Gå til innhold

Ferdig til Jul? For noe tull! Stress er noe du skaper selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg ferdig hele året :) Rengjør regelmessig også, så slipper å tenke på noe julevask! :) Har bittelitt julepynt.

Syv slag med kaker trenger vi heller ikke! Holder med dessert av et slag, is eller lignende.

Mat har vi jammen meg også, som resten av året....joda...vi lager faktisk middag nesten hver dag ellers av året! Ribbe er mye enklere å lage enn mange andre ting vi lager ellers. Den lager seg selv i ovnen :) Snur den en gang bare jeg, så står den videre til ferdig. Utrolig lettvint å lage julemat. Slapper av mens vi venter, null stress.

Gaver har vi slutta med, fordi det er så unødvendig tull å kjøpe det. Jula er en skikkelig miljøbombe med alt tull som kjøpes bare fordi man skal kjøpe noe. 

Så spiser vi mat, som er høydepunktet :) Etterpå er vi mette og fornøyde....

Så enkelt er det faktisk, alt stress rundt å BLI FERDIG til jul skaper du selv. 

😊🎅🎄

Anonymkode: 9583c...fe9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du skrev denne for å rose deg selv eller for å poengtere at andre er hva egentlig?? 

Anonymkode: b2d60...a06

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, jeg har ikke pyntet treet. Det er kjøpt inn, men ikke pyntet. Men ellers har jeg reid opp senger og vasket rommene til de som kommer hjem, og pyntet huset, kjøpt inn mat, ryddet og vasket litt ekstra på bad, på kjøkkenet, tatt kjøleskapet, ovnen, ryddet ekstra i gangen, garderoberommet, funnet fram julepynten...og kjøpt gaver. 

I går tok jeg en stor rengjøring og vasket alt så det er fint til jul. Jeg synes faktisk det er en del som skal i orden. Vi har folk som overnatter, og vi har julaften med folk, 2. juledag og vi skal ha nyttårsaften med overnatting og mange folk. 

Anonymkode: 5daab...3ad

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Og så er det noen av oss som liker å ha et skille mellom hverdag og høytid, og da er det noen ting som må gjøres i forkant.  Hva, og hvor mye velger man selv.

Jeg er enig med deg i en ting, stresset skaper vi selv, men jeg mener at skillet mellom stress og hektiske dager har blitt utvisket.  Å ha det travelt er ikke det samme som å stresse.

Jeg har noen hektiske dager med å bli ferdig med alt jeg har planlagt før jul, men stresser gjør jeg ikke :)

Og du, selv om du har brukt å kjøpe tullete miljøbomber som julegaver er det ikke alle andre som har den samme tradisjonen, så slutt å legge dine dårlige valg over på andre.

Anonymkode: 051e5...c01

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og du, selv om du har brukt å kjøpe tullete miljøbomber som julegaver er det ikke alle andre som har den samme tradisjonen, så slutt å legge dine dårlige valg over på andre.

Å kjøpe gaver er jo det dårlig valg.

Skrevet

Helt enig om at man skaper stresset selv, det gjelder alt som påfører stress. Velge bort stresset så innebærer det å sette bort, ikke bli med på kanskje noe som er viktig for den personen og som skaper den riktige stemningen. Der er vi forskjellig og det bør jo respekteres. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å kjøpe gaver er jo det dårlig valg.

Ikke når vi kjøper forbruksvarer som de trenger og ønsker seg.

• Liker 2
Skrevet

Nåja, vi var ligget syke i nesten to uker, og er endelig bra nå, så her blir det max stress i dag, selv om vi i utgangspktet var ferdig med mye og bare hadde kosen med baking, lage eggelikør etc igjen. Vi holder huset alltid striglet og rent, men nå er der både støvete og rotete. Folk har forskjellig utgangspunkt, ulike omstendigheter og forskjellige liv, vet du.

Anonymkode: e3147...330

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nåja, vi var ligget syke i nesten to uker, og er endelig bra nå, så her blir det max stress i dag, selv om vi i utgangspktet var ferdig med mye og bare hadde kosen med baking, lage eggelikør etc igjen. Vi holder huset alltid striglet og rent, men nå er der både støvete og rotete. Folk har forskjellig utgangspunkt, ulike omstendigheter og forskjellige liv, vet du.

Anonymkode: e3147...330

Ja, men du må jo ikke lage noe ut av dette? Nok å få i seg mat :) Dropp bakingen og eggelikøren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...