Gå til innhold

Far som terger barna og lager dårlig stemning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye terging hele tiden!

Skal late som han tar ting barnet leker med, og sier kom og ta den da! Løper rundt, erter

Bærer 1,5 åringen bort fra noe gøy for å erte

Det blir så voldsomt dårlig stemning, 5 åringen som griner og hyler mens hun løper etter faren og jeg blir så JÆVLIG lei.

Hører på grining, hyling 

Hvorfor LAGE dårlig stemning bare for å være morromann? 

Har sagt det flere ganger, men han forstår det enda ikke etter 5 år. 

*fåutfrustrasjon*

Anonymkode: a93e1...84c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få mannen din med på helsestasjonen og på et COS-kurs. Han høres jo ut som om han liker å plage ungene. Og han fikk du to barn med? 

Anonymkode: eea46...97f

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Terg han tilbake. Da klikker han vel??

Spør han hvorfor han viser sine egne barn så sinnsykt lite respekt. Spør om hvorfor han synes det er greit å skuffe barna om og om igjen? Og spør han om hva han tenker om at barna ikke kan stole på han, at han blir en utrygg person for de.

Anonymkode: bdee3...3be

• Liker 13
Skrevet

Det virkelige spørsmålet er jo hvorfor du godtar at han behandler barna deres på den måten. Hvorfor er du sammen med en sånn fjott?

Anonymkode: 0294e...c60

• Liker 9
Skrevet

Folk som terger og kverulerer bare fordi de synes det er gøy er faktisk et av mine røde flagg (med trykk på mine, det trenger ikke være det for alle).

Jeg er ganske konfliktsky, så tanken på å være med en som krangler og lager dårlig stemning bare fordi er helt uakseptabel for meg. Det får holde med de diskusjonene man må ta. Har man samme type humor går det sikkert bedre.

Barn har vel enda dårligere forutsetning for å forstå at faren bare tuller med dem, og at han enda ikke ser det er bekymringsverdig.

Anonymkode: b705f...fe1

• Liker 6
Skrevet

Hadde tilta for meg om det var min samboer. Enten endring eller brudd. Kødder f ikke. Hadde aldri funnet meg i at barna skulle blitt plaga av sin egen far fordi HAN synes det er gøy. Hva faen feiler det fyren? Er han 13 år????

Anonymkode: 8dcab...f2c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Be han om å STOPPE med det tullet!

Anonymkode: 09b80...4fa

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde tilta for meg om det var min samboer. Enten endring eller brudd. Kødder f ikke. Hadde aldri funnet meg i at barna skulle blitt plaga av sin egen far fordi HAN synes det er gøy. Hva faen feiler det fyren? Er han 13 år????

Anonymkode: 8dcab...f2c

Han oppfører seg akkurat slik min 13-åring gjør mot lillesøstra på 3 i alle fall...

Anonymkode: 8ac5b...201

• Liker 7
Skrevet

Dette er jo ikke greit. Har lærer jo barna at dette er sånn man oppfører seg mot andre folk, han oppdrar fremtidige mobbere. Hva får han ut av dette? Egen latter og moro på barna og din sin bekostning. Hvem tar seg av gråt etterpå? Deg? La han prøve å stå i hele seansen selv. Holder han på sånn når han er alene med barna? Veldig merkelig oppførsel 

Anonymkode: bef32...53a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

han tar ting barnet leker med, og sier kom og ta den da! Løper rundt, erter

Bærer 1,5 åringen bort fra noe gøy

Han stjeler leker som barna leker med. Og han fjerner dem brått fra en trygg og morsom situasjon. 

Det han gjør er å ødelegge dem. Han stjeler tryggheten deres. Han gjør dem usikre. Så små barn forstår ikke hva han holder på med. De tror pappa straffer dem. Han ødelegger grensene deres, fordi de forstår ikke hva som er akseptabelt når han holder på slik. 

Anonymkode: 1da96...636

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg forstår at du er lei. Du og ungene har holdt ut den galskapen altfor lenge. Hvordan fungerer han ellers? Har han utdannelse og er han i jobb? Han fremstår mindre smart eller med manglende evne til å sette seg inn i andres følelser og opplevelser (mentalisering).  De fleste foreldre misliker klaging og sutring,  så det å gå inn i kontakt med barna ved å plage de når det ender dårlig gang på gang, virker veldig lite hensiktsmessig. Hvordan er han med deg? Har han vanlige strategier når han tar kontakt med deg? Kan han leke og være gøy pappa, eller sette grenser på en god måte når det trengs?

