AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 Jeg har ei god veninne som jeg har kjent i 20 år. Føler kanskje at hun har trekt seg litt unna i det siste, men jeg vet ikke. Hun bor alene og har ikke mann eller barn I fjor og i år hadde vi konfirmasjon for sønn og datter. I første konfirmasjon tok hun på seg ekstravakt. Sa at hun måtte jobbe. Konfirmasjon i år kom hun ikke pga at hun orket ikke så mye folk. I år sa hun at hun hadde ikke råd å gi gaver til barna. Det er greit. Men så hører jeg at hun har gitt til en annen venninne sitt barn. Hun er ute å spiser på restaurant flere ganger i måneden. Hun shopper mye klær hver måned. Kanskje jeg overreagerer. Jeg kjøper flere gaver og pakker inn fra meg og barna til henne. Ett annet problem er at nå er hun sykemeldt og sender meg mange meldinger hver dag. Hun har forskjellige problemer som hun vil snakke om. Jeg er som regel opptatt med jobb, men kan svare innimellom. Så på kvelden når det er rolig så sender jeg melding og spørr om hvordan det går med det problemet hun har sendt mld om tidligere på dagen. Da kan hun svare: er sliten. Vi snakkes senere. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Er litt vanskelig å svare på alle meldinger når jeg er på jobb. Anonymkode: 04e3d...3c8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 Hun er venn med deg, og ikke med barna dine. En konfirmasjon er bare plikt for familie, alle andre kan slippe det styret. At hun bruker opp energien sin på dagtid og ikke har overskudd til å prates på kveldstid er vel ikke et problem. Da slipper du jo å måtte snakke noe særlig med henne. Anonymkode: b375b...92e 2
Tobias001 Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ei god veninne som jeg har kjent i 20 år. Føler kanskje at hun har trekt seg litt unna i det siste, men jeg vet ikke. Hun bor alene og har ikke mann eller barn I fjor og i år hadde vi konfirmasjon for sønn og datter. I første konfirmasjon tok hun på seg ekstravakt. Sa at hun måtte jobbe. Konfirmasjon i år kom hun ikke pga at hun orket ikke så mye folk. I år sa hun at hun hadde ikke råd å gi gaver til barna. Det er greit. Men så hører jeg at hun har gitt til en annen venninne sitt barn. Hun er ute å spiser på restaurant flere ganger i måneden. Hun shopper mye klær hver måned. Kanskje jeg overreagerer. Jeg kjøper flere gaver og pakker inn fra meg og barna til henne. Ett annet problem er at nå er hun sykemeldt og sender meg mange meldinger hver dag. Hun har forskjellige problemer som hun vil snakke om. Jeg er som regel opptatt med jobb, men kan svare innimellom. Så på kvelden når det er rolig så sender jeg melding og spørr om hvordan det går med det problemet hun har sendt mld om tidligere på dagen. Da kan hun svare: er sliten. Vi snakkes senere. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Er litt vanskelig å svare på alle meldinger når jeg er på jobb. Anonymkode: 04e3d...3c8 Det høres ut som veninnen din sliter med alvorlig andst og/eller depresjon
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Føler at hun har sklidd bort fra vennskapet. Før snakket hum med meg om alt. Nå kan hun si at hun har problemer, men når jeg spørr,så vil hun ikke snakke om det. Anonymkode: 04e3d...3c8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Å kjøpe gaver til store barn er ikke nødvendig lenger. Da hun selv ikke har barn. Hun er din venninne, og hun føler kanskje du involverer barna dine vel mye? Kanskje hun bare har lyst å være sammen med deg, og ikke barna dine? Anonymkode: f8558...96b 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 kanskje hun føler seg deg veldig underlegen? Derfor vil hun ikke åpne seg så mye mer overfor deg? Kanskje? Anonymkode: f8c19...429
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å kjøpe gaver til store barn er ikke nødvendig lenger. Da hun selv ikke har barn. Hun er din venninne, og hun føler kanskje du involverer barna dine vel mye? Kanskje hun bare har lyst å være sammen med deg, og ikke barna dine? Anonymkode: f8558...96b Ja, kanskje. Derfor jeg blir litt i tvil angående neste jul. I år skal hun jobber, men fri neste jul. Hun har hintet om at kanskje hun kan feire med oss. Vet ikke helt om tenåringene vil det. De kjenner henne ikke godt. Anonymkode: 04e3d...3c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå