Gå til innhold

Sluttet på pillen for 2 mnd siden..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Kvinne 24 år, vi bestemte oss for å prøve "aktivt" og sluttet derfor på minipillen cerazette 23.10.23.. 

Fikk raskt mensen igjen etter slutt, og tok EL test 30 november, som var positiv, tok også en dagen etter som også var positiv. Hadde samleie noen dager før og på disse dagene.. 

Men så kom mensen igjen en 2.gang.. sikkert "rar" som føler det slik, men ble skuffet.. for har hørt så mye om at "må være nøye med pillen" og tenkt at dette skulle gå fort.. bekymrer meg for at noe er galt.. 

Er det normalt at det skal gå så "treigt" etter prevensjonsslutt? Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: ba9cc...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå 1 mnd til flere år før du blir gravid. Som har både med prevensjon slutt..Også at vanlig par har 25 prosent sjanse å bli gravid med stabil syklus og eggløsning 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å bli utålmodig når man har begynt å prøve, men selv om du er ung kan det ta lang tid å bli gravid. Det er helt normalt å bruke opp til ett år på å bli gravid.

For å øke sjansene kan du teste for eggløsning for å time sexen best mulig. 

Anonymkode: b3066...30c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hei! Kvinne 24 år, vi bestemte oss for å prøve "aktivt" og sluttet derfor på minipillen cerazette 23.10.23.. 

Fikk raskt mensen igjen etter slutt, og tok EL test 30 november, som var positiv, tok også en dagen etter som også var positiv. Hadde samleie noen dager før og på disse dagene.. 

Men så kom mensen igjen en 2.gang.. sikkert "rar" som føler det slik, men ble skuffet.. for har hørt så mye om at "må være nøye med pillen" og tenkt at dette skulle gå fort.. bekymrer meg for at noe er galt.. 

Er det normalt at det skal gå så "treigt" etter prevensjonsslutt? Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: ba9cc...6d3

Det kan skje første mnd eller det kan gå 6mnd - 1 år før man blir gravid - alt innefor der er helt normalt. 

Poenget med å være nøye med pillen og prevensjon er for at den skal ha full effekt generelt sett siden man bruker det for å forhindre graviditet. Det betyr ikke at man automatisk blir gravid når man slutter på pillen. 

Anonymkode: f9336...e8a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk ta opp til 1 år og bli gravid, du har hatt 1 forsøk, selv om du sluttet på pilla for for 2 mnd siden. Jeg har 5 barn kun en ble til på første forsøk, det var min siste og da var jeg 39. Dem andre har tatt alt fra 3 mnd prøving til nesten et år. Ikke brukt prevensjon en god stund før vi startet og prøve heller. 

Anonymkode: 25f87...e82

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan faktisk ta opp til 1 år og bli gravid, du har hatt 1 forsøk, selv om du sluttet på pilla for for 2 mnd siden. Jeg har 5 barn kun en ble til på første forsøk, det var min siste og da var jeg 39. Dem andre har tatt alt fra 3 mnd prøving til nesten et år. Ikke brukt prevensjon en god stund før vi startet og prøve heller. 

Anonymkode: 25f87...e82

Takk for beroligende Svar 🥰 blir bare så utålmodig.. også er det litt "demotiverende" at mine to venniner blir det så "lett".. (glad på deres vegne ofc) men føler jeg selv mislykkes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte 17 måneder, og brukte ikke hormonell prevensjon før vi begynte å prøve heller. Var til utredning begge to, men ingen feil funnet. Vi klarte det til slutt, men det kan ta tid, selv om alt er som det skal 😊 Bare fortsett å kartlegge eggløsning og legg inn aksjer på rett tid, så går det nok ikke kjempelang tid heller. Du er ung 👍🏻

Anonymkode: 14a55...b3c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å være skuffet, men det er mye som skal klaffe for å lage et helt nytt menneske! For oss tok det 8 mnd, men prøvetiden er glemt nå som vi har verdens fineste 1-åring! 🥰

Anonymkode: 817c7...4b2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta på pilla i januar, og fikk mens tilbake i mars. Prøvd aktivt siden første el og prøver fortsatt.. Starter straks pp8. Ting kan ta tid dessverre. Jeg er 27 år

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ttcnummer2 skrev (32 minutter siden):

Jeg slutta på pilla i januar, og fikk mens tilbake i mars. Prøvd aktivt siden første el og prøver fortsatt.. Starter straks pp8. Ting kan ta tid dessverre. Jeg er 27 år

"Godt" å høre at man ikke er alene, håper det blir snart for deg også! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

myetankermye skrev (23 minutter siden):

"Godt" å høre at man ikke er alene, håper det blir snart for deg også! 

Håper det jeg også.. Begynner å bli veldig utålmodig 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ttcnummer2 skrev (5 minutter siden):

Håper det jeg også.. Begynner å bli veldig utålmodig 😂 

Kan jeg godt forstå, jeg som er utålmodig etter kun en EL 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...