Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så forbanna lei den mannen! Alt han gjør irriterer meg! Nå er vi på 3. helg i advent og han har vært på fylla hver helg i desember. Selv holder jeg på med ettåringen alene hver helg. 

Om han ikke er på fylla hjelper det forøvrig ikke så mye. Han nekter å stå opp med ungen og sover til 13-14 hver lør+søn.

Ukedagene lever jeg forholdsvis greit med, men disse helgene er bare så forjævlig irriterende! Selv ikke julehelgen var jeg bra nok selskap!

Har forsøkt å si ifra 100 ganger og truer med å gå, men blir ikke tatt på alvor. Har avtale med fvk på nyåret. Vet jeg må kommunisere med mannfolket, men han er så umulig å snakke med. Tar jeg opp ubehagelige temaer putter han bokstavelig talt fingrene i ørene og synger «lalalalala» 🙄

Jeg er forsåvidt ufør så er veldig bekymret for økonomien for meg og barnet dersom det blir brudd.

Anonymkode: 325ed...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ja det hadde jeg.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får bedre økonomi alene! Sånn helt seriøst. Tenk hvor mye penger han drikker bort. 

Du vil gå opp til singel-sats, du vil få barnetillegg, du vil få utvidet barnetrygd og du vil få redusert foreldrebetaling i barnehagen. Pluss muligens bostøtte! 

Og selvsagt hadde jeg gått. 

Anonymkode: ef3c6...b35

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Du får bedre økonomi alene! Sånn helt seriøst. Tenk hvor mye penger han drikker bort. 

Du vil gå opp til singel-sats, du vil få barnetillegg, du vil få utvidet barnetrygd og du vil få redusert foreldrebetaling i barnehagen. Pluss muligens bostøtte! 

Og selvsagt hadde jeg gått. 

Anonymkode: ef3c6...b35

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg hadde gått. Ingen tvil om det. Alle ville fått det bedre alene enn med en sånn slabbedask. 

Anonymkode: 85ae3...1e9

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde helt klart gått. Du får det mye bedre uten den alkoholiserte slabbedasken. Har vært der selv, bortsett fra at vi heldigvis aldri fikk barn sammen og er så glad jeg kom meg unna han. 

• Liker 6
Skrevet

Ingen i Norge går under økonomisk som ufør med barn. Ikke med mindre de vil. Større sjanse for du går under mentalt av han der. Spill kortene dine riktig

Anonymkode: ba17d...279

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja jeg hadde gått. Økonomien blir ikke noe problem. Men blir du så utsletter du både deg selv og barnet og det er et stort problem 

Anonymkode: 69a79...f96

• Liker 2
Skrevet

Det at han ikke skjerper seg når du har truet med å gå viser at han ikke har respekt for deg. Han har det son plommen i egget og vet at du ikke går så da fortsetter han som før. Du må gjøre alvor ut av ord, ikke for at han skal endre seg, men for at du skal få kontroll over hva slags liv du vil ha og starte et nytt og bedre liv uten han 

Anonymkode: 69a79...f96

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er så forbanna lei den mannen! Alt han gjør irriterer meg! Nå er vi på 3. helg i advent og han har vært på fylla hver helg i desember. Selv holder jeg på med ettåringen alene hver helg. 

Om han ikke er på fylla hjelper det forøvrig ikke så mye. Han nekter å stå opp med ungen og sover til 13-14 hver lør+søn.

Ukedagene lever jeg forholdsvis greit med, men disse helgene er bare så forjævlig irriterende! Selv ikke julehelgen var jeg bra nok selskap!

Har forsøkt å si ifra 100 ganger og truer med å gå, men blir ikke tatt på alvor. Har avtale med fvk på nyåret. Vet jeg må kommunisere med mannfolket, men han er så umulig å snakke med. Tar jeg opp ubehagelige temaer putter han bokstavelig talt fingrene i ørene og synger «lalalalala» 🙄

Jeg er forsåvidt ufør så er veldig bekymret for økonomien for meg og barnet dersom det blir brudd.

Han høres ekstremt umoden ut. Jeg tror du vil ha det bedre uten han i livet ditt

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke noe mann å satse på.

Han er jo en slask. Fylla hver helg og sove til 13-14, unnskyld men hva i helvete?

Tipper dere begge er voksne, og da vil han nok ikke forandre seg.

Så spør deg selv ts, er en mann og pappa som drar på fylla hver helg, sover bort rusen hver lørdag og søndag og driter fullstendig i deg og barnet en mann du ønsker å leve med? 

Hvis svaret er nei, så kom deg bort nå.

Jeg hadde gått for lengst, fylla hver helg og sove til 13-14 når man har kjæreste og barn. Er sjokkert.

Du får det bedre alene. Ikke tenk på økonomien, ingenting kan være verre enn å leve med en slik slask. Heller trang økonomi enn dårlig psyke og livskvalitet, fordi denne mannen kommer til å slite på psyken og livskvaliteten om du fortsetter dette døfødte forholdet.

Det er jo ikke klokt.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg hadde gått. Nok med ett barn, trenger ikke en stor mannebaby i tillegg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Med forbehold om at jeg ikke har barn selv, så sies det at det er lettere å vite at man har hele ansvaret enn å være med en mann som aldri gjør noe. Og det tror jeg på. Jeg hadde aldri klart å vært sammen med en sånn mann. Det er så respektløs ovenfor deg. Dere er PARTNERE. 

Anonymkode: b3dc4...edd

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du bor i Norge. Du vil klare deg. Du får også en god del økonomisk støtte som alenemor, redusert bhg/sfo etc.

Du kan også søke Husbanklån.

Du vil heller være lykkelig alene enn å leve med en manboy.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er bare å gå. Han bryr seg ikke om dere og tenker utelukkende på seg selv. Du er bare en hushjelp for ham. Forhold med en slik mann er helt verdiløst. Det er ikke vits å gå til fvk heller. Prat kan ikke løse opp i hans totale mangel på følelse og omtanke for andre. 

Anonymkode: e9f72...bf8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å leve med det der. Festing ofte er alene en dealbreaker.

• Nyttig 3
Skrevet

Bare det at han nekter å kommunisere er nok til at jeg hadde gått ja. Han er jo et barn i oppførselen.

Anonymkode: 60784...55b

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde veldig lett gått ja! Han der er ikke en del av familien og ønsker heller ikke det. 

Anonymkode: e3f09...11f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har forsøkt å si ifra 100 ganger og truer med å gå, men blir ikke tatt på alvor.

Hjelper ikke å true 100 ganger når det ikke skjer, blir som å rope ulv, ulv det.

Anonymkode: 9f14f...dec

• Liker 1
Skrevet

Han er jo barn, han også. 

Anonymkode: ec0d0...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...