AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 Jeg har sett på Wenche på God morgen Norge tidligere denne uken og hun brukte sånn presse eller hva det heter. En sånn presse eier ikke jeg, kjenner ingen som har det heller. Spørsmålet er om jeg må ha det eller om det er mulig å bare legge feks en stor trefjøl med noe ting oppe i stedet? Hvor tungt bør det evt være? Har så lyst til å prøve dette utpå nyåret. Anonymkode: d682c...705
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sett på Wenche på God morgen Norge tidligere denne uken og hun brukte sånn presse eller hva det heter. En sånn presse eier ikke jeg, kjenner ingen som har det heller. Spørsmålet er om jeg må ha det eller om det er mulig å bare legge feks en stor trefjøl med noe ting oppe i stedet? Hvor tungt bør det evt være? Har så lyst til å prøve dette utpå nyåret. Anonymkode: d682c...705 Mente ikke lefse, men SYLTE. Anonymkode: d682c...705
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 Moren min brukte symaskinen som presse. Anonymkode: db68f...173
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 Jeg har brukt et par tunge bøker, Mega skriver ca 6 kg https://www.coop.no/oppskrifter/julemat/sa-enkelt-lager-du-sylte-til-jul Anonymkode: 76483...416
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #5 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har brukt et par tunge bøker, Mega skriver ca 6 kg https://www.coop.no/oppskrifter/julemat/sa-enkelt-lager-du-sylte-til-jul Anonymkode: 76483...416 Takk for linken. Gleder meg til å prøve dette. Eneste jeg reagerte på var plastpose i kjelen? Kan jeg bruke tøypose istede, er redd hele prosjektet blir ødelagt av smeltet plast 🤯 Anonymkode: d682c...705
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #6 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk for linken. Gleder meg til å prøve dette. Eneste jeg reagerte på var plastpose i kjelen? Kan jeg bruke tøypose istede, er redd hele prosjektet blir ødelagt av smeltet plast 🤯 Anonymkode: d682c...705 Klart du kan! Før ble det jo alltid brukt tøy, f.eks. et linhåndkle, som deretter ble surret med snøre før det ble lagt i press. Anonymkode: 86e93...c55
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #7 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for linken. Gleder meg til å prøve dette. Eneste jeg reagerte på var plastpose i kjelen? Kan jeg bruke tøypose istede, er redd hele prosjektet blir ødelagt av smeltet plast 🤯 Anonymkode: d682c...705 Jeg leste ikke så godt, jeg har også brukt tøy. Liker ikke plast. Har brukt to små brødformer, en med sylta i og en til å presse med. Anonymkode: 76483...416
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå