AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 For mange år siden påpekte optikeren at jeg hadde litt tørre øyner,men har ikke merket så mye til det. Men nå har det blitt mye fyring både med varmepumpe og vedovn,og resultat tørr luft. Det jeg lurer på er jeg svir i det ene øynet,veldig ubehagelig. Men når man har tørre øyner burde man da ikke få plager fra begge øynene,eller kan deg være normalt å svi bare i ett øye? Anonymkode: 6090d...8e6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 Det kan være normalt ja. Du bør bruke øyedråper for tørre øyne. Anonymkode: 0707a...68d 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 Du bør ta en klut med kjempe varmt vann og massere øyene et par dager. Anonymkode: 2ca27...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 Bruker du øyedråper for tørre øyne? Når du merker symptomer bør du gjøre det. Anonymkode: 1b3f0...91c 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bruker du øyedråper for tørre øyne? Når du merker symptomer bør du gjøre det. Anonymkode: 1b3f0...91c Nei har vært dårlig med det☺️ Anonymkode: 6090d...8e6
Rumle Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 (endret) --- Prøv øyedråper for tørre øyne du, ts. At det svir i et øye kan jo være alt fra at du har skadet hornhinnen ved å ikke ta hensyn til at du har tørre øyne til en rift/betennelse/rusk el div. Du bør få det sjekket om det ikke går over. Kan anbefale å skylle ofte med kunstig tårevæske, det er det første jeg prøver når jeg kjenner at noe ikke er som det skal i øynene. Veldig lurt å alltid ha det stående. Endret 23. desember 2023 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 Rumle skrev (12 timer siden): --- Prøv øyedråper for tørre øyne du, ts. At det svir i et øye kan jo være alt fra at du har skadet hornhinnen ved å ikke ta hensyn til at du har tørre øyne til en rift/betennelse/rusk el div. Du bør få det sjekket om det ikke går over. Kan anbefale å skylle ofte med kunstig tårevæske, det er det første jeg prøver når jeg kjenner at noe ikke er som det skal i øynene. Veldig lurt å alltid ha det stående. Svir ikkf hver dag,men ble litt skremt når du nevnte skadet hornhinnen,burde det ikkf ds være vondt hele tiden? Anonymkode: 6090d...8e6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 Rumle skrev (12 timer siden): --- Prøv øyedråper for tørre øyne du, ts. At det svir i et øye kan jo være alt fra at du har skadet hornhinnen ved å ikke ta hensyn til at du har tørre øyne til en rift/betennelse/rusk el div. Du bør få det sjekket om det ikke går over. Kan anbefale å skylle ofte med kunstig tårevæske, det er det første jeg prøver når jeg kjenner at noe ikke er som det skal i øynene. Veldig lurt å alltid ha det stående. Svir ikkf hver dag,men ble litt skremt når du nevnte skadet hornhinnen,burde det ikkf ds være vondt hele tiden? Anonymkode: 6090d...8e6
Rumle Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Svir ikkf hver dag,men ble litt skremt når du nevnte skadet hornhinnen,burde det ikkf ds være vondt hele tiden? Anonymkode: 6090d...8e6 Du, det var absolutt ikke meningen å skremme deg! Mest sannsynlig svir det sikkert litt fordi du er tørr på øynene, prøv med øyedråper for tørre øyne og se om ikke det hjelper? Hvis det ikke skulle fungere tar du det videre med optiker/øyelege.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Anonymkode: 74b2c...a88 Det forsvant visst så jeg prøver igjen. Hvordan gikk det ts? Har slitt med samme problem siden desember. Anonymkode: 74b2c...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå