ToveM Skrevet 22. desember 2023 #21 Del Skrevet 22. desember 2023 Har noen få poteter i kålrotstappen, er ikke vant med gulrot i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #22 Del Skrevet 22. desember 2023 Kålrot, gulrot , salt og smør blir perfekt rotmos som jeg liker best. Syns bare kålrot blir meir tam og er avhengig av søt kålrot. Anonymkode: 8f93f...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 22. desember 2023 #23 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Lager kålrotstappe en gang i året, og ser på oppskrifter at det skal (?) være gulrøtter i. Vi spiser omtrent ikke gulrøtter, så å kjøpe en hel pakke for stappe, virker unødvendig. Må det være gulrøtter i stappen? (Og før noen spør - jo, vi spiser grønnsaker, men stort sett frosne, eller slike som ikke må kokes, f eks tomater, sukkererter, salat osv) Anonymkode: 8ad7a...dbf Det er veldig vanlig å bruke en liten andel gulerøtter i stappen. Både for sødmen og fargen. Det er også veldig vanlig å bruke en liten andel potet i stappen. Dette er for å få en mer kremet og mindre vannete konsistens. Mange bruker også litt kraft fra pinnekjøttet, revet muskat og litt hvit saus i stappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 22. desember 2023 #24 Del Skrevet 22. desember 2023 Du kan hakke opp resten av gulrota og fryse den da. Jeg lager min med gulrot, fløte , salt og pepper 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #25 Del Skrevet 22. desember 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Lager kålrotstappe en gang i året, og ser på oppskrifter at det skal (?) være gulrøtter i. Vi spiser omtrent ikke gulrøtter, så å kjøpe en hel pakke for stappe, virker unødvendig. Må det være gulrøtter i stappen? (Og før noen spør - jo, vi spiser grønnsaker, men stort sett frosne, eller slike som ikke må kokes, f eks tomater, sukkererter, salat osv) Anonymkode: 8ad7a...dbf Sukkererter skal du alltid koke. Kjipt å være uheldig å få salmonella. Står tilogmed på pakka😬😬😬 Men til ditt spørsmål: vi har begge deler i. Anonymkode: c7968...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #26 Del Skrevet 22. desember 2023 4 hours ago, Hannabanna said: Jeg lager litt gjevning av rinnefettet og hvetemel og runder av med fløte. Knallgodt! Helt enig! Men nå ha to av ungene fått cøliaki, så bruker maisenna i stedet. Anonymkode: c7968...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #27 Del Skrevet 22. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sukkererter skal du alltid koke. Kjipt å være uheldig å få salmonella. Står tilogmed på pakka😬😬😬 Men til ditt spørsmål: vi har begge deler i. Anonymkode: c7968...3d2 Dette visste jeg ikke. Måtte sjekke i kjøleskapet. Og du har rett😵💫😅😂 Står på pakka!! Anonymkode: c7968...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå