AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg har i alle år vasket alt sengetøy på 60 grader (bomull). Men jeg lurer på om dette er helt feil? Jeg føler at spesielt sengesettene i flanell krymper i vask... hvordan gjør dere det?? Anonymkode: 15076...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Del Skrevet 22. desember 2023 Vasker på 60 grader og tromler. De krymper ikke, men blir selvfølgelig litt mer slitt siden jeg bruker trommel. Anonymkode: c5eed...37f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. desember 2023 #3 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg vasket flanell som andre sengesett, på 60 grader. Aldri opplevd at de krymper. Kan du se på vaskelappen hva det står? Aldri vært borti sengesett som krymper, hverken av den ene eller andre kvaliteten. Jeg har ikke flanell i bruk nå selv, men brukt det før. Bruker mest sateng nå. Jeg har også brukt tørketrommel når jeg hadde det, og ikke merket krymping da heller, men har ikke tørketrommel nå. Kan du prøve å henge det opp istedenfor trommel om du bruker det, og gjerne dra litt i det før det tørker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Del Skrevet 22. desember 2023 Mine har ikke krympet som jeg har merket 🤔 Vasker på 60 og tørker i tørketrommel. Anonymkode: ea8bc...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 22. desember 2023 #5 Del Skrevet 22. desember 2023 60 grader, av og til kokvask og alltid trommel etterpå. Aldri opplevd krymp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #6 Del Skrevet 22. desember 2023 Glemte å si at jeg også bruker tørketrommel. Noe annet finnes ikke i min verden 😛 Vi er mange... så ser det som nødvendig å tromle alt sengetøy (og håndduker). Det står ikke noe spesielt på vaskelappen når jeg nå sjekker... står 60 grader og at tromling er OK. Anonymkode: 15076...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #7 Del Skrevet 22. desember 2023 60 og tromler det ja, det liker å "klistre" seg sammen da det er mer loddent, men det er bare å riste ut. Anonymkode: 9ea20...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 22. desember 2023 #8 Del Skrevet 22. desember 2023 Som andre her vasker jeg alltid flanell på 60% og tørker i tørketrommel. Aldri hatt problemer med krymping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #9 Del Skrevet 22. desember 2023 Kjøp høyie sitt flanell. Det er bedre å ligge i, holder seg pent lenge. Anonymkode: 8be11...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #10 Del Skrevet 22. desember 2023 Alt sengesett krymper nok litt etter første vask, som det meste i bomull. Vet ikke om flanell kanskje krymper litt mer enn sateng og tettvevd bomull. Uansett så skal dette være beregnet inn i stoffmengden, slik at sengesettet skal passe de målene som er satt. Mulig du har en litt større dyne enn vanlige mål, i tillegg til at tykke vinterdyner selvfølgelig tar mer plass enn tynnere sommerdyner. Opplever selv at det kan være litt forskjell på både sengetøy og dyner der, men ikke at flanell er noe som skiller seg ut. Anonymkode: 2e559...986 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 22. desember 2023 #11 Del Skrevet 22. desember 2023 Mine flanell sengesett har ikke krympet i vask og jeg bruker kun flanell året rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 23. desember 2023 #12 Del Skrevet 23. desember 2023 Jeg vasker flanell sengesett som andre sengesett, på 60 grader... og det går også i tørketrommelen (selvsagt). Har ikke merket nevneverdig krymping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå