AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 Har hatt problemer lenge, men har "endelig" fått diagnosen (fysisk). Tidligere aktiv mann, glad i jobben sin. Kan sannsynligvis ikke fortsette i jobb. Tror ikke det går mot ufør enda, men en total omskolering må til. Han har alltid vært glad i fysisk arbeid som snekring, oppussing, tidligere vært murer og anleggsarbeider. Kontor er neppe noe for han, men mulig det som kan passe best. Merker han er nedfor, mer irritabel. Ligger mye på sofaen. Han vet hva som må til, men klarer ikke få fingeren ut. Fysisk aktivitet kan ikke løse problemet, men det kan på sikt lindre noe. F.eks er svømming anbefalt. Vi har to små barn og vi trenger derfor en stabil økonomi. Jeg har fast jobb, helt ok inntekt. Jobber per tid dag, men kan tjene mer på å ta andre vakter, men det er ikke noe jeg ønsker. Trives ikke med det og går glipp av mye da. Har vurdert å bytte beite selv, tenkte også på yrker med bittelitt lavere lønn som jeg tror jeg vil trives bedre i. Men det ser ikke ut til at jeg kan det hvis han ender opp som ufør eller må gå på aap før han finner riktig arbeid. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette. Men kanskje noen har råd? Er redd han ikke får gjort særlig før sykemeldingsperioden utgår. Vi har helt ok økonomi nå, men har feks ikke mye til overs for sparing. Det blir et problem hvis han plutselig står uten jobb. Jeg makter ikke å måtte ta en bijobb for å få økonomi til å gå rundt. Han mener jeg får det til å handle om meg. Jeg mener ikke det, jeg prøver å få i gang en prosess fordi vi er en familie med barn. Vi må tenke fremover, tiden går raskt! Dersom han ikke får inntekt/eller mottar aap om noen måneder så må vi faktisk ta noen avgjørelser raskt. F.eks at huset må selges og vi må finne noe rimeligere. Anonymkode: 057f8...6b4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 Han trenger å snakke med noen om dette, faktisk. Jeg var også fysisk aktiv hele livet mitt, tung fysisk jobb, godt trent, så ble jeg syk og kunne ikke en gang løfte mine egne handlevarer. Gikk fra å flytte tunge materialer til å flytte bunker med papir. Det. Knuste. Meg. Fullstendig. De første månedene da det ble en realitet så gråt jeg og skrek hver dag. Det er ikke bare en jobb en bytter, det er hele ens identitet når det er snakk om fysisk arbeid, måten en velger å uttrykke seg på og prosessere ting via. Jeg brukte svært lang tid på å trene meg opp igjen fysisk, men jeg klarte det til slutt og det må mer viljestyrke og kraft til enn hos noen som ikke er avhengig av det, samtidig som en vet at forbi et visst punkt kommer man ikke likevel. Han trenger å sørge, prosessere de følelsene og gå videre, og det er ikke sikkert han klarer det helt alene. Anonymkode: 104fa...e15 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han trenger å snakke med noen om dette, faktisk. Jeg var også fysisk aktiv hele livet mitt, tung fysisk jobb, godt trent, så ble jeg syk og kunne ikke en gang løfte mine egne handlevarer. Gikk fra å flytte tunge materialer til å flytte bunker med papir. Det. Knuste. Meg. Fullstendig. De første månedene da det ble en realitet så gråt jeg og skrek hver dag. Det er ikke bare en jobb en bytter, det er hele ens identitet når det er snakk om fysisk arbeid, måten en velger å uttrykke seg på og prosessere ting via. Jeg brukte svært lang tid på å trene meg opp igjen fysisk, men jeg klarte det til slutt og det må mer viljestyrke og kraft til enn hos noen som ikke er avhengig av det, samtidig som en vet at forbi et visst punkt kommer man ikke likevel. Han trenger å sørge, prosessere de følelsene og gå videre, og det er ikke sikkert han klarer det helt alene. Anonymkode: 104fa...e15 Mulig han trenger det, men tror han er skeptisk til å prate med noen. Hvilken trening gjorde du? Ikke at det er likt for alle da. Anonymkode: 057f8...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå