Gå til innhold

Jeg tok en p-pille for tidlig. Er jeg fortsatt beskyttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trodde jeg hadde glemt å ta p-pillen, så jeg tok en kl. 01:30, men den skulle jeg tatt kl. 18. i kveld. Skal jeg la være å ta en p-pille i kveld da, og fortsette rutinen som normalt fra i morgen? Er jeg fortsatt beskyttet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er IKKE beskyttet lengere før neste syklus!

Anonymkode: f7c14...9c8

Skrevet

Helt avhengig av merke på pillen.

Anonymkode: 28624...a35

Skrevet

Les pakkevedlegget til pillen.

Anonymkode: 28624...a35

Skrevet

Det er Desirett jeg bruker, som inneholder 28 tabletter, altså ingen pause mellom pillene. Står ikke noe steder på pakkevedlegget om det å ta en pille for tidlig.... 

Skrevet
4 minutter siden, Apr said:

Det er Desirett jeg bruker, som inneholder 28 tabletter, altså ingen pause mellom pillene. Står ikke noe steder på pakkevedlegget om det å ta en pille for tidlig.... 

Som tidligere nevnt er du ikke beskyttet lengere. Det tar  ca en måned før du igjen har full beskyttelse. Men hvis du vil bli gravid så bare kjør på med sex

Skrevet

Fortsett som normalt og ta p-pillen til same tid hver dag. Ikke skip å ta p-pillen i kveld kl 18. Det skader ikke å ta én pille for mye. Hvorfor sier folk at du ikke er beskyttet? Du er jo det. :) for hvis jeg forstår deg riktig så har du tatt en pille for mye. Og ikke glemt en pille, sant? 

Her står det litt mer om estagenpiller, som Desirett er.

https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/gestagenpille/#

Anonymkode: 75164...25f

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fortsett som normalt og ta p-pillen til same tid hver dag. Ikke skip å ta p-pillen i kveld kl 18. Det skader ikke å ta én pille for mye. Hvorfor sier folk at du ikke er beskyttet? Du er jo det. :) for hvis jeg forstår deg riktig så har du tatt en pille for mye. Og ikke glemt en pille, sant? 

Enig. Takk!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS skriver tydelig at hun har hoppet over en pille!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS skriver tydelig at hun har hoppet over en pille!

Nei. Da har du ikke lest nøye nok. TS tok 2 p-piller på det foregående døgnet, 1 kl 18 og 1 kl 01:30 i natt. 

TS: ta en pille kl 18 i kveld. Det går fint. 

Anonymkode: e0296...634

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er IKKE beskyttet lengere før neste syklus!

Jo, man er beskyttet når man har tatt 2 piller i stedet for 1 på et døgn.

Anonymkode: e0296...634

Skrevet

Da bare fortsetter du som normalt og tar pillaklokken 18 frem til brettet er tomt. Det eneste som sjer da er at du er ferfug en dag før tiden og kan forskyve syklusen tildvarende. Hopper du derimot over en dag, noe som bil skje hvis du nå dropper pill 18.00 idag, da er fu ikke bedkyttet.

Anonymkode: e134f...572

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...