AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 Jeg har time i januar, den første timen er med en psykolog som skal avgjøre om de kan hjelpe meg eller ikke, og jeg er veldig spent på om jeg får behandling der, eller om de vurderer det til at de ikke kan hjelpe meg! Akkurat nå satser jeg alt på at de tar meg inn, men jeg har skjønt at det er vanskelig å komme til der. Samtidig fikk jeg denne timen ganske kjapt. Timen er ca bare en mnd etter at legen sendte henvisningen, slik jeg har skjønt det, så må man gjerne vente 3-6mnd før man kommer til. Så kanskje jeg skal se positivt på det?🤷♀️🙈 Anonymkode: 5819f...ff5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 Skriv ned alle plager og alt. Jeg snakket med en psykolog som hadde litt tysk (eller sånn) aksent, og blei automatisk dårligere på å kommunisere, for jeg forstod ikke henne så godt selv. Og jeg hadde en god periode når jeg var der, og med min hjernetåke så husker jeg ikke forrige lørdag. Så skriv ned og vær forberedt på at smerteklinikken er mest sannsynlig oppskrytt. Jeg var i kjelleren på et slitt sykehus, ikke så veldig mye på en klinikk. Anonymkode: 09439...c1a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 Jeg fikk ikke noe hjelp, og det var en belastning med å reise og følge opp alt. Smertelegen sa at jeg ikke var ferdig utredet, men at han ikke kunne henvise eller gjøre noe…😔Helt bortkastet. Og ja jeg sliter psykisk-men hvem fan gjør ikke det når de knapt har sovet de siste 15 årene pga smerter, og jobb, sosialt liv og hobbier er lagt på hylla🙃 Anonymkode: 1d75d...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 Jeg fikk opplæring i å ignorere smerten, og også et skriv om hvordan puste vekk smerte. Samt tre timer hos en psykolog for å lete etter en psykososial årsak til smertene mine, fordi psykologen mente at MS er en psykosomatsk sykdom folk får når de ikke fikk nok oppmerksomhet i barndommen. Dette var på Rikshospitalet, så jeg hadde trodd det skulle være mer seriøst og ble veldig overrasket over hvor alternative de var. Anonymkode: c880a...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #5 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fikk opplæring i å ignorere smerten, og også et skriv om hvordan puste vekk smerte. Samt tre timer hos en psykolog for å lete etter en psykososial årsak til smertene mine, fordi psykologen mente at MS er en psykosomatsk sykdom folk får når de ikke fikk nok oppmerksomhet i barndommen. Dette var på Rikshospitalet, så jeg hadde trodd det skulle være mer seriøst og ble veldig overrasket over hvor alternative de var. Anonymkode: c880a...2a7 Wow dette topper ihverftall min opplevelse😳Følte det ille nok da terapeuten sa at kanskje den ene smertetilstsnden min var psykisk. 2 uker etterpå avdekket mr flere skader, og jeg har oppsøkt privat hjelp. Det offentlige suger. Håper du har det noenlunde🥺🥰 Anonymkode: 1d75d...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #6 Skrevet 22. desember 2023 Off, dette var ikke oppløftende lesing😳🙈 Jeg har jo bla cptsd, og generalisert angst, og endel av smertene kommer nok av at jeg er anspent🤔 Så nå kan jeg kanskje regne med å bli avvist pga det?😔🙈 Samtidig så skrev legen det i henvisningen🤷♀️ Jeg har også bla prolaps i nakken, et brudd i ryggen som ikke er bra, og nervesmerter fra korsryggen og ned til knærne. Samt numne hender som ikke virker, skuldre som er så stive at jeg ikke kan løfte armene ordentlig opp. I dårlige perioder trenger jeg hjelp til påkledning, stelle håret osv.. Nå er jeg mindre spent på den timen, jeg vet det er vanskelig å komme til der, og med mine plager så kan jeg vel kanskje regne med å bli avvist.. Anonymkode: 5819f...ff5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #7 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Off, dette var ikke oppløftende lesing😳🙈 Jeg har jo bla cptsd, og generalisert angst, og endel av smertene kommer nok av at jeg er anspent🤔 Så nå kan jeg kanskje regne med å bli avvist pga det?😔🙈 Samtidig så skrev legen det i henvisningen🤷♀️ Jeg har også bla prolaps i nakken, et brudd i ryggen som ikke er bra, og nervesmerter fra korsryggen og ned til knærne. Samt numne hender som ikke virker, skuldre som er så stive at jeg ikke kan løfte armene ordentlig opp. I dårlige perioder trenger jeg hjelp til påkledning, stelle håret osv.. Nå er jeg mindre spent på den timen, jeg vet det er vanskelig å komme til der, og med mine plager så kan jeg vel kanskje regne med å bli avvist.. Anonymkode: 5819f...ff5 Du blir nok ikke avvist, men det er ganske dårlig tilbud til kroniske smertepasienter. Selv har jeg vært på to ulike smerteklinikker, der psykolog var det eneste på den ene, og lidokain IV var det eneste på den andre(det hjalp ikke). Har en veninne som tester ut ketamin IV privat. Er spent på hvordan det vil gå. I andre land tilbys det mye mer, fra smertepumper, medisiner og kirurgi rundt en av mine tilstander. Så det er bittert å føle seg som en levende død når jeg hører om alle desse andre mulighetene😭 Anonymkode: 1d75d...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå