AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Del Skrevet 22. desember 2023 Heisan, Sliter med julegave... Finner bare laken som det står 140 og 180 cm på, mens oppdraget er laken til 160-seng. Hva betyr lakenstørrelse 180 egentlig, er det tilpasset 180-seng, eller er det bokstavelig talt et laken som er 180 cm bredt? På forhånd mange takk for hjelpen 🙂 Anonymkode: 044a6...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Del Skrevet 22. desember 2023 Du velger laken i str 160*200 og så står det ca 26-27 cm på høyden på madrassen. Fås kjøpt overalt Anonymkode: 936f5...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 22. desember 2023 #3 Del Skrevet 22. desember 2023 (endret) 160 cm sengebredde er vel en sånn ikea-størrelse (altså litt odd) De har 160-cm laken på ikea. Og ja et laken det står 160 cm på, er tilpasset en 160 cm bred seng. Edit: de har det på jysk også Endret 22. desember 2023 av Hedda-78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Del Skrevet 22. desember 2023 Om du tenker gi et laken i julegave duger verken jysk eller ikea. Det er helt elendig kvalitet som folk får bestemme om de ønsker hjemme hos seg selv, men ikke noe man gir andre om de ikke spesifikt ber om «et billig laken». Du får laken i størrelsen du er ute etter i en kvalitet som duger for faktisk bruk på nett. Jeg foretrekker lin, andre foretrekker bomull. Det må du nesten spørre mottaker om. Anonymkode: 27aa2...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #5 Del Skrevet 22. desember 2023 Takker! Tror de får ligge rett på madrassen en stund til... 😕 Anonymkode: 044a6...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #6 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du tenker gi et laken i julegave duger verken jysk eller ikea. Det er helt elendig kvalitet som folk får bestemme om de ønsker hjemme hos seg selv, men ikke noe man gir andre om de ikke spesifikt ber om «et billig laken». Du får laken i størrelsen du er ute etter i en kvalitet som duger for faktisk bruk på nett. Jeg foretrekker lin, andre foretrekker bomull. Det må du nesten spørre mottaker om. Anonymkode: 27aa2...dec Ikea har ulike kvaliteter og den på topp er helt fantastisk god. Absolutt bra nok i julegave og jeg hadde blitt super fornøyd med de. TS, 140 blir for lite og 180 altfor stort. Du må kjøoe 160 til 160-seng. Har det på Ikea og Jysk. Anonymkode: 76b06...aff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 22. desember 2023 #7 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om du tenker gi et laken i julegave duger verken jysk eller ikea. Det er helt elendig kvalitet som folk får bestemme om de ønsker hjemme hos seg selv, men ikke noe man gir andre om de ikke spesifikt ber om «et billig laken». Du får laken i størrelsen du er ute etter i en kvalitet som duger for faktisk bruk på nett. Jeg foretrekker lin, andre foretrekker bomull. Det må du nesten spørre mottaker om. Anonymkode: 27aa2...dec Jysk har veldig dyre merker også. De har gode laken, sjekk at merket er av god kvalitet. Av sengetøy fører de også Høie og de har solgt dyner til 70 000 kr stk der, så de har ikke bare billigmerker og egne produkter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. desember 2023 #8 Del Skrevet 22. desember 2023 (endret) Jeg har gitt søsken lakken ved to ulike juler. Det var det de ønsket seg. Kjøpte vel på Princess siste gangen i hvert fall. Om det er det de ønsker seg så er ikke det en kjip gave i det hele tatt. Ellers så er det ikke så lett å finne den størrelsen, men jeg antar de har handlet sengen på IKEA, og da har det kanskje IKEA i nærheten? Gå i så fall dit eller på Jysk. Mulig H&M har også, mener å ha sett det. Da må du på en H&M med home-avdeling. Normalt finnes ulike kvaliteter på de fleste stedene som selger laken. Jeg hadde heller kjøpt 180 enn 140, men jeg trodde det var 150 også å få tak i? 🤔 Har de tykk madrass så er det godt med 180cm for å ta rundt madrassen. Beste er selvsagt å finne riktig størrelse. Er det kun rundt overmadrass må du ha 160cm, 180 blir for stort. Kjip gave er det ihvertfall ikke, tross det er fra IKEA (eller jysk, men der har jeg ikke peiling), men en kan jo være bevisst på hva en kjøper. Endret 22. desember 2023 av Daisy-love 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #9 Del Skrevet 22. desember 2023 Kjøp altid større en madrassen er. Har 150 seng og 160 blir for lite for madrassen. Lakenet ruller seg etter kroppen hver natt. Anonymkode: 4a956...5d3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. desember 2023 #10 Del Skrevet 22. desember 2023 H&M har i den størrelsen, og det er derfra jeg bruker selv. Har selv annen størrelse på sengen, men er kjempefornøyd med lakenene derfra. Hatt to i omløp de siste 8 årene og like fine enda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #11 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg kjøper alltid 180 til 160 seng. De strechlakene krymper alltid så hvis du kjøper riktig størrelse blir det engangsbruk eller masse irritasjon og madrasskanter som bøyer seg oppover. Anonymkode: 417d9...3f8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #12 Del Skrevet 22. desember 2023 Vi har 120 seng og 150 seng, og alle laken kjøpes i minimum 180 - det er mye enklere å stappe overskuddslaken under madrassen enn å true på et litt krympet 3cm for smalt laken. Anonymkode: f9e82...447 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #13 Del Skrevet 23. desember 2023 Opplever at stretchlaken krymper, så ville kjøpt 180 til 160 seng Anonymkode: b0f5c...efc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #14 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg kjøper alltid 180 til 160 seng. De strechlakene krymper alltid så hvis du kjøper riktig størrelse blir det engangsbruk eller masse irritasjon og madrasskanter som bøyer seg oppover. Anonymkode: 417d9...3f8 Jeg skulle til å skrive akkurat dette, får helt ryggproblemer av å prøve å tvinge et smått krympa 160 laken på 160 seng, som å tre på et pølseskinn. 180 er som en drøm å få på, og bare bedre når det krymper litt. Anonymkode: dd94d...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #15 Del Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg kjøper alltid 180 til 160 seng. De strechlakene krymper alltid så hvis du kjøper riktig størrelse blir det engangsbruk eller masse irritasjon og madrasskanter som bøyer seg oppover. Anonymkode: 417d9...3f8 Samme her. Kjøper alltid 180 laken til 160 seng. Anonymkode: f8c10...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #16 Del Skrevet 23. desember 2023 Har en 160 seng og bruker konsekvent 180 på den. Det er praktisk forsi laken krymper litt i vask ofte, og med en tykk overmadrass på, så bygger den litt for å få strikken under der den dkal være. Anonymkode: 8ce15...833 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #17 Del Skrevet 24. desember 2023 Anbefaler deg å kjøpe konvoluttlaken i samme størrelse som senga di er. Konvoluttlaken er formsydd og tilpasset brukt på overmadrassen. Krymper ikke og holder seg urynkete på overmadrassen. Styggeste jeg ser er folk som drar stretchlaken ned over overmadrass og hovedmadrassen. Hpvedmadrassen har møbeltrekk av en grunn👍 Anonymkode: d8333...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå