Gå til innhold

Få dere privat helseforsikring, det er fremtiden i Norge. Allerede i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange har gode forsikringer i jobben sin.

Det viktigste du kan ha i dag er privat helseforsikring, så tegn det nå om du kan få det. For når du blir litt eldre kan det være vanskelig å få, det koster heller ikke mye pr mnd.

Vårt helsevesen er under totalt kollaps når det kommer til kapasitet, samme med kompetanse. Leger orker ikke mer av nedskjæringer som igjen skaper hardt arbeidspress, det er ute av kontroll. Startet allerede på 90-tallet, våre politikere har ødelagt det meste i samfunnet vårt.

Anonymkode: 14214...f13

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva menes med privat helseforsikring? Kritisk sykdom? Uføre? 

Anonymkode: f8780...067

Skrevet

Har gjennom jobben. Det er gull.

Anonymkode: 6783f...19d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og man får det ikke hos det offentlige? 

Nei, noen steder må du vente i 6 måneder. Privat helseforsikring har behandlingsgaranti ofte på 10 dager. 

Anonymkode: 58d83...691

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har gjennom jobben. Det er gull.

Anonymkode: 6783f...19d

Enig! Om man ikke skulle jobbe der lenger får man ofte tilbud om å fortsette forsikringen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og man får det ikke hos det offentlige? 

Om du vil stå i lang helsekø, få en dårlig vurdering. Ikke få hjelp i heletatt. Tankegangen til det offentlige er at du skal igjennom så fort som mulig...helst ikke få hjelpen du trenger.

Anonymkode: 14214...f13

• Liker 2
Skrevet

Man må ha det. Ofte er ventetiden alt for lang i det offentlige.

Anonymkode: e54b5...ee1

Skrevet

Frykter at jeg ikke kan få det, er ufør på grunn av aspergers. Har bra helse, men er redd det kommer til å overstyre alt. Tør ikke å søke.

Anonymkode: bdd10...01f

Skrevet

Vi har det gjennom jobben, fordel for oss og arbeidsgiver.

Anonymkode: 42dca...d8e

Skrevet

Hatt i mange år, nøkkelpersonforsikring. Har hjulpet meg i tre alvorlige saker de siste 12 år og det er takket være denne forsikringen at jeg har sluppet lange sykemeldinger og lang ventetid. Har en liten bismak når jeg "kjøper meg først i køen", men jeg tenker at det er viktig at jeg holder mitt AS og alle mine ansatte i gang også. 

Anonymkode: c5e4a...6d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, noen steder må du vente i 6 måneder. Privat helseforsikring har behandlingsgaranti ofte på 10 dager. 

Grunnen til at man må vente, er jo fordi de som betaler for privat går foran i køen. Det er jo de samme legene som jobber begge plasser 😅

Anonymkode: ae58d...06a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Frykter at jeg ikke kan få det, er ufør på grunn av aspergers. Har bra helse, men er redd det kommer til å overstyre alt. Tør ikke å søke.

Anonymkode: bdd10...01f

Hvorfor er du ufør hvis du har bra helse?

Anonymkode: 648a7...aae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du ufør hvis du har bra helse?

Anonymkode: 648a7...aae

Du vet ikke at mange kan ha bra fysisk helse selv om de er ufør? Du ser at personen du siterer har autisme, og man kan ha opplevelse av å ha god helse selv om man er ufør pga det.

Anonymkode: 8f690...437

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ikke helseforsikring med min sykdom, fikk avslag første gang jeg søkte og da var jeg 20 år, nå er jeg 48 så toget gikk før jeg fikk fast inntekt.

Anonymkode: 5f225...ec8

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Grunnen til at man må vente, er jo fordi de som betaler for privat går foran i køen. Det er jo de samme legene som jobber begge plasser 😅

Eller jobber privat når de avspaserer overtiden i det offentlige. Køa hadde blitt lengere i det offentlige hvis de bare tok avspasering.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får ikke helseforsikring med min sykdom, fikk avslag første gang jeg søkte og da var jeg 20 år, nå er jeg 48 så toget gikk før jeg fikk fast inntekt.

Anonymkode: 5f225...ec8

Nå blander du forsikring og helseforsikring/ behandlingsforsikring.? 

Jeg har avkorting på min helseforsikring/uføreforsikring /utbetaling  i Gjensidige  pga kneskade. 

Men jeg har full helseforsikring gjennom jobben, hvor jeg får behandling på privat sykehus  på det samme ødelagte beinet

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke nødvendigvis det :) Det finnes også private spesialister og leger.

Skrevet

Vi har det gjennom jobben. Jeg har brukt den tre ganger og fått time hos spesialist innen ti dager. Det føles feil å kjøpe seg foran i køen, men ikke verre enn at jeg gjør det ... Har spart meg for ytterligere sykdom og sykmeldinger. 

Anonymkode: 2eaf7...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...