Gå til innhold

Når åpner de opp for å søke barnehageplass i hovedopptaket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fristen er 1.mars for å få barnehageplass i august 2024, men når åpner de opp for at man kan legge inn søknad? Vi skal søke om å bytte barnehage, men ønsker ikke plassen før 1. August.

Anonymkode: 6e041...ad7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og bør oppstart være den 1. August eller senere? Mener noen i en annen tråd skrevet at kommunale barnehager har ferieavvikling da og det er lurt å starte senere for de som skal ha tilvenning? Evt når?

• Liker 1
Skrevet

I Trondheim kommune slettes ALLE søknader ved årsskifte. Så det er ikke nødvendig å søke før 1.1, om du ikke ønsker å legge inn ny søknad 1.1. Og du bør vell skrive fra august for å være med i hovedopptaket. Men når du starter avtales med bhg du får plass i.

Anonymkode: eb285...166

• Liker 1
Skrevet

Om jeg ikke husker feil så når du søker kan du skrive når du vil begynne. Eventuelt bare søke og om du kommer inn om når du vil starte...men du må starte i august. Juni er veldig dumt og juli er ofte stengt i 3 uker 

Skrevet

Beklager, glemte å skrive at det gjelder oslo kommune😊

Skrevet

Du kan legge inn søknad 01.01. Da kan du skrive inn ønsket oppstartsdato. Det er ikke sikkert at du får ønsket ditt. 

Anonymkode: db22c...917

Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt? Mtp oppstartsdato.

Anonymkode: 32f8e...e07

Skrevet

Har lest i andre tråder her på KG at barnehageåret starter 15. august. Men i min kommunale barnehage i Oslo starter det 1. august (det står tydelig i årsplanen). 

Anonymkode: 0e0f8...b7d

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Beklager, glemte å skrive at det gjelder oslo kommune😊

Da kan du legge inn søknad nå. Vi la den inn før nyttår med begge våre. Man blir uansett prioritert etter fødselsdato, da, så det har sånn sett ikke så mye å si om dere søker nå eller nærmere 1. mars.

Når i august man starter varierer fra barnehage til barnehage. De liker også å spre det utover (vi startet andre uken, noen andre uken før).

https://www.oslo.kommune.no/barnehage/se-endre-eller-slette-soknad/#gref

Anonymkode: 315f1...424

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fristen er 1.mars for å få barnehageplass i august 2024, men når åpner de opp for at man kan legge inn søknad? Vi skal søke om å bytte barnehage, men ønsker ikke plassen før 1. August.

Du skriver at du vil bytte barnehage. Her i Bergen er det et eget overflyttingsopptak for de som allerede har barnehageplass men vil bytte til en annen barnehage. Dette opptaket foregår før hovedopptaket. Mener fristen er 1. februar. 

Barn som allerede har barnehageplass, har ikke rett på ny plass i hovedopptaket. (1.mars) 

Så ville sjekket hva som gjelder for din kommune angående å bytte barnehage. 

Anonymkode: b899b...b1a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor gammelt er barnet ditt? Mtp oppstartsdato.

Anonymkode: 32f8e...e07

Ca 2,5 år i august.

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ca 2,5 år i august.

I Oslo tror jeg du bare kan legge inn søknad med en gang men bare skriv 1. august som ønsket oppstart. De fleste bgh får ikke ledige småbarnsplasser før det uannsett tror jeg (iallfall her rundt jeg bodde sa alle det, vi forsøkte å få plass før). 

Anonymkode: 0e0f8...b7d

Skrevet

Skjekk på hjemmesiden til kommunen der du bor. Tror fristen for å søke er 1. mars i vår kommune. Mulig det åpent for å søke i Jan 

Anonymkode: 8d9a5...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...