Gå til innhold

Julelunsj eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nye kjæreste reiser på julelunsj med eks og barna. Jeg er( naturligvis!) ikke invitert med. Hos min egen eks er det helt utenkelig at jeg og han deler julelunsj med barna. Selv om vi har en fin samarbeidstone. Min eks er i nytt forhold og jeg vet med sikkerhet at hun hadde aldri godtatt dette om vi gjorde dette. Alle mine venninner reagerer nå på at jeg "tillater" kjæresten å dra på julelunsj med sin eks uten meg. Altså jeg går også godt overens med hans eks og kunne helt fint sikkert deltatt, men er ikke invitert. Venninner mener at jeg og han burde deltatt med barna.   Jeg tenker selv det er hyggelig for barna hans som da er store at de kan gjøre det. Men venninnene mine sier de aldri hadde godtatt dette. Hva tenker dere? Det er et par år siden de gikk fra hverandre. Kun han som er i forhold. Jeg er ute etter konstruktive innspill og erfaringer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel for ungene,er det ikke det da? 

• Liker 13
Skrevet

Ja, det er jo det :) Regner med det ikke er date 🙈

Skrevet

Har vært stemor i over 20 år, så ungene er naturlig nok voksne nå, men jeg har ALDRI hatt problemer med at min samboer og barnas mor har gjort ting med barna sammen. Tvert i mot, barna har godt av å se at foreldrene kan omgås!

Jeg har et godt forhold til barnas mor også, og vi har gjort mye sammen med henne og stefar også (bursdager, konfirmasjoner osv), men jeg har null behov for å alltid være inkludert og invitert.

Her ville jeg hørt på egen magefølelse og ikke venninner!

• Liker 14
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg synes at du er flink og en stor person. Er nok ikke alle så hadde likt det nei, men tenker det er veldig positivt for barna sin del. Når hun får seg kjæreste kan det hende han også blir unnlatt, Evt at du også blir invitert ❤️

Anonymkode: da982...74b

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en veldig bra situasjon der ungene er omgitt av gode voksne!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig! Har ikke dun venninne egne barn, slik at hun ikke forstår at han må få prioritere barna sine først? Min søster har ikke egne barn, og sliter med å godta at mannen hennes har et barn og en eks. Det virker litt likt.

Anonymkode: d298b...7ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Samme gjør jeg og min eks. Det er null romantikk, selvsagt, det er for barna. Det skaper minner om foreldre som er venner og at vi fortsatt er familien deres. Kunne ikke vært sammen med noen som ble sjalu på at barna mine, eller tror jeg driver med uærlige hensikter.

Anonymkode: 5d668...f18

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg og eks feirer julaften sammen og treffes som regel når en av ungene har bursdag og tar et kakestykke etc. Hadde hans nye kjæreste «nekta» han å gjøre dette hadde jeg blitt utrolig skuffa om han hadde hørt på henne. 

Og bare sånn at det er sagt: det er kun for ungenes del at vi treffes, jeg har ikke behov for å treffe eksen.

Anonymkode: 87240...238

• Hjerte 3
Skrevet

Ja. Jeg er enig. Nei, to venninner uten barn. Men har en med barn som også mener det ikke er greit. Min egen eks sin nye kjæreste nekter Min eks slike ting  så da begynte jeg jo nesten å tro det er noe galt med meg da... Lov å ha ulike synspunkt..

Skrevet

Jeg har både lunch, bursdager, julaften og 17. mai med eksen og barna. Ingen romantiske følelser Whatsoever. Vi gjør det fordi barna ønsker det. Min man er også velkommen, men han lar oss ofte gjøre det uten han. 

Hva er problemet ?

Skrevet

Skal du nekte han? Få lov til? Barn har man for livet, skilt eller ei. Jeg og x her ble enig om den dagen vi gikk fra hverandre, barna kommer først. Ingen skal komme og sette en stopper for et godt samarbeid og nå og da gjøre noe med barna felles. Det har vært en som prøvde og nekte og styre pga sjalusi. Men det forholdet holdt ikke lenge. Etterhvert som forholdet har blitt seriøst med ny partner, har også ny partner blitt innvolvert i større grad. Vær raus, du kommer langt med det. Er du usikker si det, men og begynne og nekte tror jeg det kommer lite godt ut av

Anonymkode: 4e4e1...c3b

Skrevet

Jeg har en eks som feiret høytider og gikk på juleshopping med sin eks da vi var sammen. Jeg tenkte aldri noe over det eller følte sjalusi. Men plutselig kom han en dag og sa at han ville prøve igjen med henne. Mulig jeg er naiv, men jeg så altså ikke den komme. Verden min gikk totalt i grus, og at på til var dette 2 dager før julaften i fjor. 

