Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min er i et avstandsforhold. Han er tilflytter til en by han ikke kjenner noen i. Han liker godt å dra ut på byen alene iom han ikke kjenner noen, å da er han ute sent helt til utestedene stenger å blir ofte full. Jeg har uttrykt at jeg ikke liker at han gjør det. 

Jeg har flere ganger spurt han om hvordan han hadde reagert om jeg dro ut alene på byen å drakk, da sier han at det er annerledes for meg som kvinne fordi kvinner får mer oppmerksomhet enn menn. Jeg synes dette argumentet hans er helt håpløst å jeg blir provosert og forbannet over denne dobbelstandarden han viser meg. Hva mener dere? Hadde dere godtatt slikt?

Anonymkode: 2c2d5...48c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal nevnes at jeg ikke har problemer med om han går på pub for å se fotball og ta noen øl, men å rave rundt full alene på byen til langt på natt når man er i forhold synes jeg ikke noe særlig om.

• Liker 3
Skrevet

KG godtar ikke emner med en tittel som ikke sier noe om hva innlegget handler om…

Anonymkode: e941b...848

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men det er fordi at fulle folk alene utsetter seg for enorm risiko. Spesielt de som ikke evner å melde ifra til en sjel om hvor de er og hvor de skal.

I ditt tilfelle hadde jeg bekymret meg for hvor ensom han må være som tyr til denne løsningen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: d2a7e...95b

Skrevet

Nei.

Hvis du vil fortsette å være i forhold med han, så må du "oppdra" litt.

Gå ut (eller gi inntrykk av), vær sosial og snakk med gutter. Og ikke legg noen fingre imellom.

Dobbeltstandard er bare en nykke man kan lære de av med ;)

Anonymkode: eb1d4...6c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Gå ut (eller gi inntrykk av), vær sosial og snakk med gutter. Og ikke legg noen fingre imellom.

(Litt mer):

Hvis du viser at du er sjefen, ihvertfall din egen sjef, så kommer han nok løpende og vil at du skal si hvilken standard du vil at det skal være.

de: eb1d4...6c1

Skrevet

Nei, jeg vil ikke ha en partner som har for vane å dra på byen og bli full til langt på natt. Jeg går ikke ut på byen selv heller. 

Og du sier at han ikke kjenner noen der, da kan du banne på at han oppsøker damer hver gang han går ut for damer er mye lettere å få kontakt med som mann enn å klenge seg innpå og bli kompis med andre menn. De ville bare sett rart på han. 

Anonymkode: 7dc06...ccf

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei.

Oppskriften på å få en mannebaby.

Jeg hadde ikke godtatt dette, TS.

Anonymkode: c04b0...56d

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det jeg heller, men jeg hadde ikke giddet å mase på ham om det. Dersom forholdet ikke snart skulle høyne opp et nivå (flytte sammen eller i det minste samme by), så hadde jeg bare gjort det slutt mtp all usikkerheten som stadig oppstår. Dere er ikke kompatible. 

Du kan forøvrig ikke bestemme dette for ham, så det spørs litt på hvordan du ordlegger deg. 

Anonymkode: 85e60...a0a

• Nyttig 1
Skrevet

Reagerer langt mer på dobbeltstandarden enn at han drar på byen. Dobbeltstandarden er en no-go for meg.

Anonymkode: e0ec5...ce6

• Liker 4
Skrevet

Det spørs hvor gamle og hvilken situasjon dere er i. Hvis han er 20 år gammel og student i en ny by, så er det gjerne ganske vanlig å gå ut en del. Han ønsker sikkert å være litt sosial og få et nettverk i byen han bor i. Der er litt mye å forlange at han skal sitte hjemme alene hver kveld fordi han har en kjæreste langt borte som ikke liker det.

Situasjonen er en annen om han er litt eldre og andre i hans situasjon ikke går ut så ofte.

Du får bestemme om det er liv laga. Ikke nekt han å gå ut om du er i tvil om forholdet, da er det bedre å la han gå ut og gjøre det slutt. Ikke hold han ensom i den byen i et år for å så gjøre det slutt.

Skrevet

Å drikke seg dritings ofte ble jeg ferdig med da jeg var student. Jeg sier ikke at de som gjør det er umodne, men jeg ønsker å være i forhold med én som er ferdig med det livet. Både jeg og samboeren min fester sånn 2-3 ganger i året, og kan bli godt brisne, men ikke grøftefylla.

Eksen min som helst kunne gå på grøftefylla 1-2 ganger i uken, har nå funnet seg ei likesinnet.

Tenker at det er lurt å være med noen som liker å feste like mye/lite. Ellers blir det bare irritasjon i forholdet.

Anonymkode: fa85c...358

Skrevet
Example skrev (4 timer siden):

Det spørs hvor gamle og hvilken situasjon dere er i. Hvis han er 20 år gammel og student i en ny by, så er det gjerne ganske vanlig å gå ut en del. Han ønsker sikkert å være litt sosial og få et nettverk i byen han bor i. Der er litt mye å forlange at han skal sitte hjemme alene hver kveld fordi han har en kjæreste langt borte som ikke liker det.

Situasjonen er en annen om han er litt eldre og andre i hans situasjon ikke går ut så ofte.

Du får bestemme om det er liv laga. Ikke nekt han å gå ut om du er i tvil om forholdet, da er det bedre å la han gå ut og gjøre det slutt. Ikke hold han ensom i den byen i et år for å så gjøre det slutt.

Han er langt fra student i 20 årene, men en voksen mann på 50 år..

Skrevet

Skal nevnes at han også opptil flere ganger har ringt meg full å kommet med anklagelser om at jeg er utro med den ene og den andre. Han kan reagere på enkelte venner av meg av motsatt kjønn på Instagram som trykker like på bildene mine, å spør meg ut om hvem de er, å påstår jeg har hatt sex med dem. Jeg har aldri vært utro, å går svært skjelden ut på byen..

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal nevnes at han også opptil flere ganger har ringt meg full å kommet med anklagelser om at jeg er utro med den ene og den andre. Han kan reagere på enkelte venner av meg av motsatt kjønn på Instagram som trykker like på bildene mine, å spør meg ut om hvem de er, å påstår jeg har hatt sex med dem. Jeg har aldri vært utro, å går svært skjelden ut på byen..

En mann på 50 år som driver på slik, er en mann som bør være singel.

Anonymkode: e0ec5...ce6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg og kjæresten min er i et avstandsforhold. Han er tilflytter til en by han ikke kjenner noen i. Han liker godt å dra ut på byen alene iom han ikke kjenner noen, å da er han ute sent helt til utestedene stenger å blir ofte full. Jeg har uttrykt at jeg ikke liker at han gjør det. 

Jeg har flere ganger spurt han om hvordan han hadde reagert om jeg dro ut alene på byen å drakk, da sier han at det er annerledes for meg som kvinne fordi kvinner får mer oppmerksomhet enn menn. Jeg synes dette argumentet hans er helt håpløst å jeg blir provosert og forbannet over denne dobbelstandarden han viser meg. Hva mener dere? Hadde dere godtatt slikt?

Hadde sagt han kunne leve livet sitt sånn uten meg i det! Masse drikking er helt uaktuelt for meg. Jeg går gjerne ut aleine men da drikker jeg ikke. 

Skrevet

Dobbelstandard er totalt usexy.

Skrevet

Jeg ville ikke likt å ha en partner som stadig gikk på fyll - men jeg ville heller ikke likt å ha en partner som ville bestemme hva jeg fikk lov til og ikke.

Dette vil jeg påstå er et mye større problem - han  høres jo ikke ut til å være så mye å samle på.

• Nyttig 1
Skrevet

En mann i 50 åra som stadig raver dritings rundt på byen. Og i tillegg nekter sin kjæreste å gjøre det samme fordi han er sjalu. Og på toppen av det hele beskylder sin kjæreste for å være utro. 

Litt av en «mann» du har funnet deg må jeg si…

Anonymkode: 0056e...8d6

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...