Gå til innhold

Hva tenker du om å sove på et annet rom enn mannen din/sambo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det i ferd med å bli mer vanlig? 

Jeg tenker at de fleste mennesker har ikke sex/kos hver kveld uansett så hvorfor må man ligge i samme seng? Begge parter blir forstyrret av hverandre. 

Jeg tror mange forhold hadde holdt seg hvis man ga hverandre mer plass.

Anonymkode: 7ca17...cf9

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det ofte fordi han legger seg veldig sent og har på 100 alarmer på morgenen og styrer på, så jeg orker ikke å bli vekket 5 ganger i løpet av mine 8 timer med nattesøvn (1 på kvelden/natta og minimum 4 gang på morgenen). Så når han har så dårlig søvnhygiene får han sove for seg selv. 

Anonymkode: 9b957...257

• Liker 7
  • Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kommer jo an på person til person. Om begge trives med det, hvorfor ikke? 

For min del digger jeg og kjæresten å nesten ligge oppå hverandre 🤭😅

Skrevet

Tipper vi vil ha eget soverom for ham om vi flytter sammen. Han jobber mye turnus og trenger å sove ut når han har fri. Så kan han heller komme inn til meg for samsøvn og sex. 

Anonymkode: 67656...b59

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker tanken på separate soverom, og så kan man jo sove over hos hverandre av og til, hehe. Jeg sover veldig lett, og har dårligere søvnkvalitet når jeg sover med andre. Ikke sånn at jeg lider, men merker forskjell. 

Ingen av mine menn så langt ville likt om jeg ikke lå i senga med de, men jeg har noen ekser som snorket så mye at jeg gjerne forduftet i løpet av natta, men det blir ikke helt det samme. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at de fleste mennesker har ikke sex/kos hver kveld uansett så hvorfor må man ligge i samme seng? Begge parter blir forstyrret av hverandre. 

Over 20år sammen, aldri om vi skal ligge på hvert vårt rom. Sovne sammen, våkne sammen. Han snorker ,jeg bruker ørepropper. Kunne aldri tenkt oss hvert vårt rom! Men for noen er det sikkert riktig!

Tenker alle må kjenne på det selv hva de trives med og at de fremdeles er ett par og intimitet som kos og div for det.

Anonymkode: 267d3...3a3

• Liker 4
Skrevet

Vi legger oss gjerne på ulik tid, og står opp på ulik tid. Sex har vi på andre tidspukt. (I realiteten morgen hvis jeg sniker meg tilbake i senga etter å ha stått opp) 
Ser ikke bort fra at når vi får bedre plass i huset, så sender jeg han på eget soverom. *ler* 

Men er koselig å sove sammen også da, og det er jo ikke noe problem slik det er nå. Men er absolutt ikke avhengig av å sove sammen. 

Anonymkode: 31def...250

• Liker 1
Skrevet

Har ikke delt soverom med mannen min på flere år. Fleregrunner til det. For det første  fordi vi nesten ikke har sex lenger, og jeg har så sinnsykt dårlig samvittighet for det at jeg ikke orker å sove med ham fordi jeg kjenner på det enorme presset. For det andre, fordi han snorker og har ødelagt søvnen min utallige ganger. For det tredje, fordi vi legger oss til ulike tider og jeg alltid våkner og blir liggende våken når han legger seg. 

Anonymkode: 0ddc8...64c

• Hjerte 1
Skrevet

Av og til skulle jeg ønske vi hadde hvert vårt soverom, han snorker veldig mye. Jeg sover ofte på sofaen. 

Skrevet

Nå er jeg bare 27, men har vært sammen med kjæresten i 10 år. Merker når jeg overnatter hos mine foreldre i julen typisk at det er veldig deilig å ikke dele seng med noen, sover mye bedre. Så jeg kunne godt tenkt med å ha et eget soverom i hverdagen, men det hadde blitt dyrt om man plutselig må se etter leilighet med ekstra soverom. Pussig nok sier kjæresten at han sover bedre når jeg i samme seng som han, at han ofte sliter med søvn når jeg ikke er hjemme.

Anonymkode: 21f3a...d73

• Hjerte 1
Skrevet

Eneste forskjell på et samboerskap og å bo med en roomie er jo felles økonomiske forpliktelser og evt barn. Så med mindre man ikke har plass til det er det jo ingenting som tilsier at man trenger å sove på samme rom. 

Anonymkode: 6ca2a...bc8

Skrevet

For meg er det en viktig del av et forhold og sovne med, ligge naken inntil, og våkne med personen jeg elsker. Hadde ikke vært særlig begeistret for separate soverom, og det ville nok vært begynnelsen på slutten for min del. 

Anonymkode: 023f4...6aa

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, vi sover alltid sammen. En periode slet jeg mye pga hans snorking og ymtet frampå om hvert vårt soverom. Det ble svært dårlig tatt imot. I stedet gjorde han en stor innsats selv og gikk ned 10 kg, noe som hjalp MYE på snorkingen.

Ellers så tenker både han og jeg at det å sove hver for oss vil skape større avstand. Jeg elsker å kjenne han rett ved min side i senga. Selv den småsnorkinga som nå forekommer av og til er bare kos. Vi har vært gift i mange år.

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis det er ok for deg at han runker der og har nattchat med andre damer, ok 

Anonymkode: 33e3e...d8f

Skrevet

Har ikke hatt det, men burde hatt det med min eks-kone. tror forholdet hadde holdt fortsatt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Dårlig søvn gir grobunn for mye irritasjon og kortere lunte. Å få sove i fred er et must for optimal fungering. Og det betyr ikke at man ikke kan ha sex. Tvert om vil det bli mer interessant å gå til den andres rom for dette. Snorking, fising, våkentid om natten er drepen for lyst. 

Anonymkode: 536d4...f4e

• Liker 4
Skrevet

Absolutt! Jeg forstyrres veldig lett når jeg sover, ikke bare av snorking men også tung pust, at han snur seg i senga, står opp for å gå på do el., så jeg skal aldri ha felles soverom med noen igjen. Er særboer nå, og når vi sover hos hverandre ender jeg som regel opp på sofaen pga hans snorking. (Nei, ørepropper hjelper ikke nok, og han er slank/veltrent og røyker ikke.)

Anonymkode: 49c45...4a9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Blir overhodet ikke forstyrret av partner, og han blir ikke forstyrret av meg. Elsker å sove med han, og vi sover dårligere uten hverandre. Vi har likt søvnmønster og ingen av oss snorker, vi legger oss samtidig og våkner samtidig. Veldig glad for at vi er så kompatible søvnmesdsg, for meg hadde det vært regelrett trist å ligge på hvert vårt rom, det er en unik intimitet og nærhet å ligge å døse tett inntil hverandre om kvelden etter en hektisk dag. Så for oss er separate soverom uaktuelt 😊

Anonymkode: 41c48...232

Skrevet

Dette er en interressant diskusjon. Jeg synes det er godt å sitte oppe på kveldene lenger enn kona, å kunne game, se på fotball etc. Hun vil gjerne at vi skal legge oss sammen.

Men når vi legger oss sammen, så tar hun aldri initiativ til noe kos og nærhet. Jeg liker å ligge og holde rundt henne når vi sover, uten at vi har noe særlig med klær på, mens hun ligger i pysj eller joggebukse fordi hun synes det er kaldt, og ikke takler snorkingen min.

Det ender ofte med at vi ligger med hver vår telefon før vi sovner, og det får jeg svært lite ut av...

Anonymkode: b8b73...e2f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...