AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 Hvor gamle tenker dere barn skal være før de kan velge å ikke dra på samvær eller feire jul med samværsforelder selv om det ikke følger annen hver jul planen? Når får de bestemme litt mer selv? Anonymkode: 8376c...49c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 De skal bli hørt i sin mening fra de er 7 år, og fra de er 12 år skal det legges stor vekt på barnets mening. Anonymkode: eaa0b...fc0
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvor gamle tenker dere barn skal være før de kan velge å ikke dra på samvær eller feire jul med samværsforelder selv om det ikke følger annen hver jul planen? Når får de bestemme litt mer selv? Anonymkode: 8376c...49c Mine var ca 8- 9 år når de fikk bestemme det selv. Anonymkode: 9fef1...0e2 1
Daria Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 Jeg tenker at de bør bli hørt og tatt på alvor - men ikke nødvendigvis automatisk få viljen sin - når de begynner å gi uttrykk for å ha meninger, nokså uavhengig av hvor gamle de er. Men å uoppfordret gi dem valget ville jeg vært forsiktig med før de var godt inne i tenårene, barn skal ikke måtte velge mellom foreldrene sine. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå