Gå til innhold

Ble gul i håret! Kan noen hjelpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger sårt tips. Vi skulle stripe håret hjemme men det ble gult og ufyselig! Til vanlig er jeg er helt lys blond, men blitt mørkere/kommune grå på vinteren. Nå er det helt krise. Hva kan frisøren gjøre? Bør jeg gå brune striper eller må jeg bleke hele håret?😮‍💨

Anonymkode: 27698...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trenger sårt tips. Vi skulle stripe håret hjemme men det ble gult og ufyselig! Til vanlig er jeg er helt lys blond, men blitt mørkere/kommune grå på vinteren. Nå er det helt krise. Hva kan frisøren gjøre? Bør jeg gå brune striper eller må jeg bleke hele håret?😮‍💨

Også rett før julaften. 😢

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som blekingen ikke fikk virke lenge nok. 

Du bør bleke stripene på nytt. 

Du kan kanskje dempe det litt med blå eller lilla toner eller shampoo. 

Anonymkode: e0c98...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått innom en frisør og hørt om en kjapp glansvask og en runde med lilla shampoo kan redde det 😊

Anonymkode: ed411...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du prøver å bleke håret mer nå, kan du miste det. Spør heller en frisør.

Anonymkode: d9c22...3b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville gått innom en frisør og hørt om en kjapp glansvask og en runde med lilla shampoo kan redde det 😊

Prøvd lilla shampoo her men funket ikke. Er så lys fra før så må ha tatt helt feil farge til håret her. Uff ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du prøver å bleke håret mer nå, kan du miste det. Spør heller en frisør.

Anonymkode: d9c22...3b1

Ja men håper de kan gjøre noe. Hvis må jeg farge håret brunt. Dette er krise 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man egentlig er blondine, skikkelig blondine, er det fint å få nyanser i håret da? Brune striper eller lignende fra dette gule? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prøvd lilla shampoo her men funket ikke. Er så lys fra før så må ha tatt helt feil farge til håret her. Uff ! 

Frisøren min har lilla shampooen i etter glansvasken. Som sagt, tror eneste redningen kunne evt vært en glansvask. Ville gått til frisøren og hørt 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Frisøren min har lilla shampooen i etter glansvasken. Som sagt, tror eneste redningen kunne evt vært en glansvask. Ville gått til frisøren og hørt 😊

Takk🥰 koster det mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er skikkelig gult og du vil ha det lyseblondt, må det blekes på nytt. Hvis du alt har stripet og ser hvor det trengs, kan det gjøres hjemme uten problem. 

Anonymkode: 69d03...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gule bruker å vaskes ut etter noen vask, så jeg ville roet ned og ikke utsatt håret for noe mer nå. Å forsøke «represjon» på håret bruker å føre til verre krise.

Anonymkode: b19f9...b09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gult er det? Er det veldig gult må du bleke på nytt (på egen risk eller hos frisør). Det er kun så mye en lilla-Shampoo kan gjøre... Eller farge håret mørkere. 

Anonymkode: 5d93a...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis det er skikkelig gult og du vil ha det lyseblondt, må det blekes på nytt. Hvis du alt har stripet og ser hvor det trengs, kan det gjøres hjemme uten problem. 

Anonymkode: 69d03...9ae

Kan jeg stripe det på ny uten at det blir "farlig" for håret? Jeg brukte folie og ikke hette, mye lettere med hette merket jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor gult er det? Er det veldig gult må du bleke på nytt (på egen risk eller hos frisør). Det er kun så mye en lilla-Shampoo kan gjøre... Eller farge håret mørkere. 

Anonymkode: 5d93a...5c1

Mest gul oppå toppen, det er ikke veldig merkbart for ungene mine, men jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bruk en toner

Anonymkode: 8b853...052

Dette tenker jeg også! For en quick fix, gå til frisøren og be om en toner/glossing. Det koster ikke så mye, tar ikke så langt tid og det demper gulfarge. Det tar heller ikke knekken på håret ditt. Jeg bruker alltid det når håret mitt begynner å bli litt gult en stund etter bleking, og hver gang jeg har bleket. Det holder i ca 6 uker.

Endret av Rosa Dartle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (1 minutt siden):

Dette tenker jeg også! For en quick fix, gå til frisøren og be om en toner. Det koster ikke så mye, tar ikke så langt tid og det demper gulfarge. 

Okei takk dere . Kunne tenkt meg litt kaldere blond farge, blond men med brune nyanser/striper i. Verste jeg ser er den mørke gule fargen. Har vært heldig å ha naturlig lyst hår fra jeg var liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...