Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med Rosacea i flere år og går jevnlig til hudlege. Har gått på Iso, brukt div kremer, men sliter allikevel med rødhet og «kviser» i kinnene. Hudlege nevnte at Ipl laser kunne kanskje hjelpe. Jeg var på en konsultasjon på en klinikk som foretar slik behandling og ble forespeilet at jeg behøver ca 3-4 behandlinger for å få godt resultat. Det er dyrt, men jeg vurderer å prøve dette etter jul. Noen som har Rosacea og har erfaring med Ipl? Verdt pengene? 

Anonymkode: c8154...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt 4 runder IPL og ser forbedring på rødhetene.  Langt fra perfekt, men synlig bedring. Jeg kommer til å fortsette noen runder til og håpe det fortsetter å gi resultat, men har blitt fortalt at jeg aldri kan regne med at det kommer til å bli helt borte. Man må også gjøre vedlikeholdsbehandlinger årlig, og triggere som varmt vær, sol, diverse mat, midd osv vil fortsatt kunne gi symptomer. Tror ikke ipl hjelper mot kvisene, men Finacea og azelaic acid skal hjelpe mot både rødhet og kvisene. 

Azelaic acid serumet til Q+A kjøpt hos Lyko og Purito sitt Unscented Centella serum med propolis hjelper også mot rødheten når jeg bruker det daglig. Men så er det andre ting som forskjellige fuktighetskremer og sminke som trigger det opp igjen, så det er ikke lett! 

Anonymkode: 8cd00...6ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...