Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, det er noen dager til jul nå, og vurder å slå opp med han bare. Vi krangler nesten hele tiden. Han pleier å misforstå meg i helt vanlige settinger å hever stemmen både når vi er borte eller bare hjemme. Jeg synes det er ubehagelig å stå i.. vis han er sur på hunden vår eller noen andre lar han det gå utover meg.. jeg spør han hvorfor han gjør det, men da får jeg tilsvar at «det er ikke deg jeg er sur på.»  jeg har forståelse for at han kan bli sur, for det blir jeg jo i blandet også naturligvis, men jeg lar det ikke gå utover han. jeg har prøvd å bare akseptere han for den han og at da kan han plutselig kan bli veldig kvass. I det ene øyeblikket så er han veldig trygg og han bryr seg om meg, Men han har sagt selv at han føler at han må gå litt på tå når vi er med hverandre, jeg har sagt og gjort utrykk for at han ikke trenger å gjøre det. Vi bor sammen og har vært med hverandre i 3 år. Jeg begynner å bli lei av å bli behandlet sånn. Tror vi rett og slett trenger å gjøre det slutt.. har virkelig prøvd å lagt i en innsats for at vi skal funke. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 51557...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gjør det. Skjønner ikke du gidder.

• Liker 4
Skrevet

Hva slags planer har du for framtida? Vil du ha barn? Er det bra å oppdra barn under slike forhold? Hvis du ikke vil ha barn, så kan du gjøre som du vil, men vil du ha barn så bør du revurdere forholdet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville lest "omgitt av idioter". Du har med en "rød" mann å gjøre. En som kommer med plutselige sinneutbrudd, og er fort blid igjen. Eksen min er ihvertfall sånn. Jeg fikk også høre at det ikke var meg han var sint på, men selv om han er sint på sjefen sin, så synes jeg det er fryktelig ubehagelig at han snakker til meg med sint ansikt og kjeftestemme.

Tanten hans takler han veldig godt. Ler av utbruddene hans og tar det overhodet ikke inn over seg. Hun er veldig trygg på seg selv, og blir ikke redd/lei seg om noen kjefter på henne og hun vet han ikke har grunn til det. Hadde han funnet en slik dame, så hadde de vært en perfekt match.

Jeg reagerer om folk hever stemmen, og da sier det egentlig selv at jeg ikke passer sammen med en "rød" person. Da går vi begge på nåler. Jeg for å ikke få han sint, og han for å ikke skremme meg med utbruddene.

Jeg ville jo ikke gå fra han, fordi jeg elsket han jo. Men personligheter som ikke passer sammen er faktisk en dumpegrunn.

Han har forresten ADHD og har dermed også problemer med å regulere følelsene sine, og skriker først og tenker etterpå. Jeg mener at ungene burde slippe dette, han mener at da blir de jo sensitiv på andres humør sånn som meg. Og ikke tåler noenting.

Anonymkode: 67024...f80

• Liker 2
Skrevet

Slå opp, dette blir aldri bedre, kun verre!

Anonymkode: bafca...8ef

Skrevet

🚩

Livet er for kort for dette 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...