Gå til innhold

Hvis du ser røde flagg i en person du dater, er det da no'go?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du dater en person, og du oppdager røde flagg i denne personen. Hvor godt liker du personen for å kunne overse de røde flaggene? Eller er det no'go uansett hvor godt du liker personen? 

Anonymkode: 44749...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldri oversett et ekte rødt flagg. Når det er sagt, mye av det som på Kg anses som rødt flagg, er irrelevante bagateller.

Anonymkode: b5e57...bf9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville aldri oversett et ekte rødt flagg. Når det er sagt, mye av det som på Kg anses som rødt flagg, er irrelevante bagateller.

Hva er eksempler på ekte røde flagg? 

Anonymkode: e78fc...5f8

Skrevet

Du må gi eksempler for å få nyttige svar. Noen er sånn "han gikk med samme skjorta på to dates - rødt flagg?". 

Anonymkode: 8f9bf...1bd

• Liker 4
Skrevet

Noen røde flagg er åpenbare, andre ikke. Det er høyst subjektivt. Prøver å ikke henge meg for mye opp i 'røde flagg', men heller nyte daten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må gi eksempler for å få nyttige svar. Noen er sånn "han gikk med samme skjorta på to dates - rødt flagg?". 

Anonymkode: 8f9bf...1bd

Jo men hvis det å gå med rød genser er et no'go, uansett hvor godt du liker personen ellers. Eller hvis du ser på sinneutrykket til personen at det er et rødt flagg, men velger å overse det forsi han er ellers så grei, så er jeg det nyttige svar, selv om jeg ikke setter premissene for hva som er greie eksempler.. er det ikke da? 

Jeg kan ikke si hva som er røde flagg for hver enkelt. 

Ts

Skrevet

Hvis det er røde flagg å spore, så mister jeg jo interessen, og da liker jeg jo automatisk heller ikke den personen så godt. Som eventuell partner ihvertfall. Er vedkommende feks i "krig" med en eks, så er det kroken på døra for min del, sporenstreks. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er eksempler på ekte røde flagg? 

Anonymkode: e78fc...5f8

Sinne - manglende evne til å styre handliger, sjalusi, vold, manipulering osv. 

Elendig økonomistyring og mye usikret gjeld er for meg også et rødt flagg.

• Liker 1
Skrevet

Ser jeg røde flagg avslutter jeg datingen. Har gått på nok smeller hvor jeg har latt tvilen komme han til gode, oversett de røde flaggene for alt annet har vært bra, og tenkt det beste om dem. Men det er som ordtaket sier "The red flags in the beginning will be the same reason you leave in the end". Røde flagg må tas seriøst, det skaper bare trøbbel for deg og kan fucke deg emosjonelt og tilknytningsmessig og tillitsmessig til andre menn i mange år fremover kanskje for alltid, om man vikler seg inn i noe med en redflag mann. 

Anonymkode: a7bfb...279

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Røde flagg for meg er om de er i konflikt med alle rundt seg og alle konfliktene er andres skyld, Alt med rus og avhengighet må være VELDIG lenge siden for at det ikke er rødt flagg. Har barn de ikke tar vare på= rødt flagg, Alt av tinnfoliehattpjatt, ikke ferdig med tidligere forhold, har vært utro flere ganger, lyver om små ubetydelige ting for å fremstå bedre enn man er, alt av rasisme, homofobi og kvinnefiendlighet.

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis jeg ser røde flagg i en fyr så avslutter jeg.

Anonymkode: 1e06a...14a

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jo men hvis det å gå med rød genser er et no'go, uansett hvor godt du liker personen ellers. Eller hvis du ser på sinneutrykket til personen at det er et rødt flagg, men velger å overse det forsi han er ellers så grei, så er jeg det nyttige svar, selv om jeg ikke setter premissene for hva som er greie eksempler.. er det ikke da? 

Jeg kan ikke si hva som er røde flagg for hver enkelt. 

Ts

«Liker ikke menn i rød genser» er en preferanse, aggresjon er et rødt flagg, og det spiller ingen rolle om jeg likte han før. Mine største røde flagg er stort sett slike ting som gjør at jeg mister interessen når de dukker opp. Mindre ting som ikke vil påvirke meg i stor grad kan jeg overse. 

Anonymkode: 95ba3...410

Gjest Geminisoul_83
Skrevet

Noen røde flagg kan en se gjennom fingrene, blir det for mange, så er det hadet bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis du dater en person, og du oppdager røde flagg i denne personen. Hvor godt liker du personen for å kunne overse de røde flaggene? Eller er det no'go uansett hvor godt du liker personen? 

Det gir jo seg selv ! Om det er mange røde flagg der så blir jeg aldri involvert med følelser. Da avsluttes det av seg selv.

Sinneutbrudd

Manglende evne til å ta vare på seg selv

Mentale problemer som ikke er ryddet opp i

Manglende økonomisk styring

Utpreget egoisme 

Få eller ingen felles interesser eller verdier.

Listen kan plusses på med mange flere punkter som er utpregede negative tegn ved personligheten.

Da forsetter ikke datingen i  det hele tatt, og om man merker det over litt tid avsluttes det.

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Jeg er ikke en selvskader.

Skrevet

Jeg gikk inn et forhold med han en fyr i 20-årene. På den tiden hadde jeg aldri ofret "røde flagg" en tanke, men jeg ser i ettertid at det var mange (bl.a. homofobi, ord (helt vanlige ord) som jeg ikke fikk bruke, ekstremt dårlig forhold til sin far, generelt rare familieforhold, og en rekke andre helt spesifikke ting som jeg ikke kan skrive i tilfelle det skulle bli gjenkjent). Jeg unnskyldte alle - for han var jo så grei, kjekk og morsom ellers, og jeg ville ikke være kresen, sær og intolerant, og jeg tenkte at alle trossalt er gode og snille innerst inne.

Det ble 14 vonde år der jeg skjønte lite av alt det vonde som foregikk. Og jeg brukte mye av tiden på å lure på hva som var galt med meg.

Nå i slutten av 30-årene har jeg en plan om å ta alle potensielle røde flagg og "rariteter" med alvor før jeg går inn i et nytt forhold. Så får vi se da hvordan det går hvis jeg skulle møte en ny fyr og bli stormforelsket igjen..

Anonymkode: 9f981...dd9

• Liker 1
Skrevet

Nei, igrunnen ikke. Jeg er generelt ikke så glad i fordommer og antagelser, og liker å vite hva realitetene faktisk er. Ser jeg et rødt flagg, men ellers liker vedkommende, vil jeg heller prøve å finne ut av om det faktisk er et reelt problem her, heller enn å skygge banen umiddelbart.

Skrevet (endret)

Noen røde flagg jeg ser etter:

- snakker nedsettende om sine foreldre, er direkte stor i munnen med de. Eks går på do ringer sin mor og sier til henne «snakker med driten på do».

- manglende empati når du er syk eller ikke ønsker sex.

- en ekte psykopat vil tilfredstille deg seksuelt iallfall i starten, det er en del av pakken for å holde på deg. Hvordan kan han være så omtenksom og god i sengen og si slemme ting. Dette får deg til å tvile og flytte på grensene dine. Litt og litt, seinere blir det sånn at han skal ha sex enten du vil eller ikke. Da blir du bare med for husefreden skyld.

- behandler dyr stygt, eks jævla bikkje liker ikke dyr.

- snakker uavbrutt om exen

- har vert voldelig mot ex

- klager på arbeidsstedet/ arbeidsgiver det skinner igjennom for deg at det er han som ikke klarer følge regler.

- rasistiske holdninger eks « jævla utlendinger». 

Det som er vanskelig med røde flagg er at de flyter litt inn i normalt i starten. Slik at de kan unskyldes, lett å tenke sånn ja kanskje ikke exen var helt god.
kanskje mamma hans ikke var snill?

ja den hunden vi gikk forbi var litt plagsom, denne ville hilse og hoppet opp. Ikke rart han kalte den jævla bikkje.

den utlendingen snakket jo sitt språk i telefonen på bussen, det var litt sjenerende for oss andre men skjønner han hisset seg opp og ble litt forbanna.

han har et tungt og travelt yrke som mekaniker, hvor han må ut å fikse biler på stedet i alt slags vær. Skjønner han kan bli oppgitt på sjefen.

hvis hjernene din jobber sånn hele tiden når du dater personen. Så er midt råd dropp det.  Selv om jeg bruker han her kan det nok like gjerne være en hun. 

Endret av anonym78910
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...