AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Del Skrevet 22. desember 2023 Lager kålrotstappe en gang i året, og ser på oppskrifter at det skal (?) være gulrøtter i. Vi spiser omtrent ikke gulrøtter, så å kjøpe en hel pakke for stappe, virker unødvendig. Må det være gulrøtter i stappen? (Og før noen spør - jo, vi spiser grønnsaker, men stort sett frosne, eller slike som ikke må kokes, f eks tomater, sukkererter, salat osv) Anonymkode: 8ad7a...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Del Skrevet 22. desember 2023 Gulrøtter er ikke nødvendig. Jeg vil ha poteter i. Det gir en rundere smak. Det blir stappe uten poteter også. Anonymkode: 2402a...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg bruker 1-2 gulerøtter og 1-2 poteter i kålrotstappe. Anonymkode: 47c37...025 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 22. desember 2023 #4 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg bruker også et par gulrøtter. Det er ikke nødvendig, men det gir en litt mildere smak på kålrabistappen. Men den er veldig god uten også. Jeg vokste opp med å spise ren kålrabi og kålrabistappe, og likte det godt som barn. Mannen min liker den best litt mildere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #5 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg bruker kun kålrot og er vant med det fra oppveksten også (Vestlandet). Gulrot gir mer farge til stappen. Potet gir litt annen konsistens og litt rundere smak. Anonymkode: 00c33...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #6 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg bruker gulrot, men det er ikke nødvendig😊 Det er mange oppskrifter uten gulrot, som her for eksempel https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kalrotstappe/?google=amp Jeg syns gulrot balanserer smaken til kålroten, men det kan gjøres på andre måter også. Anonymkode: 9e757...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. desember 2023 #7 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg bruker litt gulrot i, både for smaken og fargen, men potet bare "vanner ut" smaken så det ser jeg ingen grunn til å ha i kålrotstappe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #8 Del Skrevet 22. desember 2023 Egentlig, så er kålrotstappe kun kålrot. Den som også har gulerot og potet, er egentlig en rotmos. Så man må ikke ha gulrot i nei. De på Vestlandet vil gjerne ha ren kålrotstappe. Flertallet bruker nok ofte gulrot og potet i, og omtaler det som kålrotstappe (jeg gjør det selv). Den fra Bama er KJEMPE god, inneholder også litt potet og gulrot, og alltid supre priser før jul. Varmer den og får bare skryt for stappen 😂👍 Anonymkode: 9c5e9...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. desember 2023 #9 Del Skrevet 22. desember 2023 Min farmor brukte noen gulrøtter i, så det gir for meg gode minner 🥰 Det gir også en pen farge, og litt sødme. Det må likevel ikke has i, og du kan også ha potet i om du ønsker det, og da blir ofte stappen hakket lysere igjen. (Kommer selvsagt an på ration kålrot vs potet hvor mye fargen påvirkes.) Trenger dere ikke gulrøtter til annet så bare dropp det. Bruk potet, eller lag ren kålrotstappe, er godt det også. 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #10 Del Skrevet 22. desember 2023 Hos oss er det kålrot og smør, pluss litt salt og pepper som er i. Anonymkode: 2449c...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #11 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lager kålrotstappe en gang i året, og ser på oppskrifter at det skal (?) være gulrøtter i. Vi spiser omtrent ikke gulrøtter, så å kjøpe en hel pakke for stappe, virker unødvendig. Må det være gulrøtter i stappen? (Og før noen spør - jo, vi spiser grønnsaker, men stort sett frosne, eller slike som ikke må kokes, f eks tomater, sukkererter, salat osv) Anonymkode: 8ad7a...dbf Bruker begge deler, syns det er best! Anonymkode: 90312...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 22. desember 2023 #12 Del Skrevet 22. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Egentlig, så er kålrotstappe kun kålrot. Den som også har gulerot og potet, er egentlig en rotmos. Så man må ikke ha gulrot i nei. De på Vestlandet vil gjerne ha ren kålrotstappe. Flertallet bruker nok ofte gulrot og potet i, og omtaler det som kålrotstappe (jeg gjør det selv). Den fra Bama er KJEMPE god, inneholder også litt potet og gulrot, og alltid supre priser før jul. Varmer den og får bare skryt for stappen 😂👍 Anonymkode: 9c5e9...855 Jeg lager litt gjevning av rinnefettet og hvetemel og runder av med fløte. Knallgodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. desember 2023 #13 Del Skrevet 22. desember 2023 Kun kålrabi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #14 Del Skrevet 22. desember 2023 Kun kålrot med litt smør og fløte, blir veldig god! Anonymkode: 83f0a...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #15 Del Skrevet 22. desember 2023 Kålrot, gulrot, Asterix-potet og en søtpotet😊 Pluss muskat, salt, pepper, smør og kremfløte😎😎 Anonymkode: 818ef...191 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #16 Del Skrevet 22. desember 2023 Du kan droppe gulrotbrød, men da ville jeg kompensert med litt sukker. Synes gulrot gir god sødme til stappa, som fort kan bli litt bitter med kun kålrot. Anonymkode: ed8a9...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 22. desember 2023 #17 Del Skrevet 22. desember 2023 Er mye bedre med gulrot i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #18 Del Skrevet 22. desember 2023 Du kan kjøpe en pakke med snacks/mini-gulrøtter så slipper du gulrotrester. Anonymkode: ed8a9...5d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #19 Del Skrevet 22. desember 2023 Synes det er best å ha enten gulrøtter eller søtpotet i stappa, men det fungerer uten også. Anonymkode: a0ebf...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #20 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos oss er det kålrot og smør, pluss litt salt og pepper som er i. Anonymkode: 2449c...500 Slik er den vi bruker også, men har hatt 1-2 gulrøtter i de siste årene. Anonymkode: 60740...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå