevis historikk med dårlig psykis helse. Jeg har gått på et arb tiltak som skal få meg ut i jobb. Dette tiltaket har vist seg og ikke være noe annet enn ett tidsfordriv hvor man har måtte mase seg frem til arb utprøving og løfter som ikke ble avholdt. Føler meg dum som ikke sa fra til NAV i forkant om dette heller. Jeg har blitt enda dårlige psykisk fordi det ikke har skjedd stort annet enn og gå rundt og vente. Jeg skjønner det jeg er ikke den eneste som har det dårlig. Jeg har måtte mase meg frem til og utprøvinger og ble fortalt at vent litt til så kommer det nok noe snart. Jeg er fullt klar over at en utdanning må til i de fleste yrker men pga psykiske helsa mi så er ikke dette mulig for meg akkurat nå. Utallige stillinger der ute jeg har ønsket har ikke engang krevd noen spesifikk form for utdanning..men jeg blir ikke hørt av dem. Det har ført meg enda lenger ned enn dit jeg var. Tar det virkelig over ett år i et slikt tiltak og skulle få hjelp med søknader og jobber man vet man kan funke i ? Jeg har vært tydelig på hva jeg ønsker til veileder og veileder virker ikke og forstå hva jeg har ønsket ig hva jeg ville videre. Alt jeg sa alle mine preferanser som de skulle skreddersy har bare vært venting venting og enda litt venting. Med tilbud av jobber jeg vet jeg over tid ikke vil takle psykisk. Jeg ble fortalt at de utdannings ønskene ikke var aktuelle for meg heller. Mens andre har fått det innvilget. Har fortalt legen at jeg trenger psykolog og vil meldes ur av tiltake da alt bare virker ig være tomprat og ingen fremgang. Veileder tydeligvis likte ikke at jeg skulle ut og tror jeg er ute etter og bare bli ufør. Hun kjenner ikke til hele historikken min og har null forståelse for hvordan jeg har det mentalt. Påstår at nav mener jeg var skyldt på henne for at dette skal skje og vi skal ha en siste samtale snart. Jeg aner ikke hva mer jeg skal si da hun virket fly forbanna på at jeg ikke ønsket og være en del av det lenger. Jeg har aldri skyldt på hene heller men jeg har følt på press og ends mere stress for helt unødvendige tidsfordrivemde samtaler som ikke fører meg noen steds. Jeg har ingen anelse om h s jeg skal si når vi møtes en siste gang etter alt vi har hatt av møter sammen. Og nå er hun bitter ig sint og jeg går i møte med jula enda mer nedenfor lei meg og opprørt over at det må.bli slik. Mitt spørsmål er. Hva skal jeg si og hva hadde dere gjort ? Spar meg for negativitet vær bare ærlige. Anonymkode: 50665...8cb
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Vil være tydelig her på ar jeg fikk innvilget om ufør for 3 åe tilbake og jeg takket nei. Så nei det er ikke.målet mitt. Men psyken min er ikke klar for utprøvinger og unødvendige samtaler akkurat nå. Jeg føler meg håpløs og helt nedenfor av all dette . Anonymkode: 50665...8cb
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil være tydelig her på ar jeg fikk innvilget om ufør for 3 åe tilbake og jeg takket nei. Så nei det er ikke.målet mitt. Men psyken min er ikke klar for utprøvinger og unødvendige samtaler akkurat nå. Jeg føler meg håpløs og helt nedenfor av all dette . Anonymkode: 50665...8cb Be legen skive en erklæring på dette til nav. Sånn Anonymkode: 9d021...d18
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Om du mener du ikke er frisk nok til tiltak, så må legen din skrive dette til NAV. Uten det blir det tiltak. Det er kun legen din som kan si at du er for syk til tiltak. Anonymkode: 67d98...93e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du mener du ikke er frisk nok til tiltak, så må legen din skrive dette til NAV. Uten det blir det tiltak. Det er kun legen din som kan si at du er for syk til tiltak. Anonymkode: 67d98...93e Ja og det er jeg alt. Jeg skal i behandling men jeg var ingen forståelse for hvorfor veilederen min skal på så sur på meg for at dette skjer? Hun har vel ingenting med at jeg nå skal i behandling lenger ? Jeg har bare hatt samtaler om eget liv annet enn jobb jobbsøknader og hva vi kan gjøre for og komme videre i prosessen. Jeg aner ike hva jeg heller skal si på det siste møtet. Anonymkode: 50665...8cb
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Takk ja til ufør, så kan du studere i vei og jobbe med det du ønsker etterpå? Anonymkode: b2b5b...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå