Gå til innhold

Gave til kjæreste som har alt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt lost når det gjelder hva jeg skal kjøpe i julegave til kjæresten min. Han er 60, sivilingeniør og elsker å gjøre praktiske ting på fritiden som å fikse ovner, lamper, høytalere og stereoanlegg han finner her og, vasker som lekker, tørketromler, biler. Han har alle mulige slags verktøy, liker å jobbe i hagen vår, sommer og høst. Men altså, han har alt mulig. Han er lite opptatt av dyre ting, og er ikke så materialistisk -litt ironisk med tanke på at han har ALT MULIG hjemme hos seg.

VI har vært på noen teltturer, og han linker friluftsliv blant annet. Men også hagegreier og planter. Han har også masse utstyr til hagen; masse plantekasser, frø, jord, spader etc.

Altså, hva kan jeg kjøpe til en sånn mann?

Anonymkode: f688c...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

En god vin? 

Han drikker nesten aldri alkohol, jeg er avholds selv, så har ikke tenkt i den retningen. Men takk for forslag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han drikker nesten aldri alkohol, jeg er avholds selv, så har ikke tenkt i den retningen. Men takk for forslag. :)

Hva med en opplevelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (2 minutter siden):

Hva med en opplevelse?

Har tenkt på det, men vet ikke hva det skulle vært. Klarer ikke se for meg at vi f.eks. drar på spa, det er så lite oss. Han er en fantastisk mann med masse interesser, men har altså "alt" fra før. Føler nesten at en gave bare blir for å gi noe, som han egentlig ikke vil ha bruk for og da føles det så dumt. Som om det som er igjen er sokker eller boksershortser liksom, men det er jo kjedelig.

Er det noe mat jeg kunne kjøpt som gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har tenkt på det, men vet ikke hva det skulle vært. Klarer ikke se for meg at vi f.eks. drar på spa, det er så lite oss. Han er en fantastisk mann med masse interesser, men har altså "alt" fra før. Føler nesten at en gave bare blir for å gi noe, som han egentlig ikke vil ha bruk for og da føles det så dumt. Som om det som er igjen er sokker eller boksershortser liksom, men det er jo kjedelig.

En gaveopplevelse kan jo også være at du lager en flott middag til han eller tar han ut på en helaften med noe show og middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En gaveopplevelse kan jo også være at du lager en flott middag til han eller tar han ut på en helaften med noe show og middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide å avskaffe gavetyranniet. Jeg gjetter på at hr. sivilingeniøren helst vil slippe. Finnes ingen bedre gave, enn å kvitte seg med problemer. 

Anonymkode: 7213b...299

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vinter, og alle trenger vel noe nytt av luer, hansker, buff, nettingundertøy (milrab har mye bra), ullundertøy. Du kan kjøpe den Circle K Koppen for 2024, lage en innbydelse til en god restaurant over nyttår eller i romjulen. God kaffe/te, det finnes flotte gaveesker med konfekt i tillegg. Du kan kjøpe en fin kakeboks og fylle med kaker du har bakt selv, eller kaker du kjøper hos konditor og legger i. Kanskje han trenger fornyelse i klesveien, en ny skjorte eller en genser, et slips, pent sjal. Bruker han pysjamas kan du kjøpe en ny til ham. En god deodorant, dusjsåpe, hudkrem.

Det finnes haugevis av ting som selv den som "har alt" trenger.

Anonymkode: af929...68c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kinobilletter, konsert, hotell-overnatting, tre-topp hytte, hundekjøring, overraskelsetur der du planlegger tur i marka, telt/hyttrtut på dnt-hytte og god middag, sløyesett, varmelement til å varme hender/føtter på tur, turklær, donasjon til viktig formål 

Anonymkode: 6ae13...606

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er helt lost når det gjelder hva jeg skal kjøpe i julegave til kjæresten min. Han er 60, sivilingeniør og elsker å gjøre praktiske ting på fritiden som å fikse ovner, lamper, høytalere og stereoanlegg han finner her og, vasker som lekker, tørketromler, biler. Han har alle mulige slags verktøy, liker å jobbe i hagen vår, sommer og høst. Men altså, han har alt mulig. Han er lite opptatt av dyre ting, og er ikke så materialistisk -litt ironisk med tanke på at han har ALT MULIG hjemme hos seg.

VI har vært på noen teltturer, og han linker friluftsliv blant annet. Men også hagegreier og planter. Han har også masse utstyr til hagen; masse plantekasser, frø, jord, spader etc.

Altså, hva kan jeg kjøpe til en sånn mann?

Han er Akkurat som meg...!.😂..kjøp et stort borsett til ham...metallborer er slitedeler og jeg mangler alltid en bordimensjon eller 2..

Skrujernsett er heller ikke dumt...de slites og blir dårlige med tiden..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, borsett og arbeidshansker i god kvalitet (både sommer- og vinterhansker) ønsker alltid mannen min seg, for de blir slitt eller noe 😄

Hvilken prisklasse tenker du? Jeg er selv glad i luksus-liggeunderlag, det gjør friluftsliv mye bedre, og man visste ikke at man trengte det før man merker forskjellen. 😄

Ellers er jo opplevelser gull, men for en sånn mann er nok de beste turene gratis 😊 Ev. «Gavekort» på en bedre middag? Altså et sted det er virkelig god mat?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp heller en opplevelse enn ting, tenker jeg. Glamping? Tretopphytte?  Besøke en kjent hage? Hagemessen på Lillestrøm med hotell og middag? (12.-14. april)
En som både er praktisk og glad i friluftsliv setter alltid pris på ei god hodelykt. https://velgenkelt.no/hodelykt/ Man får aldri for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...