AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Vi ønsket i utgangspunktet å feire julaften hjemme i år. Men mine foreldre er gamle og vi vil jo helst feire med dem. Lillebror var den som skulle få viljen sin og har invitert alle til sin lille leilighet. Vi blir 16 stk der og i overkant mange for en hel dag sammen fra morgen til kveld. Forslaget er fra svigerinne at vi skal dele oss opp, slik at flere av oss voksne tilbringer dagen sammen, og barna sammen i et annet hus. Kan absolutt forstå at det er trivelig for barna å være sammen, men det er det også for oss som familie, slik vi hadde ønsket. Hadde dere godtatt at andre bestemte at de skulle hatt sine og deres (våre) barn sammen fra morgen til julen ringer inn, bare fordi det ikke er plass til alle på en plass? Også skal vi andre voksne bruke dagen sammen i annet hus? Anonymkode: c340f...d81
Gjest Annas1992 Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Jeg hadde ikke godtatt det. Vil kunne være med barnet mitt 😅
Blueberrymuffin Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Lillebror og liten leilighet. Hvorfor skal en person bestemme hvor alle skal, og når han tydeligvis ikke har plass til alle, det blir litt for dumt. Nei, her ville jeg tydelig sagt ifra, dere har da noe dere skulle sagt og, alle har vel litt de skulle sagt om hvor man vil feire jul. Fint lillebror tar initiativ, men det er da helt greit om noen sier nei, og velger å feire jul et annet sted. Men dere er kanskje litt seint ute, litt dårlig stemning å avbryte eller bryte opp en dagen før julaften. 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Jeg ville vært hjemme fram til det var på tide å dra til felles middag. Det blir mange nok timer sammen, og jeg får formiddagen sammen med mine egne barn. Anonymkode: 00420...4e9 6 1
Duff Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Huff nei. Jeg vil være hjemme med mine frem til litt før middagen serveres. Julaften er for meg de rolige timene sammen før alt braker løs. 1
Bondenisse Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Barna i eget hus… hvor gamle er barna? Dette innlegget gir meg inntrykk av at barna er voksne, men på den andre siden at det dreier seg om noen på 10 år (som foreldrene fortsatt kan bestemme over). For voksne søskenbarn kan det være hyggelig å samles, å gi barn under 15 ett hus alene i jula kan bli katastrofalt. Om dine barn er voksne, og foreldrene dine gamle kan du tenke på hvorfor du vil ha alenetid med bare dine barn, og tenke på om det kanskje er ett ønske his dine foreldre å samle sine barn? 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 Bondenisse skrev (Akkurat nå): Barna i eget hus… hvor gamle er barna? Dette innlegget gir meg inntrykk av at barna er voksne, men på den andre siden at det dreier seg om noen på 10 år (som foreldrene fortsatt kan bestemme over). For voksne søskenbarn kan det være hyggelig å samles, å gi barn under 15 ett hus alene i jula kan bli katastrofalt. Om dine barn er voksne, og foreldrene dine gamle kan du tenke på hvorfor du vil ha alenetid med bare dine barn, og tenke på om det kanskje er ett ønske his dine foreldre å samle sine barn? Er snakk om formiddagen frem til kl 17 hvor lillebror har bestemt at sine barn, min andre brors barn og våre barn mellom 6-16 år skal være sammmen og våre foreldre skal være sammen med oss + bror og kone uten deres barn (for de er hos lillebror. For da blir fordelingen ca likt(6 voksne hos oss, 2 voksne og 8barn i deres hus) på dagen, men mindre styr enn om alle var i ett hus. Anonymkode: c340f...d81 1
Bondenisse Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er snakk om formiddagen frem til kl 17 hvor lillebror har bestemt at sine barn, min andre brors barn og våre barn mellom 6-16 år skal være sammmen og våre foreldre skal være sammen med oss + bror og kone uten deres barn (for de er hos lillebror. For da blir fordelingen ca likt(6 voksne hos oss, 2 voksne og 8barn i deres hus) på dagen, men mindre styr enn om alle var i ett hus. Anonymkode: c340f...d81 Så lillebror skal både passe 8 barn og lage julemiddag + pynte mens dere slapper av med deres foreldre og storebror + frue? 😅 Tror jeg med glede hadde sagt de blir levert etter askepott, vi gleder oss til middag 😇 Da får du både familiekos på morgenen, litt voksentid med dine foreldre, gjøre deg klar til middag, pakke inn de siste gavene og sånn uten barn som henger i skjørtet. Nyt det 😉 1
Trolltunge Skrevet 23. desember 2023 #9 Skrevet 23. desember 2023 Julaften er jeg sammen med min kjernefamilie og mine barn. Altså mann og barn. Andre får variere, men at jeg er sammen med dem er det ikke noe å diskutere rundt. 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #10 Skrevet 23. desember 2023 Det er vel bare et forslag? Anonymkode: 2cdf6...d60 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #11 Skrevet 23. desember 2023 Jeg ville feirer kun med min familie i det tilfellet. Aldri om vi deler oss. Anonymkode: be7f7...d3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #12 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi ønsket i utgangspunktet å feire julaften hjemme i år. Men mine foreldre er gamle og vi vil jo helst feire med dem. Lillebror var den som skulle få viljen sin og har invitert alle til sin lille leilighet. Vi blir 16 stk der og i overkant mange for en hel dag sammen fra morgen til kveld. Forslaget er fra svigerinne at vi skal dele oss opp, slik at flere av oss voksne tilbringer dagen sammen, og barna sammen i et annet hus. Kan absolutt forstå at det er trivelig for barna å være sammen, men det er det også for oss som familie, slik vi hadde ønsket. Hadde dere godtatt at andre bestemte at de skulle hatt sine og deres (våre) barn sammen fra morgen til julen ringer inn, bare fordi det ikke er plass til alle på en plass? Også skal vi andre voksne bruke dagen sammen i annet hus? Anonymkode: c340f...d81 For mine barn har det alltid, og er fortsatt, det viktigeste å være sammen med sine egne foreldre på julaften. De kan heller være sammen alle sammen i romjula! Anonymkode: 46855...ca2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #13 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville feirer kun med min familie i det tilfellet. Aldri om vi deler oss. Anonymkode: be7f7...d3e Slik jeg skjønte ts var delingen fram til jula ringes inn, så feiringen er samlet. Jeg ville hatt formiddagen med min kjernefamilie, men det kommer an på. Hvis jeg uansett ser egne barn hverdag, og mine foreldre kom tilreisende, kunne kanskje noen timer med bare voksne, før alle samles til middag, være et hyggelig alternativ. Anonymkode: 00420...4e9
Helt uperfekt Skrevet 23. desember 2023 #14 Skrevet 23. desember 2023 Hvorfor ønsker de egentlig det? I mitt hode hadde det eneste logiske vært at alle er sammen med sin kjernefamilie på formiddagen så møtes man på ettermiddag/kveld. Så er dine foreldre sammen med en av familiene på formiddagen hvis de orker. regner med at det er lagt fram som en måte søskenbarna skal kunne få være sammen hele dagen, men jeg ville nok heller prøvd å få til det en annen dag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå