AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 Jeg klarte å skalle noe helt forferdelig i en hylle da jeg reiste meg opp. Jeg fikk et ganske stort kutt i panna , blå hevelse og ganske langt/bredt merke. Det gjorde fryktelig vondt , og jeg klarte nesten ikke reise meg opp igjen etterpå.. Da mannen min så dette ble han skikkelig sur. Han begynte å kjefte på meg, og sa at jeg måtte lære meg å følge med på omgivelsene og at det snart var jul med masse selskaper og at jeg så sånn ut. Jeg skjønner jo at han ble irritert, men jeg ble bare fryktelig lei meg over å få kjeft for å ha skadet meg, spesielt siden det gjorde så utrolig vondt. Pluss at jeg tenker jo at det er dumt selv. Jeg reagerte meg å gråte og bli lei meg, jeg kalte han også en jævla kødd da jeg gikk og gråt. Nå er han sur fordi jeg kalte han det, og det var jo dumt, men jeg hadde bare så vondt og trengte ikke kjeft. Nå forventer han unnskyldning, og mener jeg overdriver kraftig og lagde en sak ut av noe han måtte få lov til å reagere på. Overdriver jeg med at jeg synes det var dårlig? Eller forstår dere reaksjonen hans? Anonymkode: f2226...711 29
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 Han er trolig veldig nervøs for at han skal bli ansett som en konemishandler i de selskapene dere skal til i jula. Anonymkode: 060a7...76b 22 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 Jeg kan både forstå deg, og han, og synes han overdriver. Og kanskje deg? Å be om unnskyldning her virker helt meningsløst. Kan dere ikke bli enige om at dette ble dumt fra begge, men at det ikke er så rart like før jul? Og gå videre.. Anonymkode: a87c5...43c 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 Syns ingen av dere burde sagt det dere sa. Han kan selfølgelig ikke kjefte på deg for det. Han er vel redd for at folk tror han er en konemishandler Anonymkode: bb876...fa3
BobbySocks Skrevet 22. desember 2023 #5 Skrevet 22. desember 2023 Ehh, er han helt empatiløs? Han er jo en jævla kødd når han oppfører seg sånn. Han kan beklage. 35 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #6 Skrevet 22. desember 2023 Han skulle gitt deg en klem og satt på plaster e.l., og absolutt ikke kjeftet på deg for å ha slått deg. Utrolig lite voksent! Anonymkode: b7e50...dbd 22 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #7 Skrevet 22. desember 2023 He? Du trengte omsorg i den vanskelige situasjonen, så kjefter han på deg? Hva med å komme bort til deg, hjelpe deg opp og i sofaen, holde rundt deg, hente kald klut? Uff, dette gjorde vondt i hjerterota Anonymkode: edd18...c9b 22 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #8 Skrevet 22. desember 2023 Begge gjorde noe dumt i affekt. Han ble trolig redd da du slo deg, og det kom feilaktig ut som sinne. Jeg ville sagt unnskyld for at jeg kalte han for jævla idiot, og så får det være opp til han om han også viser at han er voksen. Og så ville jeg lagt dette bak meg, med mindre han alltid er en jævla idiot som aldri viser omtanke og aldri kan si unnskyld Anonymkode: cdaee...648 7 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. desember 2023 #9 Skrevet 22. desember 2023 Jeg tenker han ble redd og bekymret. Noen kan reagere med sinne om de føler frykt. I tillegg til at han kanskje tenker at folk tror han har mishandlet deg. Når det er sagt er det normalt å si unnskyld for en slik reaksjon i etterkant. Jeg ville sagt unnskyld for at jeg kalte deg en jævla idiot, men atferden din mot meg når jeg var skadet var uakseptabel. At du henger deg opp i utseendet mitt etter en ulykke er ekstremt empatiløst av deg. Og at du kjefter på meg istedenfor å vise omtanke etter et uhell der jeg er skadet og har det vondt er ikke ok.
Ulven Skrevet 22. desember 2023 #10 Skrevet 22. desember 2023 Han er jo en kødd når han er mer bekymret for hvordan du blir seende ut i selskap, enn hvordan det gikk med deg. Så her hadde jeg ikke viket en tomme og en unnskyldning hadde ikke skjedd. 10 8
SPOCA Skrevet 22. desember 2023 #11 Skrevet 22. desember 2023 Han var jo en empatiløs kødd, selvfølgelig er det han som burde si unnskyld. Jeg hadde seriøst lurt på hva som var galt med han hvis min samboer hadde reagert slik. 8 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #12 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns ingen av dere burde sagt det dere sa. Han kan selfølgelig ikke kjefte på deg for det. Han er vel redd for at folk tror han er en konemishandler Anonymkode: bb876...fa3 Mannen er jo en kødd når han står og kjefter på ts som fikk vondt… Anonymkode: ce03a...25d 2 2 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #13 Skrevet 22. desember 2023 Tipper han ble redd og bekymret da han så hvordan du hadde skadet deg. Mange reagerer med sinne når de egentlig er redd/bekymret (gjerne fordi de har blitt oppdratt til at man ikke skal være redd, men at sint går greit). Det betyr ikke at det er greit at han kjeftet slik på deg, men det er en forklaring. Du overdrev ikke, jeg hadde nok også kalt samboeren min for noe om jeg hadde blitt møtt med den reaksjonen. Anonymkode: 53b43...ba8 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #14 Skrevet 22. desember 2023 Han reagerte helt ufattelig merkelig og dårlig. Som om du skadet deg med vilje. Hadde det vært så enkelt så hadde jo ingen ulykker skjedd noen gang. Anonymkode: 54a50...7d9 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #15 Skrevet 22. desember 2023 Om jeg var deg hadde jeg gått til mannen min og sagt: Jeg beklager for at jeg kalte deg en jævla kødd. Det var en overreaksjon fra min side. Jeg hadde skadet meg og hadde veldig vondt, du kom og kjeftet på meg. Jeg synes det var ufortjent og lite omtenksom av deg, jeg ble lei meg og i affekt slang jeg ut noe negativt i din retning. Det var aldri i min tanke å såre deg, jeg snakket ut av smerter. Kanskje han også kommer med en uforbeholden unnskyldning, om ikke hadde jeg bedt om det. Og etterpå hadde vi snakket om at reaksjonen hans når jeg skadet meg, der har han noe å jobbe med. Han ble sikkert stresset og bekymret for deg, men han må jobbe med hvordan han uttrykker seg og reagerer på disse bekymringene. Fortell han hvordan du foretrekker å motta støtte og hva du mener han kunne gjort annerledes i den situasjonen. Anonymkode: 4f4e1...1d4 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #16 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om jeg var deg hadde jeg gått til mannen min og sagt: Jeg beklager for at jeg kalte deg en jævla kødd. Det var en overreaksjon fra min side. Jeg hadde skadet meg og hadde veldig vondt, du kom og kjeftet på meg. Jeg synes det var ufortjent og lite omtenksom av deg, jeg ble lei meg og i affekt slang jeg ut noe negativt i din retning. Det var aldri i min tanke å såre deg, jeg snakket ut av smerter. Kanskje han også kommer med en uforbeholden unnskyldning, om ikke hadde jeg bedt om det. Og etterpå hadde vi snakket om at reaksjonen hans når jeg skadet meg, der har han noe å jobbe med. Han ble sikkert stresset og bekymret for deg, men han må jobbe med hvordan han uttrykker seg og reagerer på disse bekymringene. Fortell han hvordan du foretrekker å motta støtte og hva du mener han kunne gjort annerledes i den situasjonen. Anonymkode: 4f4e1...1d4 Men det var jo absolutt ingen overreaksjon? Han var en jævla kødd. Anonymkode: 56ce1...124 11 6
Tobias001 Skrevet 22. desember 2023 #17 Skrevet 22. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Han er trolig veldig nervøs for at han skal bli ansett som en konemishandler i de selskapene dere skal til i jula. Anonymkode: 060a7...76b Jeg støtter denne. Jeg tipper han har slått tidligere kone/kjæreste eller kanskje til og med deg? Han er redd for at familien skal se at dette nå har gjentatt seg. 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #18 Skrevet 22. desember 2023 Sånt skjer lett når man stresser før jul. Han satt sikkert bare på ræva si uten å bidra med noe uansett, så han hadde ingen rett til å bli sint. Anonymkode: 16b5b...fcf 1
Adrenalina1 Skrevet 22. desember 2023 #19 Skrevet 22. desember 2023 Er det mulig. For en empatiløs drittsekk. 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #20 Skrevet 22. desember 2023 Hehe, jeg hadde laga julekort til han: Beklager for at du ble lei deg, når jeg rettmessig kalte deg en kødd, for at du kjefta på meg når jeg skada meg. Jeg sto i en situasjon hvor jeg måtte deale med min egen smerte, blod, og ditt sinne. Jeg skjønner det var SVÆRT belastende for deg å få korreks på din kritikkverdige adferd, og vil i fremtiden fortsette å påpeke din dårlige oppførsel. Du er ansvarlig for dine egne følelser, kjeft aldri på meg igjen når jeg hatt et uhell å er i smerter. grow up. Anonymkode: 10478...b9a 9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå