Gå til innhold

Kunne man gitt bort nesten ubrukt utstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri tenkt på eller brukt leketøy før jeg ble kreftsyk. Ikke at det økte lysten, (For meg er hudkontakt det viktigste i å få lyst.) men underveis kom ett behov og man hadde ingen ved siden av seg. Så jeg kjøpte to greier og prøvde å bruke dem 2 - 3 ganger uten at det fungerte på meg. Siden jeg forsto at de ikke ville bli brukt, kastet jeg dem i restavfall. 

Det jeg tenkte i det jeg kastet dem, var at noen andre kanskje ville hatt dem. Noen som ikke har penger. Og ikke si æsj, brukt og fysj. Det skjønner jeg. Men dette var nesten ubrukte og de kan (og ble) vasket. 

Er det helt uaktuelt? Man kjøper jo mye annet brukt, og vasker det man overtar. 

Vet ikke hvordan man kan bevise "ubrukt" men man får jo lov å spør om hva man vil så.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt brukt sexleketøy som har vært inne i kroppen til en annen. Har en venninne som har byttelånt sexleketøy med en annen venninne. Så de kunne kanskje vært aktuelt for henne. For min del, absolutt ikke! :)

Vi er forskjellige så det kan muligens være et marked.

Anonymkode: 93d1f...f89

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, Kompis2 said:

Jeg hadde aldri tenkt på eller brukt leketøy før jeg ble kreftsyk. Ikke at det økte lysten, (For meg er hudkontakt det viktigste i å få lyst.) men underveis kom ett behov og man hadde ingen ved siden av seg. Så jeg kjøpte to greier og prøvde å bruke dem 2 - 3 ganger uten at det fungerte på meg. Siden jeg forsto at de ikke ville bli brukt, kastet jeg dem i restavfall. 

Det jeg tenkte i det jeg kastet dem, var at noen andre kanskje ville hatt dem. Noen som ikke har penger. Og ikke si æsj, brukt og fysj. Det skjønner jeg. Men dette var nesten ubrukte og de kan (og ble) vasket. 

Vet ikke hvordan man kan bevise "ubrukt" men man får jo lov å spør om hva man vil så.....

Eneste måten å bevise ubrukt på er fremdeles forseglet innpakking. Når det er sagt, så er det bare å legge en annonse på Finn.no og se hva som skjer.

Personlig hadde det vært nokså lite stress å med utstyr som lett lar seg vaske og desinfisere skikkelig... noe som gjerne gjelder alt av sex-leketøy. Jeg mener, vi spiser alle av bestikk som andre har hatt i munnen, bruker klær som andre har svettet i og sovet godt i gjennomknulla-senger (også kjent som hotell).... og rett som det er har vi sex med andre, kanskje ukjente. Gudene veit hvor den pikken eller fitta har vært liksom. Joda, mange er flinke til å bruke kondom men det er langt fra alle og en del tar bokstavlig talt kjønnsorganet til den andre i munnen med stor entusiasme.
Vi mennesker har tidvis litt sånn vinglete forhold til hva som vi anser som rent eller urent.

Et rengjort og desinfisert sexleketøy i silikon er nok langt mer hygienisk enn den siste ONSen du hadde. Det hadde neppe blitt noen stor økonomisk suksess for sexleketøy-butikkene, men en restekasse / billigkasse for returnert utstyr hadde vært et godt miljø-tiltak i det minste. Litt synd og skam å kaste nesten nye og fullt brukbare ting.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei

Anonymkode: 3614b...518

Skrevet

Overskriften er jo feil. Det er jo ikke snakk om ubrukt, da du har brukt dem to, tre ganger. Så nei, ikke greit å gi videre.

• Liker 2
Skrevet
Kompis2 skrev (6 timer siden):

Omtrent som å selge den halvslitte tannkosten sin vel..?..😂

• Liker 2
Skrevet
LadeJarl skrev (2 timer siden):

Omtrent som å selge den halvslitte tannkosten sin vel..?..😂

Haha, ja det blir litt på samme nivå😂

Skrevet
Hannah80 skrev (3 timer siden):

Haha, ja det blir litt på samme nivå😂

Nei, ikke helt. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 3f04b...efa

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke?

Spør du meg? 

Skrevet
12 hours ago, Kompis2 said:

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke kjøpt brukt sexleketøy som har vært inne i kroppen til en annen. Har en venninne som har byttelånt sexleketøy med en annen venninne. Så de kunne kanskje vært aktuelt for henne. For min del, absolutt ikke! :)

Vi er forskjellige så det kan muligens være et marked.

Anonymkode: 93d1f...f89

Jeg forstår reaksjonen "jeg vil ikke bruke sex leketøy som noen andre har hatt inn i seg, det er ekkelt". Men objektivt sett er det jo eneste forskjell fra en ny partner at dildoen kan skrubbes med kokende vann og sterk såpe... 

• Nyttig 1
Skrevet
Topper og daler skrev (13 minutter siden):

Spør du meg? 

Nei, spør generelt? Vi kan spise mat med bestikk på en resturant som har vært brukt av flere tusen mennesker. Der har vi ingen garanti om at minst, en gris har sneket seg in på do og stukket skaftet av en kniv eller gaffel opp i rumpa eller liknende. Så jeg spør oppriktig, hvorfor er vasket sexleketøy noe ekkelt?

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er noe marked for det nei. Jeg kjøper mye brukt, men det hadde vært uaktuelt for meg. 

Men om det er utstyr med batteri, skal det i elektrisk avfall, ikke rest. 

Skrevet

Det er nok ingen rasjonell grunn til ikke å kunne bruke brukt sexleketøy. Det handler nok mest om psykiske sperrer. 

Skrevet

Som Tvist skriver, det skal kastes i restavfall. I alle fall ikke om det er slikt som har oppladbart batteri i seg. Kastes det i rest kan det resultere i brann på avfallsanlegget når det blir kvernet opp. Jeg lurer på hvor mange av brannene slike steder som faktisk er et resultat av at folk er for sjenerte til å levere det der det hører hjemme?

For øvrig synes jeg det prinsipielt ikke er noe i veien for å resirkulere slik trådstarter foreslår. Men om jeg selv skulle skaffet noe slikt, ville jeg sørget for en ekstra vask og desinfeksjon før bruk. Men terskelen er høy. Her i huset har vi faktisk liggende en slik dings som viste seg å være et feilkjøp.

Skrevet

Takk for svar! Batteriene ble selvsagt tatt ut før alt annet ble kastet. De kunne jeg jo gjenbruke selv. ;) 

Skrevet
Kompis2 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Batteriene ble selvsagt tatt ut før alt annet ble kastet. De kunne jeg jo gjenbruke selv. ;) 

Hva var feil med det du kjøpte? 

Skrevet
1 minutt siden, Topper og daler said:

Hva var feil med det du kjøpte? 

Hvem har sagt at det var noe feil?

Anonymkode: 6ff04...91a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har sagt at det var noe feil?

Tolket det slik, siden kastet det. 

Skrevet
1 minutt siden, Topper og daler said:

Tolket det slik, siden kastet det. 

Forsøk å les hva det står, istedenfor å lage egen tolkning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...