Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 Populært innlegg #1 Skrevet 22. desember 2023 Jeg poster det her inne, fordi jeg har lest flere tråder i det siste under familie og barn. Vi bruker forumet ulikt, og noen bruker det for å få ut litt frustrasjon, og kanskje er forumet den eneste plassen for enkelte der de virkelig tør å sette ord på hvordan de føler seg bak anonym. Da de ellers blant familie og venner smiler pent og biter i det sure eplet. Det jeg synes er fryktelig trist og vondt, er når en ts lufter noe som hun synes er vanskelig og sårbart så dundrer det inn med dømmende ord, og det virker nesten som at folk liker å trykke ned de som har det vondt fra før. Dette river i hjertet. Man vet ikke mer enn den lille teksten ts skriver, og ts skriver jo gjerne for å oppnå en kontakt og få omsorg, trøst og støtte. Istedefor møter ts folk som setter seg som dommer/ psykolog og stiller kritiske spm om det ikke er hun selv det er noe galt med. Hvem er dere som svarer slik i tråder? Hvordan har dere det selv? Og hva vil dere oppnå? man leker ikke med andres såre følelser nå i jula (ellers også) Bare et hjertesukk fra meg Anonymkode: 6d897...665 18 25 40
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 Og som prikken over i'en er når folk vrir på det ts skriver, gjerne dikter litt i tillegg, for så å diskutere utifra det🤷♀️ Altså, hvorfor? Anonymkode: debe7...f9c 14 2 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 Jeg er helt enig med deg. Mange bør lese teksten de skriver, gjerne et par ganger, før de velger å trykke send. Sikkert mange som svarer som de gjør fordi de selv har en utblåsning, men det er virkelig ikke rettferdig overfor TS. Anonymkode: ba8a2...209 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og som prikken over i'en er når folk vrir på det ts skriver, gjerne dikter litt i tillegg, for så å diskutere utifra det🤷♀️ Altså, hvorfor? Anonymkode: debe7...f9c Og drar konklusjoner. Virker som det er for å provosere fram en reaksjon fra ts, som da blir et bevis på at ts er «feil» Anonymkode: 6d897...665 6 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Ts er ikke alltid tydelig på hva hun ønsker med innlegget. Ønsker hun råd, erfaringer, synspunkter, støtte eller hva? Hvis det er en ren utblåsning, som vi andre ikke skal svare på eller kommentere, bør man vurdere andre steder enn et diskusjonsforum. Et diskusjonsforum er heller ikke en arena for omsorg og støtte. Jeg er likevel enig i at mange adresserer andre ting enn hva ts ønsker innspill/synspunkter på. Det er sånn samtaler også går irl. Jeg har større problemer med personlige angrep, nedlatenhet og fordommer. Anonymkode: 2a832...184 5 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts er ikke alltid tydelig på hva hun ønsker med innlegget. Ønsker hun råd, erfaringer, synspunkter, støtte eller hva? Hvis det er en ren utblåsning, som vi andre ikke skal svare på eller kommentere, bør man vurdere andre steder enn et diskusjonsforum. Et diskusjonsforum er heller ikke en arena for omsorg og støtte. Jeg er likevel enig i at mange adresserer andre ting enn hva ts ønsker innspill/synspunkter på. Det er sånn samtaler også går irl. Jeg har større problemer med personlige angrep, nedlatenhet og fordommer. Anonymkode: 2a832...184 Her på KG er det mange som søker omsorg og støtte slik jeg ser det. Innspill og synspunkter er innafor, men det kommer jo an på HI. Mange henger her inne mye, og da er det kanskje naturlig å innimellom lufte en problemstilling eller en situasjon der man ønsker støtte. Det går an å ta hensyn og vise nettvett. Mye av det som skrives her inne hadde ikke folk sagt til hverandre ansikt til ansikt. Et eksempel er at mange foreldre er sliten eller fortvilt over ett eller annet med barna, eller partneren. Ofte kommer det svar som- dette burde du tenkt på før du fikk barn. Det er ingen som sier det ansikt til ansikt til noen. Så trenger man heller ikke kommentere innlegg hvis en ikke har noe konstruktivt å komme med. Slik jeg ser det Anonymkode: 6d897...665 10 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her på KG er det mange som søker omsorg og støtte slik jeg ser det. Innspill og synspunkter er innafor, men det kommer jo an på HI. Mange henger her inne mye, og da er det kanskje naturlig å innimellom lufte en problemstilling eller en situasjon der man ønsker støtte. Det går an å ta hensyn og vise nettvett. Mye av det som skrives her inne hadde ikke folk sagt til hverandre ansikt til ansikt. Et eksempel er at mange foreldre er sliten eller fortvilt over ett eller annet med barna, eller partneren. Ofte kommer det svar som- dette burde du tenkt på før du fikk barn. Det er ingen som sier det ansikt til ansikt til noen. Så trenger man heller ikke kommentere innlegg hvis en ikke har noe konstruktivt å komme med. Slik jeg ser det Anonymkode: 6d897...665 Jeg tror ikke vi er så veldig uenige. Eksemplene dine går vel under det jeg kalte personlige angrep, nedlatenhet eller fordommer, uten at jeg trenger å klassifisere det. Jeg er helt enig i at mange bør være mer saklige og prøve å vøre konstruktive. Ts må likevel tåle at ikke alke støtter hennes synspunkter eller forventninger. Anonymkode: 2a832...184 1
Daria Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 Dette er et diskusjonsforum, ikke en skjermet støttegruppe. Er man primært ute etter å blåse ut og skrive av seg, kan jeg anbefale å heller opprette en dagbokstråd. En del er unødvendig ufine, men man har et ansvar selv også for hva man utleverer og hvor sårbar man velger å gjøre seg. En av grunnene til at man får andre svar her enn man ville gjort IRL, er jo at man ikke ville delt private ting ukritisk med mengder av vilt fremmede IRL heller... 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #9 Skrevet 23. desember 2023 Man kan i det minste spare seg for å komme med «råd» eller kommentarer som krever at ts snur tiden. Hun gjorde kanskje et dårlig valg en gang i tiden, det er hun sikkert klar over, det kan ikke endres nå, og kommentarer av denne typen er vel bare egnet til å få den som skriver dem til å føle seg overlegen. Man skal ikke tråkke på andre for å føle seg bedre selv. Anonymkode: fe1a3...deb 10 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #10 Skrevet 23. desember 2023 Man kan i det minste spare seg for å komme med «råd» eller kommentarer som krever at ts snur tiden. Hun gjorde kanskje et dårlig valg en gang i tiden, det er hun sikkert klar over, det kan ikke endres nå, og kommentarer av denne typen er vel bare egnet til å få den som skriver dem til å føle seg overlegen. Man skal ikke tråkke på andre for å føle seg bedre selv. Anonymkode: fe1a3...deb 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #11 Skrevet 23. desember 2023 Her tror jeg dere snakker til døve ører. De som er jævlige i hver tråd kommer til å fortsette med det uavhengig av kjennepreken eller ei. Dette er et diskusjonsforum så man må faktisk vente seg alle mulige svar. Anonymkode: 5cc97...900 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #12 Skrevet 23. desember 2023 Å ha det vondt betyr ikke at man har rett. Mange her mener andre er grunnen til at de har det vondt, og noen ganger trenger de faktisk er realitetsorientering ingen ser ut til å tilby i det virkelige liv. Hvis du ikke tåler tilbakemeldinger som er noe annet enn "stakkars deg, alle andre er såååå slemme", så gjør du best i holde deg vekke fra forum (eller nettet generelt). Anonymkode: 0f443...1e0 8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #13 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg poster det her inne, fordi jeg har lest flere tråder i det siste under familie og barn. Vi bruker forumet ulikt, og noen bruker det for å få ut litt frustrasjon, og kanskje er forumet den eneste plassen for enkelte der de virkelig tør å sette ord på hvordan de føler seg bak anonym. Da de ellers blant familie og venner smiler pent og biter i det sure eplet. Det jeg synes er fryktelig trist og vondt, er når en ts lufter noe som hun synes er vanskelig og sårbart så dundrer det inn med dømmende ord, og det virker nesten som at folk liker å trykke ned de som har det vondt fra før. Dette river i hjertet. Man vet ikke mer enn den lille teksten ts skriver, og ts skriver jo gjerne for å oppnå en kontakt og få omsorg, trøst og støtte. Istedefor møter ts folk som setter seg som dommer/ psykolog og stiller kritiske spm om det ikke er hun selv det er noe galt med. Hvem er dere som svarer slik i tråder? Hvordan har dere det selv? Og hva vil dere oppnå? man leker ikke med andres såre følelser nå i jula (ellers også) Bare et hjertesukk fra meg Anonymkode: 6d897...665 Kunne ikke vært mer enig. Et utrolig viktig innlegg fra deg. Har tenkt det samme selv mange ganger. Hvis ts prøver å si ifra om at svarene er for krasse, så er det selvsagt ts det er noe galt med. Man skal tåle dritt, ikke noe galt med dem som angriper. Man kan fint være uenig i det ts skriver, men kan være litt respektfull, det er faktisk ikke vanskelig. Man vet faktisk ikke hvilken situasjon ts befinner seg i, og ord kan ødelegge. Anonymkode: 54683...46d 5 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #14 Skrevet 23. desember 2023 Er veldig enig med deg. Har sett innlegg her inne, hvor TS, virkelig ikke har skrevet noe galt, og man kan helt klart se at personen er i en vanskelig situasjon, så er det noen som er virkelig stygge mot TS. Og da slenger gjerne flere seg på. Jeg har selv en gang skrevet noe jeg trengte litt trøst om, en grusom barndom hvor jeg ble utsatt for virkelig grove ting av begge to fra jeg var baby. Ene personen gikk virkelig til angrep, og sa at jeg var skyld i alt, og jeg fortjente og bli utsatt for alt det. Og jeg lurer virkelig på hva som får mennesker til å skrive noe sånt. Anonymkode: e7130...da8 2 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #15 Skrevet 23. desember 2023 Nå er jeg en relativt empatisk person, og ja, jeg er helt enig med deg i at mange får mye ufortjent tyn i trådene de lager. Men, så lenge ikke vedkommende spesifiserer at "jeg er IKKE på jakt etter råd eller tips, bare å få lufta frustrasjonen", så et det ofte vanskelig å vite hva trådstarter vil med innlegget. Et diskusjonsforum er ikke arenaen for støtte og medfølelse, det sier seg selv at man kan treffe på allverdens type personligheter her. Det finnes garantert bedre nettsider hvis man sliter og har det vanskelig. Eventuelt må man skrive at det er akkurat det som er grunnen til at tråden lages, og at man ikke ønsker konstruktive tilbakemeldinger. For det er det det er i de fleste tilfeller, dog noen litt krassere enn andre. Jeg synes ikke at "jeg skjønner ikke at mannen er sint på meg fordi jeg har vært utro, og jeg synes at dette er urettferdig og vanskelig" (fiktiv overskrift) fortjener "neimen, huffda, det var dumt, mannen din må jo være en idiot" som svar tilbake, selv om ts faktisk syntes det var urettferdig og vanskelig.. Anonymkode: e0d60...474 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #16 Skrevet 23. desember 2023 Enig. Man kan svare på en skikkelig måte. Altfor mange kommer med direkte angrep, er spydige, nedlatende og rett og slett slemme. Anonymkode: aa886...786 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #17 Skrevet 23. desember 2023 Folk er ofte veldig vage. Husker en som spurte "hva ville dere gjort i denne situasjonen", og så nektet hun gjennom flere sider å si hva situasjonen egentlig var. Anonymkode: 520fd...941 1
Silva Pluvialis Skrevet 23. desember 2023 #18 Skrevet 23. desember 2023 Enig. Samtidig tror jeg det er viktig å ha litt tykk hud her inne. Det beste man egentlig kan gjøre er å ignorere/blokkere, eller politianmelde hvis det blir skrevet straffbare trusler.
Gjest ti10 Skrevet 23. desember 2023 #19 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å ha det vondt betyr ikke at man har rett. Mange her mener andre er grunnen til at de har det vondt, og noen ganger trenger de faktisk er realitetsorientering ingen ser ut til å tilby i det virkelige liv. Hvis du ikke tåler tilbakemeldinger som er noe annet enn "stakkars deg, alle andre er såååå slemme", så gjør du best i holde deg vekke fra forum (eller nettet generelt). Anonymkode: 0f443...1e0 Jeg er egentlig enig med deg, men det er noe med hvordan ting blir lagt frem på. Av og til er det åpenbart at folk har godt av en realitetsorientering, men man trenger liksom ikke å trekke fram de store kanonene med en gang. Folkeskikk koster ingenting.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #20 Skrevet 23. desember 2023 Man vet ikke hele situasjonen, og man vet ikke hvordan ts har det. Det kan være alt fra lettere psykisk utv hemming, rus, psykiatri o.l Hvis noen kanskje er på bikken, kan krasse kommentarer og spydigheter dytte folk utfor. Jeg har selv mange ganger hatt lyst til å svare noen litt krass i en tråd som kanskje irriterer. Men jeg stopper meg selv, nettopp fordi jeg ikke hjelper vedkommende, men får tilfredsstilt mitt eget ego, og kanskje får tilbakemelding fra andre at de er enig med meg. Jeg har kanskje hatt en dårlig dag, pms, eller sint og sur for egne ting. Tidligere merket jeg at på slike dager kunne jeg være krass i svarene mine her inne. Og det handler ikke om ts, men mest om meg selv. Derfor har jeg sluttet med å blande meg inn i tråder der ts er sårbar og jeg er sliten og sur. Har selv delt ting som er sårbart og fått dritt, og det kjennes ut som et ekstra slag i magen. En slik person ønsker ikke jeg å være for andre 🫶🏼 Anonymkode: 6d897...665 1 1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå