Gå til innhold

Tips: alene i julen...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er alene nå i juledagene; hbordan klarer dere å holde hodet over vannet? Hva gjør dere i disse dagene? Hvordan føler du deg og hva gjør at du er alene i julen? 

Anonymkode: eec2d...686

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fokuser på det positive. Gjør ting du liker, spis det du liker. Slapp av. Det er i bunn og grunn akkurat som alle andre dager. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig kjip familie, og julen fylles som regel opp med krangling, guilt-tripping, trusler, sarkastiske bemerkninger osv. Jeg har forsøkt å kutte ut alle i julen noen ganger og det har vært mine desidert beste feiringer! Bare se på julefilmer, spise god mat og slappe av. Ingen kan ødelegge stemninga når man er alene! 

Anonymkode: bd816...d13

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør mye av det jeg gjør ellers, men jeg koser meg litt ekstra. Skal sies at jeg har tatt et bevisst valg om å feire alene - selv om jeg både har familie og venner jeg kunne ha feiret med.

Jeg skal slappe av, se på julefilmer, spille dataspill, spise julemat og ta det helt med ro. Skal sies at jeg ikke opplever disse dagene som noe annerledes enn ellers. Det er i grunn som en vanlig ferie.

Anonymkode: 978b4...a63

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke at det er noe vann å holde hodet over, og det er mye av grunnen til at jeg er alene i julen - jeg foretrekker det. Jeg er i julestemning selv om jeg bare markerer julen og ikke feirer den. Jeg gjør det jeg ellers gjør, bare bytter ut noe av den vanlige maten og godteriet med julemat og julegodteri.

Hvis jeg hadde vært alene mot min vilje i julen, ville jeg antakeligvis sett meg om etter noen å feire med. Det er mange offentlige arrangementer, og en del private tar imot fremmede julegjester. Fint for dem som liker sånt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje i kirken en tur. Og tilbereder mat og dessert så godt jeg klarer. Blir ikke som mamma sin mat, men godt nok☺️Min første jul alene, men er vant til å være alene resten av året, så det bør gå greit😊Skal se dårlige julefilmer. Kanskje kjøpe en mnd abb for å se de nye frasier episodene, som en liten julegave til meg selv.

Anonymkode: edf5c...540

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har familie i nærheten men alle reiser bort i julen til venner eller andre slektninger. Hadde en fast tradisjon tidligere som ble faset ut. Nå drar folk heller på hyttene sine eller til utlandet. Jeg har litt ambivalent forhold til det hele. Synes det er litt stusselig men det kan også være litt fint og deilig å bare slappe av. For p holde på den hyggelige siden av det så har jeg lagt planer. Jeg skal trene, har en Haug med bøker å pløye gjennom og kjøpt inn god mat. 

Anonymkode: b8804...593

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har en skikkelig kjip familie, og julen fylles som regel opp med krangling, guilt-tripping, trusler, sarkastiske bemerkninger osv. Jeg har forsøkt å kutte ut alle i julen noen ganger og det har vært mine desidert beste feiringer! Bare se på julefilmer, spise god mat og slappe av. Ingen kan ødelegge stemninga når man er alene! 

Anonymkode: bd816...d13

Er du en del av min familje? Virker som om vi deler familje. Nøyaktig samme greia. Dvs første timen er grei,men så begynner "alle" å vise sine ekte sider. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er juletiden bare ekstra fridager, en forlenget helg. Ikke noe annet eller spesielt med det.

Anonymkode: a511e...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sove lenge. Null stress på dagen. Lager god middag når det passer meg. Tenkt å ta litt ekstra rydding her hjemme. Har kjøpt et nytt spill til konsoll. Har bøker og noe å strikke på. Muligens jeg ser litt på tv. 

Jeg har familie et stykke unna og akkurat denne jula blir jeg alene. Det går helt fint. 

Anonymkode: d56c2...e78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempedeilig! :) Ikke noe stress og mas....bestemmer alt selv.

Er jo bare 1 og 2.dag som er røde dager. Juleaften er jo bare en vanlig dag, søndag også nå :) Lever som vanlig, gåtur...trening etc...spiser vanlig mat. Ferdig med julemat lenge før juleaften :) 

Tragisk med folk som bryter seg ned mentalt bare pga det er Jul! :) Sett pris på fridagene som er DINE.

Anonymkode: 018f8...938

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært alene i ferien, og har veldig koselig familie. Så jula er fin for meg. Bortsett fra at det er litt mye å gjøre, så blir sliten etterhvert.

Har alltid tenkt at jeg ville klart å kose meg alene i jula. Elsker bøker, så det hadde blitt mye lesing. Stearinlys, god mat, puslespill, mye soving, god tid på badet med masse egenpleie, gå turer.....

Anonymkode: f4b70...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...