AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Del Skrevet 22. desember 2023 Har du fått ett større nettverk, bekjentskaper eller venner gjennom frivillig arbeid? Hva slags arbeid, og hvor gammel er du? Anonymkode: d0c3d...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Del Skrevet 23. desember 2023 Ja, er 37 og fått et helt nytt liv etter jeg begynte som frivillig. Både med meg selv psykisk og fysisk og sosialt. Mye mer mening i livet nå og endelig noen å finne på hyggelige middager og aktiviteter med Anonymkode: cdc5c...e9d 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Del Skrevet 23. desember 2023 Ja har absolutt fått nye bekjentskaper, noen ganger møtes vi utenfor den frivillige aktiviteten for å spise også. Vil si jeg har fått bedre livskvalitet etter at jeg ble frivillig. Jeg jobber med flyktninger, og er i starten av 40-årene. Anonymkode: 351e1...ae5 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, er 37 og fått et helt nytt liv etter jeg begynte som frivillig. Både med meg selv psykisk og fysisk og sosialt. Mye mer mening i livet nå og endelig noen å finne på hyggelige middager og aktiviteter med Anonymkode: cdc5c...e9d Samme her, er 35 og har møtt masse flotte folk. Anonymkode: eb8c0...4ab 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, er 37 og fått et helt nytt liv etter jeg begynte som frivillig. Både med meg selv psykisk og fysisk og sosialt. Mye mer mening i livet nå og endelig noen å finne på hyggelige middager og aktiviteter med Anonymkode: cdc5c...e9d Hva slags type frivillig arbeid? Anonymkode: d0c3d...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bagnus Skrevet 23. desember 2023 #6 Del Skrevet 23. desember 2023 Jeg jobbet frivillig i en svømmeklubb. Jeg har fått nye bekjente både foreldre til barn og andre instruktører/trenere i klubben. Jeg deltar også på egen treninger i svømming som er sponset av klubben. Detter er også sosialt. Jeg er i midten av tredveårene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Del Skrevet 23. desember 2023 Jeg er frivillig i turistforeningen/Dnt, og har fått veldig mye større nettverk. Føler også at folk ser jeg bidrar og er takknemlige for det, som jo bidrar på dårlig selvtillit etter mange år å ha levd et veldig isolert liv. Jeg er rundt 40 og har vært frivillig i ca 2 år nå. Jeg kan virkelig anbefale å engasjere seg, enten det er i Dnt eller andre organisasjoner. Er mye ulikt en kan være frivillig med, også innenfor en og samme organisasjon. Anonymkode: 6a9d3...dff 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #8 Del Skrevet 23. desember 2023 Nei. Jeg har spurt fem stykk, de jeg trives best med. Men de sier de ikke orker og at de ikke er der for å få venner. Ene så bare dumt på meg når jeg spurte om hun ville bli med på kafé Anonymkode: f98a3...4b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #9 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er frivillig i turistforeningen/Dnt, og har fått veldig mye større nettverk. Føler også at folk ser jeg bidrar og er takknemlige for det, som jo bidrar på dårlig selvtillit etter mange år å ha levd et veldig isolert liv. Jeg er rundt 40 og har vært frivillig i ca 2 år nå. Jeg kan virkelig anbefale å engasjere seg, enten det er i Dnt eller andre organisasjoner. Er mye ulikt en kan være frivillig med, også innenfor en og samme organisasjon. Anonymkode: 6a9d3...dff Ja jeg vet der er veldig mye man kan være frivillig innen, derfor jeg ville høre hva slags arbeid folk har fått venner gjennom.😊 Hva består arbeidet av i turistforeningen? Anonymkode: d0c3d...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #10 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Jeg har spurt fem stykk, de jeg trives best med. Men de sier de ikke orker og at de ikke er der for å få venner. Ene så bare dumt på meg når jeg spurte om hun ville bli med på kafé Anonymkode: f98a3...4b4 Høres ut som om du sliter med sosiale koder. Å delta i frivillig arbeid og samfunnslivet er ikke som en hurtig-dating for å skaffe seg venner. Hvor du inviterer de du liker best. Du bare omgåes flere mennesker, blir kjent og bekjent med flere. De fleste er der faktisk for å gjøre frivillig arbeid. Relasjonene må fremdeles bygges, og det tar tid. Men det er lettere å bli kjent når en deltar på en felles aktivitet med andre som deler samme interesse. Ikke begynn å invitere folk derfra på kafe, om det ikke er en faktisk anledning som er relevant for det arbeidet dere engasjerer dere i. En felles julelunsj for alle som deltar f.eks. Anonymkode: d3ecd...db1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #11 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja jeg vet der er veldig mye man kan være frivillig innen, derfor jeg ville høre hva slags arbeid folk har fått venner gjennom.😊 Hva består arbeidet av i turistforeningen? Anonymkode: d0c3d...a09 Men om du tenker å delta i frivillig arbeid for å få venner, så gjør du det litt på feil fot. Tenk heller på hva du genuint er interessert i og kunne tenke deg å engasjere deg i. Anonymkode: d3ecd...db1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #12 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg vet der er veldig mye man kan være frivillig innen, derfor jeg ville høre hva slags arbeid folk har fått venner gjennom.😊 Hva består arbeidet av i turistforeningen? Anonymkode: d0c3d...a09 Jeg tenkte mest at det er mye ulikt innenfor en og samme organisasjon. Så at jeg f.eks er i Dnt sier jo ikke så mye, fordi det kan jo bety så mye ulikt. Men så spør du da, og jeg er i Dnt tilrettelagt og har (mest) med voksne med funksjonsnedsettelser. Tilrettelegger turer, går opp løyper, leder turer. Vi har tur 1-2 ganger i måneden, så ikke så ofte, men passe for meg. Hender jeg hjelper til på annet også, som å stå på stand, eller ulike turer på sommeren for andre grupper. Det er mye fellesskap for frivillige med både lunsj og ettermiddagstreff, og diverse annet. Så en har muligheten til å utvide nettverket sitt. Jeg kunne vært med enda mer, og har fått tilbudet, men foreløpig så er det passe det jeg har ansvar for. Utrolig givende arbeid. Anonymkode: 6a9d3...dff 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #13 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men om du tenker å delta i frivillig arbeid for å få venner, så gjør du det litt på feil fot. Tenk heller på hva du genuint er interessert i og kunne tenke deg å engasjere deg i. Anonymkode: d3ecd...db1 Det er flere ting jeg kanskje kunne tenkt meg, men så vet jeg lite om det man kan gjøre. Ser for meg at det ikke er alle steder det er noe sosialt med de andre frivillige. Jeg ser kanskje ikke direkte etter flere venner, men ett større nettverk. Hvis det hadde vært sånn at man fant på litt sammen. Så heg ville høre litt erfaringer fra ulike frivillige aktiviteter. Anonymkode: d0c3d...a09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komijenta Skrevet 24. desember 2023 #14 Del Skrevet 24. desember 2023 Jeg var frivillig noen år i Røde kors for å utvide nettverket mitt(slutt med barnefar, mistet da venner(/vennepar) og mine venninner har barn som er ca 10 år eldre enn mitt. Akkurat i denne kommunen var de andre frivillige enten pensjonister eller unge(vgs) som skulle ha noe «ekstra» på CV’n. Ikke noe galt i det altså, men jeg er 40😅. Selv om det var hyggelige folk, og RK gjør en fantastisk jobb bare så det er sagt. Å gjøre noe nyttig var gøy og givende, men noe større nettverk fikk jeg ikke. Kommer kanskje an på stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 24. desember 2023 #15 Del Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nei. Jeg har spurt fem stykk, de jeg trives best med. Men de sier de ikke orker og at de ikke er der for å få venner. Ene så bare dumt på meg når jeg spurte om hun ville bli med på kafé Anonymkode: f98a3...4b4 Kanskje du ikke har kjent dem lenge nok? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå