Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid! Jippi! 

Nå er det jo tid for jul og festligheter. Her jeg kommer fra er 1. juledag en skikkelig fest-dag etter familieselskapene er fullført. Jeg er invitert til fest hos gode venner. Dette er ikke typisk "ett glass til maten", men fylla.

Jeg pleier alltid være med på festlighetene, så jeg kan ikke bestemme meg for å "kjøre" uten å vekke mistanke. Det er alt for tidlig å fortelle om graviditeten.

Hvordan skal jeg klare å skjule det?

Det er klart det enkleste å fake "syk", men jeg ønsker jo å være sosial selv om jeg er gravid. Så finner jeg heller på en unnskyldning for å reise når de andre blir for fulle og jeg for trøtt😊

Anonymkode: 49784...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Late som man drikker?

-alkoholfri vin? Eller coca cola med en limeskive oppi

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er helt krise, hell ut en vanlig flaske vin og hell oppi alkoholfri vin :) 

Anonymkode: 6dbfe...132

• Liker 1
Skrevet

Ta med ingredienser til gin & tonic, men dropp ginen når du blander til deg selv. Funka fjell i bryllup her 😅

Anonymkode: fba89...903

• Liker 1
Skrevet

Lat som du drikker - ingen som tenker på det da. 

Anonymkode: 0da80...3d8

Skrevet

Du kan fint gå rundt med en glass vin hele dagen uten at folk legger merke til om du drikker noe av det eller ikke?

Anonymkode: 37aaa...fea

Skrevet

Slå alkoholfri vin over på vanlig vinflaske. Ta med øl på do, tømme ut og helle på vann. Lage drinker uten alkohol. Etter hvert blir vel alle så fulle at de ikke legger merke til om du drikker eller ikke. 

Skrevet

Tøm en flaske vin over på noe annet og hell over alkoholfri. 
Lag drinker feks med juicer. Du kan da late som du heller oppi feks vodka dersom dersom det er det som er alkoholen. Evt bare ha byttet ut med vann (om ikke risiko for at du pleier å dele med andre). Det er vel ikke slik at folk alltid står over deg for å se. Du kan evt tilby å serve en drink til en venninne eller to og da bruke alkohol i den, men droppe i din. De vil tro du drikker det samme. 

Det som kan være vrient er dersom du blir servert alkohol under feks middager. På fest er det vel få som legger merke til hva du blander osv. men om noen heller oppi vin til deg på middag så vil kanskje noen se at du ikke drikker. 
Jeg hadde kanskje heller prioritert å møtt til fest hvor du kan styre drikken selv. 
Du kan også invitere hjem til deg dersom det skulle være snakk om å møtes for middag e.l. Så kan du servere vin til de som ønsker og forsyne deg selv på kjøkkenet så du har fult glass med deg til bordet. Sjekk på forhånd at fargen ligner de andre sin vin. Bruk evt plastglass/slike hardplast (flerbruk) i farge så ikke ulikheter i vin/drikke-farge sees.

Anonymkode: f7f58...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...