AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 Jeg skal kjøre min søster til toget i morgen da hun skal feire jul på annen kant av landet. Toget går kl 07 så jeg tenkte å gjøre siste innkjøp til juledagene før jeg reiste hjem, så var det gjort. Jeg skal kjøpe noen øl som vi skal tilby til julemiddagen, men kom på om det er noen begresninger for ølsalg i vanlige butikker fra morgenen av? Er det sånn at de ikke begynner å selge øl før 08 eller noe sånt? Anonymkode: 69221...bf8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 Det varierer rundt i landet. Noen steder, blant annet Oslo, åpner ølsalget kl 9, andre steder kl 8. Anonymkode: 16ee6...817
Gjest Anonyme-meg Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 Det er helt tullete regler for alkoholsalg i dette landet.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #5 Skrevet 22. desember 2023 Googlet nå og ser at det er kl 08 i min kommune. Irriterende at jeg må ut en gang til bare for det. TS Anonymkode: 69221...bf8
newman01 Skrevet 22. desember 2023 #6 Skrevet 22. desember 2023 Du må sjekke reglene i DIN kommune. Hva vi sier her er ikke nødvendigvis korrekt der du bor. Politikere i hver enkelt kommune bestemmer slikt selv
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #7 Skrevet 22. desember 2023 Åtte hos meg også, men jeg forstår det ikke. Hva er galt med å ha salg når butikken er åpen? Ikke sterkt øl uansett. Anonymkode: 31c9a...4ed 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #8 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åtte hos meg også, men jeg forstår det ikke. Hva er galt med å ha salg når butikken er åpen? Ikke sterkt øl uansett. Anonymkode: 31c9a...4ed Nordmenn liker å ha en sterk, autoritær stat som kan beskytte oss mot oss selv. Ingenting nytt her. Noen begrensninger i utsalgssted og tid som forhindrer impulskjøp og overkonsum, det støtter jeg, men noen av reglene er bare helt på trynet. Visste du at dersom du bestiller fra Vinmonopolets nettbutikk, så får du ikke hente pakken på Post-i-butikk utenom Vinmonopolets åpningstid? Jeg har bodd i utlandet noen år nå, og må alltid passe på å huske slike særegenheter når jeg er på besøk i Norge. Anonymkode: b65ed...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå