Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forlot ex for 1 år siden, i løpet av denne tiden har far hatt kontakt og besøksforbud ovenfor barna i 7 mnd og meg i 9 mnd. I løpet av di 3 mnd vi hadde kontakt gikk jeg ned 20 kg fra 69 til 49 kg, han terroriserer oss, men kun når han kan kontakte meg, alt er ok når vi har forbudet. Problemet er at han bruker barna for å nå meg å jeg nekter å gjøre det samme, så barna får bekreftet mye i samtale med far, jeg ønsker å gå bort fra fars besøksforbud, han kan da terrorisere meg på nytt

hva ville du gjort

Anonymkode: 32572...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke opphevet besøksforbudet 

Det er der for å beskytte deg og barna

Anonymkode: 91120...390

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forlot ex for 1 år siden, i løpet av denne tiden har far hatt kontakt og besøksforbud ovenfor barna i 7 mnd og meg i 9 mnd. I løpet av di 3 mnd vi hadde kontakt gikk jeg ned 20 kg fra 69 til 49 kg, han terroriserer oss, men kun når han kan kontakte meg, alt er ok når vi har forbudet. Problemet er at han bruker barna for å nå meg å jeg nekter å gjøre det samme, så barna får bekreftet mye i samtale med far, jeg ønsker å gå bort fra fars besøksforbud, han kan da terrorisere meg på nytt

hva ville du gjort

Anonymkode: 32572...e32

Hvor mange tråder skal du lage om dette besøksforbudet? 

Anonymkode: 93136...569

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange tråder skal du lage om dette besøksforbudet? 

Anonymkode: 93136...569

Hvorfor kommentere for å få en traumatisert person til å føle seg dum?

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvorfor skulle du ha opphevet det? Så han kan plage dere mer?

Anonymkode: 5574f...1ce

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Når han nå bruker barna for å ramme deg så begår han omsorgssvikt, ganske alvorlig også, for det skader barna psykisk og relasjonsmessig og de kan bli skadet for livet om dette får fortsette.

Å få opphevet besøksforbudet for å tillate han å fortsette å være voldelig mot deg er heller ikke noe alternativ.

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg koblet inn barnevernet og holdt tilbake samvær, så lenge han er som han er. Så får han eller gå til retten.

Han ønsker å ha kontroll på deg, han ønsker å ødelegge deg. Og han driter i at han ødelegger egne barn, bare han får kontroll på deg slik at han kan ødelegge deg.

Hvis han ødelegger deg - hvem har barna dine igjen da?

Kontakt nærmeste Krisesenter også, de kan gjerne hjelpe deg. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: 3be5d...a0f

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Et kontaktforbud gjelder også gjennom tredjeperson, altså barna dine. Det har han ikke lov til, og du må si ifra til politiet som utstedte kontaktforbudet.

«Med hjemmel i straffeprosessloven § 222 a. forbys Navn Navnesen å oppsøke, å forfølge, og på noe vis ta kontakt med [Navn Navnesen] verken personlig eller gjennom telefon, tekstmelding, e-post eller annen elektronisk meddelelse, brev, postkort, eller annen skriftlig meddelelse, eller gjennom tredjemenn

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke? Du vil oppheve forbundet for å gå ned i vekt eller hva mener du?

Anonymkode: 128de...31d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke? Du vil oppheve forbundet for å gå ned i vekt eller hva mener du?

Anonymkode: 128de...31d

"Problemet er at han bruker barna for å nå meg å jeg nekter å gjøre det samme, så barna får bekreftet mye i samtale med far"

Anonymkode: bc68a...0ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Problemet er at han bruker barna for å nå meg å jeg nekter å gjøre det samme, så barna får bekreftet mye i samtale med far"

Anonymkode: bc68a...0ed

Hva får barna bekreftet i samtaler med far?

Beklager at jeg spør, men måten du formulerer deg på får meg til å lure: Har du noe du prøver å skjule ovenfor barna?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor snakker du ikke med politiet om dette???? Tror du ikke de har bedre råd om hvorvidt du bør oppheve besøksforbudet enn kvinneguiden??

Anonymkode: dfd4d...d4e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
3 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Beklager at jeg spør, men måten du formulerer deg på får meg til å lure: Har du noe du prøver å skjule ovenfor barna?

Kanskje hun prøver å skjule hvor ille det er mellom foreldrene? At hun ikke ønsker at barna skal være en brikke i spillet?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (5 minutter siden):

Det er desverre vanlig at voldsutøver bruker barna for å fortsette psykisk og emosjonell vold mot mor, ved å manipulere barna. Det er vel dette ts mener at far planter historier i hodet på barna som skader deres forhold til mor. 

Men ts dette endrer seg ikke av at du opphever besøksforbudet, det vil bare eskalere volden og truslene mot deg. Barna dine kommer til å være takknemlig for at du ikke sank ned på fars nivå når de blir eldre og du kan fortelle dem sannheten. Kjemp for å få vekk fars samværsrett, allier deg med en advokat fra krisesenter som vet hva de driver med! ❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
fjær skrev (4 minutter siden):

Kanskje hun prøver å skjule hvor ille det er mellom foreldrene? At hun ikke ønsker at barna skal være en brikke i spillet?

Hvis man har besøkforbud så burde det ikke være så mye å skjule, et besøksforbud viser jo ganske tydelig at det er ille.

Jeg tenker det bygger mye mer tillit om man som omsorgsperson er ærlig med egne barn om hvordan ting faktisk er mellom mor og far. Det er når man begynner å skal pynte på, lyve eller unngå spørsmål at barna blir en brikke i spillet.

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Hvis man har besøkforbud så burde det ikke være så mye å skjule, et besøksforbud viser jo ganske tydelig at det er ille.

Jeg tenker det bygger mye mer tillit om man som omsorgsperson er ærlig med egne barn om hvordan ting faktisk er mellom mor og far. Det er når man begynner å skal pynte på, lyve eller unngå spørsmål at barna blir en brikke i spillet.

Det virker ikke som at du prøver å sette deg inn i dette. Man skal ikke traumatisere barn ved å si at pappa er slem og ond og slår mor og er farlig. Det er ikke sånn det funker. 

Takket være sterke mødre som klarer å holde fasaden ovenfor barna skånes tusenvis av barn for å bli voksne med alvorlige psykiske problemer, adferdsproblemer og rusproblemer. Så kan de få vite sannheten når de er voksne og hjernen er ferdig utviklet, men man sier ikke sånt til barn!

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det virker ikke som at du prøver å sette deg inn i dette. Man skal ikke traumatisere barn ved å si at pappa er slem og ond og slår mor og er farlig. Det er ikke sånn det funker. 

Takket være sterke mødre som klarer å holde fasaden ovenfor barna skånes tusenvis av barn for å bli voksne med alvorlige psykiske problemer, adferdsproblemer og rusproblemer. Så kan de få vite sannheten når de er voksne og hjernen er ferdig utviklet, men man sier ikke sånt til barn!

https://www.reddbarna.no/vart-arbeid/barn-i-norge/foreldretips/5-tips-for-a-snakke-med-barn-om-vold/

Ikke enig.

Hvis barnet selv har vært vitne til, eller sett volden, så må man kunne snakke med barnet om det.

Hvis barnet ikke vet om det, så vil heller ikke barnet forstå hvorfor det ikke får treffe eller se pappa. En slik løsning kan skape sinne, anger, frustrasjon, utaggering, atferdsproblemer, og man gjør barnet en stor bjørnetjeneste.

Man trenger ikke å vite alle detaljene, men det er viktig at barnet får en forståelse av hvorfor det ikke får ha samvær med pappa, hvis ikke kan det gjøre vondt verre og skade barnet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (8 minutter siden):

https://www.reddbarna.no/vart-arbeid/barn-i-norge/foreldretips/5-tips-for-a-snakke-med-barn-om-vold/

Ikke enig.

Hvis barnet selv har vært vitne til, eller sett volden, så må man kunne snakke med barnet om det.

Hvis barnet ikke vet om det, så vil heller ikke barnet forstå hvorfor det ikke får treffe eller se pappa. En slik løsning kan skape sinne, anger, frustrasjon, utaggering, atferdsproblemer, og man gjør barnet en stor bjørnetjeneste.

Man trenger ikke å vite alle detaljene, men det er viktig at barnet får en forståelse av hvorfor det ikke får ha samvær med pappa, hvis ikke kan det gjøre vondt verre og skade barnet.

Selvfølgelig er det noe annet om barnet har vært vitne til volden. 

Om resten får vi være enige om å være uenige. Jeg er hvertfall takknemlig for at min mor ventet til jeg var 20 med å fortelle sannheten om pappa. Og langt ute i 30 årene fikk jeg hele sannheten. Glad for at hun ventet. Det var ikke noe problem at jeg lurte på hvorfor jeg ikke kunne treffe pappa, kontakten fadet ut og man blir opptatt av andre ting i ungdommen og lengter ikke etter en pappa som uansett aldri var emosjonelt tilstede og en god omsorgsperson. Da han satt i fengsel var forklaringen bare at pappa hadde flyttet for å jobbe. Det tillot meg å få en normal oppvekst uten tillitsproblemer og hat mot menn, og uten selvhat og skyldfølelse for hva mamma hadde vært gjennom. 

• Hjerte 4
Skrevet

Og hva om du opphever besøksforbudet og far, ved et uhell fordi han bare skulle "prate", dreper deg og barna dine blir uten en mor? 

Anonymkode: 78823...4fc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Epitel.no TS, ta kontakt med dem du 

Anonymkode: 6ec52...5cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...