Gå til innhold

Ferdigkokte mandelpoteter

lazytussi

Anbefalte innlegg

Violetta skrev (41 minutter siden):

Jeg synes poteter som er varmet opp igjen etter koking har en egen, ikke god, smak. Har ikke disse det?

Kjenner også denne smaken på oppvarma poteter, men synest ikke disse har det. 

Kan koke poteter til vanlig, men mandelpotet sliter jeg med siden de er så små og går lett i stykker. Skreller jeg de før koking sprekker de, og å skrelle etterpå når de er varme er et styr. 

Anonymkode: c4972...317

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kjenner også denne smaken på oppvarma poteter, men synest ikke disse har det. 

Kan koke poteter til vanlig, men mandelpotet sliter jeg med siden de er så små og går lett i stykker. Skreller jeg de før koking sprekker de, og å skrelle etterpå når de er varme er et styr. 

Anonymkode: c4972...317

Husk at melne poteter, som mandelpoteter er, ikke skal kokke så mye som vanlige kokefaste poteter. Mals 5-7 minutt og så under lokk til servering. Damper du de snakker vi om 15-18 minutt. Og ikke stikk for mye i de da løsner de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de positive svarene fra flere av dere, serverte jeg ferdigkokte mandelpoteter til gjestene våre på julaften 😊 Ingen merket noe og alle ble veldig overrasket da jeg sa at det var sous vide-poteter 😊

Når man har mange gjester og trenger 3 kilo poteter (uten skall), kan disse virkelig anbefales! Smaker ikke som gjenoppvarmete poteter. Utrolig tidsbesparende og rett og slett vidunderlig å slippe å skrelle seg ihjæl!

Anbefales selvfølgelig også om det er færre tilbords 😅

Så tusen takk for svarene ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lazytussi skrev (3 minutter siden):

Etter de positive svarene fra flere av dere, serverte jeg ferdigkokte mandelpoteter til gjestene våre på julaften 😊 Ingen merket noe og alle ble veldig overrasket da jeg sa at det var sous vide-poteter 😊

Når man har mange gjester og trenger 3 kilo poteter (uten skall), kan disse virkelig anbefales! Smaker ikke som gjenoppvarmete poteter. Utrolig tidsbesparende og rett og slett vidunderlig å slippe å skrelle seg ihjæl!

Anbefales selvfølgelig også om det er færre tilbords 😅

Så tusen takk for svarene ❤️

Fint å høre at det ble vellykket! Vi hadde også de potetene på julaften, smakte nydelig her også. Å skrelle 2-3 kg mandelpoteter på julaften er noe jeg jæklig fint kan betale meg ut av når det smaker så bra 😊

Anonymkode: 4e73f...659

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...