Anonymkode: 24019...689

• Liker 3
Skrevet

Kjenner en som tullet mye med barna, over grensen og utenfor deres aldersforståelse. Nå er barna eldre og stoler ikke på ham i det hele tatt. Hans egen feil. Det var mer verbal tulling da (lurte dem og sånn). 

Anonymkode: c8d80...afc

• Liker 4
Skrevet

Mannen her gjør også sånt, både med meg og barnet vårt. Men hvis vi viser frustrasjon eller avmakt ved å bli sint eller slå tilbake, blir han streng og sier klart fra om at dét er ikke greit. Å speile overdrevent tilbake blir også galt. Jeg skal være enig i at det ikke er greit å slå, men hva faen skal man gjøre når fyren ikke ser når det går for langt og at vi har en annen grense enn ham?

Dessverre er han og søsknene oppdratt slik av foreldrene. For ham og broren er det bare uskyldig moro. Faren blir bråsint når han syns det er nok, moren elsker å trekke/terge på andre men blir offeret i situasjonen med en gang hun får svar på tiltale. Min egen far kunne også være sånn; eelsket å terge. Han fikk svar på tiltale så snart jeg hadde flyttet hjemmefra og han ikke kunne true med husarrest lenger ...

Anonymkode: 17c2f...533

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mannen min kan også terge barna. Men forskjellen er nok at hans terging varer noen sekunder. Barna kan feks spørre om de får låne pc hans og han svarer at det får de aldri! Også smiler han og de ler. Eller herjing, men da er barna med på det og hyler av latter.. 

De er også eldre enn dine...

Spøk er bare morsomt hvis begge parter ler. Ellers er det egentlig erting 

Anonymkode: 760aa...fed

• Liker 3
Skrevet

Han ødelegger tillitten barna har til han til slutt. Hvorfor skal de gidde å gjøre noe gøy når han er i nærheten? De må jo hele tiden passe på fordi han bare kommer å ødelegger. De vil jo aldri få fred fra plagingen hans. Her må du bare si KRAFTIG ifra. Dra han med på helsestasjonen å få de til å banke litt vett inn i skallen på han, kanskje han vil høre på fagfolk. 

Anonymkode: 0c67c...bb1

• Liker 3
Skrevet

Herregud for en noldus. Tenker at man skal være rimelig tett i topplokket dersom man ikke forstår at den atferden fungerer dårlig på alle måter

Anonymkode: 3ea65...904

• Liker 5
Skrevet

Husker moren min gjorde det samme da jeg var liten. Hun kastet bamsene mine på gulvet for å være «morsom». Jeg ropte slutt flere ganger og til slutt klikket det for meg. Jeg var sikkert 4-5 år. Det sluttet etter det.

Anonymkode: 05f80...66b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Lol herremin hatt, sier ikke at dette er ok men virker på flere av dere som dette vil gi ungen Kptsd, slapp av litt a......

Anonymkode: 02ff9...3ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husker moren min gjorde det samme da jeg var liten. Hun kastet bamsene mine på gulvet for å være «morsom». Jeg ropte slutt flere ganger og til slutt klikket det for meg. Jeg var sikkert 4-5 år. Det sluttet etter det.

Anonymkode: 05f80...66b

Geez, stakkars ... Få hue ut av rævva this det var dit verste barndomsminne 😬

Anonymkode: 02ff9...3ca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er så mye terging hele tiden!

Skal late som han tar ting barnet leker med, og sier kom og ta den da! Løper rundt, erter

Bærer 1,5 åringen bort fra noe gøy for å erte

Det blir så voldsomt dårlig stemning, 5 åringen som griner og hyler mens hun løper etter faren og jeg blir så JÆVLIG lei.

Hører på grining, hyling 

Hvorfor LAGE dårlig stemning bare for å være morromann? 

Har sagt det flere ganger, men han forstår det enda ikke etter 5 år. 

*fåutfrustrasjon*

Anonymkode: a93e1...84c

Han ødelegger selvtillit til barna, sitt eget forhold til barna, og han oppfører seg som en mobber! Sånn drev storebror på med brødrene sine før jeg fikk stoppet ham. Han var 8... 

Barna kommer til å gjøre det samme med andre barn i barnehagen og skolen, så hvis ikke ham stopper med det snarest, ikke forsvar ham når de tar det opp på foreldresamtaler, men fortell akkurat hvordan det er! Han blir nok så flau at han stopper da iallfall. Men før det går så langt, få en time på familievernkontoret, helsestasjon eller hva som helst før det ødelegger barna! 

Anonymkode: 4bbcb...d3b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...