Gå til innhold

Tar du med vertinnegave når du skal i middagsbesøk til svigers?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer an på. Jeg synes hvis begge bytter på å invitere så er det greit å ikke ta med vertinnegave. Hvis det er kun den ene som inviterer, så synes jeg vertinnegave er på sin plass. Særlig til jul…

Anonymkode: a8134...3c3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 23.09):

Er det uhøflig å komme uten en oppmerksomhet selv om det er nær familie? Jeg tar ikke med noe når vi skal til mine foreldre, men når vi skal til hans, gjør jeg det. Føler det er forventet. Men det er litt styr. Hva er vanlig? Burde jeg begynne med det til mine foreldre også?

Anonymkode: d30df...926

Hvorfor dette evige jaget etter oppmerksomheter og gaver til en hver minste anledning ?

Går det ikke ann og komme på middag uten gaver ? Neste gang er det vell de som blir invitert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke til våre egne foreldre. Tar alltid med til venner. 
Dersom det er middag på julaften eller nyttårsaften hadde jeg tatt med noe til svigers. Men først og fremst noe som kunne hjulpet til med måltidet, feks dessert, vin, avec eller blomster. 

Anonymkode: bd987...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikk og bruk i Norge er at man tar med vertinnegave den første gangen man er invitert hjem til noen. 

Anonymkode: 140ce...bc4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skikk og bruk i Norge er at man tar med vertinnegave den første gangen man er invitert hjem til noen. 

Anonymkode: 140ce...bc4

Nei det er ikke noe som er skikk og bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar alltid med en liten ting til vertskapet uansett hvem det måtte være. Ikke noe stort, men f.eks sjokolade, blomst osv. Får som oftest en liten ting selv når jeg er vertinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid med til svigerfar, men sjeldent til svigermor. Og jeg ordner alltid en oppmerksomhet når vi skal til mine foreldre.

Av den enkle grunnen at vi er på middag hos svigerfar 1-2 ganger i året maks, og hos svigermor nesten hver uke. Mine foreldre besøker vi en gang i året.

Men tar også alltid med noe til svigerbesteforeldre, som vi er hos en gang i måneden.

Anonymkode: 510c3...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 23.09):

Er det uhøflig å komme uten en oppmerksomhet selv om det er nær familie? Jeg tar ikke med noe når vi skal til mine foreldre, men når vi skal til hans, gjør jeg det. Føler det er forventet. Men det er litt styr. Hva er vanlig? Burde jeg begynne med det til mine foreldre også?

Anonymkode: d30df...926

Ja. Har alltid med noe, og får alltid. Til venninner også. Selv om vi bytter på. 

Anonymkode: aa797...f1d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...