Gå til innhold

Tåkete syn på ett øye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at synet mitt har blitt litt dårligere i det siste, fikk dette bekreftet ved å prøve å se bare på høyre øye og alt blir tåkete! Venstre øye ser greit nok, ikke noe tåke. Bruker vanligvis linser på begge øynene/briller, noe høyere styrke på venstre enn høyre. Blir plutselig litt redd for at det kan være noe galt med øyet mitt, eller at jeg kan ha en øyekatarr uten å vite om det? Har ikke noe puss i noen av øynene og de har ikke vært irriterte eller gjenklistret. Er det vanlig at man ganske plutselig får tåkete syn på ett øye? Hadde ikke merket noe om jeg ikke prøvde å se på bare ett øye... 

Anonymkode: b0cb3...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plutselig tåkesyn er absolutt lurt å få sjekket.

Anonymkode: 15c61...f6f

Skrevet

Sønnen min har  det, men bare på en flekk. De tror han har blitt solbrent på øyet etter å ha vert mye på breer. Får nok ikkje det vekk men blir heller ikkje verre. Har du sveiset uten beskyttelse?

Skrevet

Jeg synes du skal ringe legevakten. 

Anonymkode: 6981e...c95

Skrevet

Enig med c95, du bør faktisk ringe legevakten, ts!

Jeg fikk tåkete syn på ene øyet, det krevde antibiotikabehandling for å ikke få varige skader på øyet! Legevakten prioriterte det, selv om legevakten var full av folk (det var også i julen og "alle" var syke den julen).

Anonymkode: 6b292...81a

Skrevet

Kan være grå stær

Anonymkode: 7a513...1a0

Skrevet

Jeg har slitt med plutselige syns problemer. Tåkete sun ig dobbeltsyn. Gått til legen men de bare trekker på skuldrene. Betennelsesdempende har hjulpet for en eller annen grunn. 

Anonymkode: 4e49e...c73

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen!

Jeg var på synstest for noen dager siden og optikeren mener jeg muligens kan ha grå stær. 🫣 Jeg har grå stær i familien, men jeg er knapt 40 så synes det var litt tidlig. Skal tilbake om en ukes tid for videre sjekk, det er heldigvis ikke sikkert det er grå stær. 🤞

Anonymkode: b0cb3...b78

Skrevet

Jeg fikk det ein gang, varte noen dager. Jeg mistenker at det var herpes zoster. 

Anonymkode: 914cb...fa9

Gjest jegerrinne
Skrevet

Ved plutselig endring på syn ska en ta ko takt med lege

Skrevet

Jeg hadde tåkesyn flere dager, tok det ikke på alvor. Etter en uke hadde det forverret seg en del, jeg tok det fortsatt ikke på alvor men nevnte det for legen min. Legen tok meg på alvor tvert, sendte meg til øyelege, som sa jeg hadde synsnervebetennelse og sendte meg videre til sykehus og utredning for MS..

Så ja, ta kontakt med lege!

Anonymkode: 6804b...80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...