Gå til innhold

Noen med adhd her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper noen kan forklare meg dette, for jeg finner ikke noe svar. Jeg har adhd og bruker medisiner mot dette. Bruker aduvanz og ifølge lege skal en kapsel vare i cirka 12-14 timer. Samtidig står det på nett at halveringstiden varierer mellom 7-30 timer. Som da vil si at medisinene kan vare langt mye lengre enn 14 timer? Hvis man da eks bruker 50mg så vil det jo enda være 25 mg igjen etter halveringstiden? Noen som vet?

Anonymkode: 66084...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke adhd for å svare på dette👍🏻 Om halveringstiden er så lang som 30 timer så betyr det akkurat det du sier ja. Det er sjelden at den fungerer så lenge da, og det er noe du må forhøre deg med psykiateren om hvis det gjelder deg.

Anonymkode: 9afd6...305

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg håper noen kan forklare meg dette, for jeg finner ikke noe svar. Jeg har adhd og bruker medisiner mot dette. Bruker aduvanz og ifølge lege skal en kapsel vare i cirka 12-14 timer. Samtidig står det på nett at halveringstiden varierer mellom 7-30 timer. Som da vil si at medisinene kan vare langt mye lengre enn 14 timer? Hvis man da eks bruker 50mg så vil det jo enda være 25 mg igjen etter halveringstiden? Noen som vet?

Anonymkode: 66084...5e4

Jeg har egentlig samme spørsmål, så kan ikke hjelpe deg..

Har nettopp begynt på medisiner, så er vel meningen jeg skal øke dosen etter hvert? Ja, jeg har glemt alt legen sa, dere vet...adhd..

Her begynner medisinen å virke etter ca30-60 min, men en time etter det kjenner jeg ikke mer til den. Frustrerende.

Anonymkode: af715...860

Skrevet

Har ikke fått begynt på medisin utprøving ennå. Men kjenner andre på aduvance. Den ene følte ikke den virket ordentlig før etter 3mnd. Pga mangel, så har ikke medisinen vært å få tak i siden i sommer. Og personen har gradvis blitt værre.

Den andre gikk på det en mnd, og følte ikke at medisinene sluttet  å virke før etter 3mnd. 

Får du prøve ut aduvance nå? Jeg fikk beskjed om at det var nasjonal stopp på medisin utorøving til tidligst februar 2024. 

Anonymkode: 976d9...b23

Skrevet

Det er depot, så det skilles ut til kroppen gradvis.

Så du får tilført nytt før det halveres 

Lagde det noen mening?

Jeg fikk Volidax og synes det er en god medisin. De skal være like Aduanz, men hvis valget her står mellom de to, så må man betale for Aduanze, og Volidax er "gratis".

Anonymkode: 26265...cf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...