Anonymkode: b128a...de7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skal du nekte han? Få lov til? Barn har man for livet, skilt eller ei. Jeg og x her ble enig om den dagen vi gikk fra hverandre, barna kommer først. Ingen skal komme og sette en stopper for et godt samarbeid og nå og da gjøre noe med barna felles. Det har vært en som prøvde og nekte og styre pga sjalusi. Men det forholdet holdt ikke lenge. Etterhvert som forholdet har blitt seriøst med ny partner, har også ny partner blitt innvolvert i større grad. Vær raus, du kommer langt med det. Er du usikker si det, men og begynne og nekte tror jeg det kommer lite godt ut av

Anonymkode: 4e4e1...c3b

Men nå må du lese innlegget.. jeg nekter ikke . Synes det er fint 🤣🙈 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en eks som feiret høytider og gikk på juleshopping med sin eks da vi var sammen. Jeg tenkte aldri noe over det eller følte sjalusi. Men plutselig kom han en dag og sa at han ville prøve igjen med henne. Mulig jeg er naiv, men jeg så altså ikke den komme. Verden min gikk totalt i grus, og at på til var dette 2 dager før julaften i fjor. 

Huff. Det var leit å høre om. Ja  det kan jo skje. Kanskje derfor de jeg vet om ser annerledes på det da de sitter med slike erfaringer som det du forteller her. Føler med deg. 

Skrevet
Fant80 skrev (7 timer siden):

Er vel for ungene,er det ikke det da? 

«For barna».

Anonymkode: 6ebef...de8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lillefryd skrev (7 timer siden):

Min nye kjæreste reiser på julelunsj med eks og barna. Jeg er( naturligvis!) ikke invitert med. Hos min egen eks er det helt utenkelig at jeg og han deler julelunsj med barna. Selv om vi har en fin samarbeidstone. Min eks er i nytt forhold og jeg vet med sikkerhet at hun hadde aldri godtatt dette om vi gjorde dette. Alle mine venninner reagerer nå på at jeg "tillater" kjæresten å dra på julelunsj med sin eks uten meg. Altså jeg går også godt overens med hans eks og kunne helt fint sikkert deltatt, men er ikke invitert. Venninner mener at jeg og han burde deltatt med barna.   Jeg tenker selv det er hyggelig for barna hans som da er store at de kan gjøre det. Men venninnene mine sier de aldri hadde godtatt dette. Hva tenker dere? Det er et par år siden de gikk fra hverandre. Kun han som er i forhold. Jeg er ute etter konstruktive innspill og erfaringer. 

Hadde aldri godtatt dette. Barna må lære seg at foreldrene ikke er sammen lenger. Når man er ferdig med eksen så er man ferdige med eksen, det blir bare tullete å leke kjernefamilie etter det, og det er ikke minst, sårt for den nye kjæresten som ikke føler seg inkludert.

Anonymkode: 6ebef...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg og eks feirer julaften sammen og treffes som regel når en av ungene har bursdag og tar et kakestykke etc. Hadde hans nye kjæreste «nekta» han å gjøre dette hadde jeg blitt utrolig skuffa om han hadde hørt på henne. 

Og bare sånn at det er sagt: det er kun for ungenes del at vi treffes, jeg har ikke behov for å treffe eksen.

Anonymkode: 87240...238

Hvorfor skulle han ikke ha hørt på henne? Det er vel henne han skal ta hensyn til nå, ikke deg og dine følelser.

Anonymkode: 6484b...38c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du var dessverre nok naiv ja. De fleste som svarer her og synes det er greit er damer som ikke klarer å gi slipp på eksen sin og mener at de skal hensyntas før en ny kjæreste, fordi de gjør det tross alt «for barna». Neste som skjer er at de ligger sammen og ja, det også «for barnas skyld».

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du var dessverre nok naiv ja. De fleste som svarer her og synes det er greit er damer som ikke klarer å gi slipp på eksen sin og mener at de skal hensyntas før en ny kjæreste, fordi de gjør det tross alt «for barna». Neste som skjer er at de ligger sammen og ja, det også «for barnas skyld».

I alle dager, for en merkelig innstilling…. 

Jeg er virkelig frrdig med eksen, men så lenge han er barnas elskede pappa så må vi jo være foreldre sammen? 

Anonymkode: b3a44...2f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...