Gå til innhold

Kålrotstappe som på restaurant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er trikset for å lage kålrotstappe sånn som man får servert på restaurant? Den er gjerne mørk i fargen (gulrot?), litt mer rennende enn den jeg lager selv, og smaker utrolig godt. Har hørt at det kan være ribbefett som er trikset, men jeg lager bare pinnekjøtt. 

Noen som har en supergod oppskrift på en kålrotstappe som ligner den jeg beskriver? 

Anonymkode: db197...354

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er trikset for å lage kålrotstappe sånn som man får servert på restaurant? Den er gjerne mørk i fargen (gulrot?), litt mer rennende enn den jeg lager selv, og smaker utrolig godt. Har hørt at det kan være ribbefett som er trikset, men jeg lager bare pinnekjøtt. 

Noen som har en supergod oppskrift på en kålrotstappe som ligner den jeg beskriver? 

De man får på restaurant pleier også å være litt søtere, og det er nettopp kontrasten mellom det søte og salte (pinnekjøttet) som blir så godt. Jeg pleier å ha i et par spiseskjeer sukker (i en full kjele) i kålrotstappen. Jevner den også med fløte for å få en rund og kremete smak. Får alltid mye skryt for kålrotstappen min, og kjelen blir alltid tom 😎

Anonymkode: 43f96...d59

Skrevet

Vet ikke. Kan hende det er både søtpotet og gulrot i.

• Liker 1
Skrevet

Myyye mer smør og fløte enn du tror😬

Anonymkode: 99b72...aa3

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Snør, fløte og pinnefett er trikset! 

Anonymkode: 00b0a...1b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snør, fløte og pinnefett er trikset! 

Snør ? 😅

Anonymkode: c1234...e93

• Nyttig 1
Skrevet

Lager hvitsaus som vi har i. Masse smør og fløte😁

Anonymkode: c3460...3b0

Skrevet

Smør og fløte ☺️

Anonymkode: d589c...7eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snør ? 😅

Anonymkode: c1234...e93

Haha woops 🤣 smør! God gammeldags meierismør mente jeg 😁

• Liker 1
Skrevet

fett, sukker og salt. Evt gulrot for finere farge, potet for mildere smak

Anonymkode: 7c0fa...5f7

Skrevet

Smør, fløte, revet muskatnøtt, litt rømme (for syrlighetens skyld), litt hvit pepper og litt salt (siden mange synes å glemme det)

Anonymkode: 8b3ca...bb3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gulrot, masse smør og fløte. Hadde oppi en halv søtpotet også sist siden det var litt snaut med gulrot, og det ble veldig godt. Litt søtere og fungerte litt som en jevning

Skrevet

Noen har oppi sirup. Mørk sirup gir mørkere farge også.

Anonymkode: 3d447...a13

Skrevet

Jeg har bare smør og pinnekjøttkraft, ikke fløte. Finere farge da.

Damper kålrota til den er skikkelog mør sammen med pinnekjøttet.

Anonymkode: 6e389...fb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 15.56):

Kjøper den ferdig på grossist butikk 

Skrevet

Jeg bruker ofte kun kålrot. Kan evt ha i et par poteter og gulrøtter. Bruker fløte og smør i. Pinnefett på slutten. Liker å lage dagen får, da får smaken satt seg.

Anonymkode: 74d54...33f

Skrevet

Gulrot, smør, fløte, salt, pepper, muskat. Smak til. 

Anonymkode: 8fc9e...674

Skrevet

Takk for alle tips, men nå spurte jeg spesifikt om en stappe slik som den jeg beskriver. Jeg lager allerede god stappe på den måten de fleste beskriver her, men det er ikke det jeg er ute etter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...