AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #21 Del Skrevet 23. desember 2023 Silkedyne skrev (7 timer siden): Kjøp lillasjampo og vask håret med den 3-4 ganger Prøvd og det hjelper ikke. Desverre Anonymkode: 27698...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #22 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk🥰 koster det mye? Anonymkode: 27698...d69 Litt usikker, pleier å ta blekingen og glansvasken hos frisøren samtidig. Ser du sier at det ikke er kjempegult, og da tror jeg faktisk du klarer å redde det. Ikke sikkert frisøren har tid, men du kan spørre om de kan blande en glansvask til deg og om du kan gjøre det hjemme selv, det er kjempeenkelt. Tror dette kommer til å gå fint ❤️ Selv pleier jeg som sagt å bleje his frisøren, og det er alltid litt gult før glansvask. Jeg får og komme innom å touche up glansvasken senere om gulskjæret kommer tilbake. Anonymkode: ed411...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #23 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan jeg stripe det på ny uten at det blir "farlig" for håret? Jeg brukte folie og ikke hette, mye lettere med hette merket jeg. Anonymkode: 27698...d69 Spørs om håret ditt er skadet fra før. Om du bleket ufarget hår, og du ikke har altfor mørkt hår fra før, er det neppe spesielt skadet av blekingen, ettersom det ikke har lysnet så mange nivåer. Kjenn på håret selv, hvis det føles gummiaktig bør du la det være, hvis det føles normalt kan du bleke igjen. Men vær forsiktig med å la blekingen sitte for lenge, så klart! Jeg pleier å la litt bleking være igjen i skåla, så vasker jeg av en hårlokk for å sjekke fargen, og påfører ny bleking om det ikke er riktig farge Anonymkode: 69d03...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #24 Del Skrevet 23. desember 2023 Det er åpenbart at du ikke kan nok om hår og forskjellen på farging og bleking til at du burde begitt deg ut på dette TS. For det første så bør du identifisere hvilket blond-nivå/level håret ditt har. Eks bildet under: https://www.pinterest.com/pin/495255290264101964/ Når man bleker håret fjerner man pigmenter, det er med andre ord det motsatte av å farge som er å tilsette pigmenter. Når man bleker håret er det 100% vanlig at det ender opp gult/oransje hvis man ikke toner det. Toning er å tilsette mindre mengder pigmenter for å korrigere uønsket undertone (typisk vil man tilsette kalde pigmenter for å redusere opplevelsen av varme [eks gult] farger). Når du sier at håret ditt bare er litt gult betyr det at du sansynligvis har bleket håret tilstrekkelig (altså du er på riktig blond-level) men trenger en toner/skyll for å korrigere det gule/varme til mer nøytral/kjølig farge. Wella har tonere/skyll som hvermannsen får tak i noen butikker, amika har også en veldig effektiv hårkur med lilla pigmenter som er effektiv for å dempe varme farger. Se om du får tak i det, men for Guds skyld ikke blek det på nytt da risikerer du å brenne av håret ditt eller det ender opp som tyggis. Anonymkode: 655df...edd 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #25 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er åpenbart at du ikke kan nok om hår og forskjellen på farging og bleking til at du burde begitt deg ut på dette TS. For det første så bør du identifisere hvilket blond-nivå/level håret ditt har. Eks bildet under: https://www.pinterest.com/pin/495255290264101964/ Når man bleker håret fjerner man pigmenter, det er med andre ord det motsatte av å farge som er å tilsette pigmenter. Når man bleker håret er det 100% vanlig at det ender opp gult/oransje hvis man ikke toner det. Toning er å tilsette mindre mengder pigmenter for å korrigere uønsket undertone (typisk vil man tilsette kalde pigmenter for å redusere opplevelsen av varme [eks gult] farger). Når du sier at håret ditt bare er litt gult betyr det at du sansynligvis har bleket håret tilstrekkelig (altså du er på riktig blond-level) men trenger en toner/skyll for å korrigere det gule/varme til mer nøytral/kjølig farge. Wella har tonere/skyll som hvermannsen får tak i noen butikker, amika har også en veldig effektiv hårkur med lilla pigmenter som er effektiv for å dempe varme farger. Se om du får tak i det, men for Guds skyld ikke blek det på nytt da risikerer du å brenne av håret ditt eller det ender opp som tyggis. Anonymkode: 655df...edd Vil også legge til at skyll/toner bør brukes asap etter beleiringen fordi skjell-laget i håret lukker seg etter en stund og fargen vil dermed ikke sette seg like bra. Sikkert dels derfor du ikke har hatt suksess med lillasjampo til nå Anonymkode: 655df...edd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #26 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Prøvd og det hjelper ikke. Desverre Anonymkode: 27698...d69 Hvilken du brukte? Det er ikke alle som fungerer like bra. For min del fungerer fudge lilla shampo best. Så ha den i 2 mim før du skyller den ut igjen. Anonymkode: 9ff0f...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #27 Del Skrevet 23. desember 2023 Har du ikke toner til håret? Jeg må alltid bruke det etter bleking. https://www.vita.no/har/harfarge/glansvask/color-fresh-881-light-pearl-ash-blonde https://lyko.com/no/four-reasons/four-reasons-take-away-color-9.02-satin-pearl-?gclid=CjwKCAiAp5qsBhAPEiwAP0qeJpDMGttPdnSJG5BxU9l1rMylCppYxvo62aWgb-r7SAZXiNt205Jv6xoCC4EQAvD_BwE Anonymkode: 9b9c6...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #28 Del Skrevet 23. desember 2023 https://www.vita.no/har/harfarge/glansvask/color-touch-901-cool-ash denne kan jeg anbefale på det varmeste, gjør underverker! Anonymkode: 84ec5...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #29 Del Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er åpenbart at du ikke kan nok om hår og forskjellen på farging og bleking til at du burde begitt deg ut på dette TS. For det første så bør du identifisere hvilket blond-nivå/level håret ditt har. Eks bildet under: https://www.pinterest.com/pin/495255290264101964/ Når man bleker håret fjerner man pigmenter, det er med andre ord det motsatte av å farge som er å tilsette pigmenter. Når man bleker håret er det 100% vanlig at det ender opp gult/oransje hvis man ikke toner det. Toning er å tilsette mindre mengder pigmenter for å korrigere uønsket undertone (typisk vil man tilsette kalde pigmenter for å redusere opplevelsen av varme [eks gult] farger). Når du sier at håret ditt bare er litt gult betyr det at du sansynligvis har bleket håret tilstrekkelig (altså du er på riktig blond-level) men trenger en toner/skyll for å korrigere det gule/varme til mer nøytral/kjølig farge. Wella har tonere/skyll som hvermannsen får tak i noen butikker, amika har også en veldig effektiv hårkur med lilla pigmenter som er effektiv for å dempe varme farger. Se om du får tak i det, men for Guds skyld ikke blek det på nytt da risikerer du å brenne av håret ditt eller det ender opp som tyggis. Anonymkode: 655df...edd Takk 😊jeg endte opp med en sølv shampoo som hjalp en god del etter 2 vask. Jeg er helt lys blond ja, så var nok liten vits i det jeg gjorde. 😬 Anonymkode: 27698...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå