Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en godt voksen dame, skilt, og har møtt en ny flott mann. Vi har begge barn på hver vår kant, og det kompliserer jo litt i forhold til om vi ikke hadde barn merker jeg. 
Problemet er at han sammen sin ekskone har levd nesten over evne, hvor de har spist masse ute, reist mye og barna har fått alt de har hatt lyst på og mye mer. Nå når han er alene fortsetter han litt i samme stil, på tross av at han nå har en ganske stram økonomi fordi han er høyt belånt. Han og barna kjøper ofte pizza, burger, er ute på restaurant osv. Ringer barna han og ønsker penger til pizza, kebab osv så vippser han alltid, aldri et nei, selv om det er mammas uke. Barna går med dyre merkeklær fra topp til tå, og ønsker de noe så får de det. Jeg har aldri hørt han si nei noen gang. I dag toppet det seg synes jeg da jeg fikk vite at han har lovet eldstebarnet en bil om han velger studiespes og får minimum 4 i alle fag. Dette hørte et av mine barn, og hun var helt sjokkert og hadde tenkt mye på dette resten av ettermiddagen og kvelden.

Jeg kjenner at jeg begynner å føle at barna hans er skikkelig bortskjemte, og det plager meg faktisk.

Hvordan vil dette bli når vi flytter sammen? Han tjener riktignok bra og mer enn meg, men forskjellen til mine barn blir så enorm, så dette ser jeg vil bli et problem. Og hvordan vil dette påvirke vår økonomi? Han er veldig belånt nå, og jeg vil muligens ha mer egenkapital enn han når vi kjøper noe sammen. Og når han i tillegg skal kjøpe bil til barna sine så velger han jo mer lån  

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, trenger kanskje bare å få luftet tankene litt  

Anonymkode: a3512...55a

• Liker 4
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg datet en sånn mann, men valgte og avslutte det. Og det er fordi i lengden går det ikke, det blir en ekstrem forskjells behandling av barna. Hvordan skal dine barn føle det, når de ikke får i nærheten av det samme som hans barn. 

Skal du fortsette med denne mannen, så hadde jeg aldri flyttet sammen med han. Eller ventet til alle barna deres er voksne. 

Anonymkode: 86e06...47a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

En gammel Toyota koster ikke mer enn en ny iPhone. Dersom din kjæreste har et godt forhold til sine barn er det kanskje verdt en gammel bil, på sikt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

kul pappa! som elsker barna sine men ikke klarer helt å sette grenser. Snakk med han om det verre er det ikke. 

Anonymkode: 1bd92...a7c

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sammen en sånn mann

Anonymkode: 12d57...bb7

• Liker 8
Skrevet

Hvis han tjener bra så klarer han mere lån enn deg og? Det er hans valg hva han vil gi barna sine mener jeg

• Liker 1
Skrevet
Silvia515 skrev (3 minutter siden):

En gammel Toyota koster ikke mer enn en ny iPhone. Dersom din kjæreste har et godt forhold til sine barn er det kanskje verdt en gammel bil, på sikt. 

Hvis den skal kjøre til neste eu kontroll så. 

Anonymkode: 17bb4...b93

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Trådstarter her. 
Ang bil så blir det nok ikke en billig bil. Han elsker dyre biler, og kjøper nok ikke hverken en gammel bil eller Toyota til barna sine. 
Dette er kjempevanskelig synes jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Jeg ville forblitt særboer til barna flyttet ut.

Skrevet

Særboer

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

kul pappa! som elsker barna sine men ikke klarer helt å sette grenser. Snakk med han om det verre er det ikke. 

Anonymkode: 1bd92...a7c

Grenseløs er ikke det samme som kul. Og den å være forelder innebærer heller ikke en konkurranse i å være kul. 

Anonymkode: d90b3...a38

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke flyttet sammen med en mann så er så ulik meg økonomisk og det å gi ungene alt de peker på. Ikke når jeg har barn. Forskjellsbehandlingen vil bli veldig tydelig, da du sikkert ikke ønsker å skjemme bort dine barn med lånte penger?

Anonymkode: d6600...888

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en godt voksen dame, skilt, og har møtt en ny flott mann. Vi har begge barn på hver vår kant, og det kompliserer jo litt i forhold til om vi ikke hadde barn merker jeg. 
Problemet er at han sammen sin ekskone har levd nesten over evne, hvor de har spist masse ute, reist mye og barna har fått alt de har hatt lyst på og mye mer. Nå når han er alene fortsetter han litt i samme stil, på tross av at han nå har en ganske stram økonomi fordi han er høyt belånt. Han og barna kjøper ofte pizza, burger, er ute på restaurant osv. Ringer barna han og ønsker penger til pizza, kebab osv så vippser han alltid, aldri et nei, selv om det er mammas uke. Barna går med dyre merkeklær fra topp til tå, og ønsker de noe så får de det. Jeg har aldri hørt han si nei noen gang. I dag toppet det seg synes jeg da jeg fikk vite at han har lovet eldstebarnet en bil om han velger studiespes og får minimum 4 i alle fag. Dette hørte et av mine barn, og hun var helt sjokkert og hadde tenkt mye på dette resten av ettermiddagen og kvelden.

Jeg kjenner at jeg begynner å føle at barna hans er skikkelig bortskjemte, og det plager meg faktisk.

Hvordan vil dette bli når vi flytter sammen? Han tjener riktignok bra og mer enn meg, men forskjellen til mine barn blir så enorm, så dette ser jeg vil bli et problem. Og hvordan vil dette påvirke vår økonomi? Han er veldig belånt nå, og jeg vil muligens ha mer egenkapital enn han når vi kjøper noe sammen. Og når han i tillegg skal kjøpe bil til barna sine så velger han jo mer lån  

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, trenger kanskje bare å få luftet tankene litt  

Dere er alt for ulike... 

Mulig han har planer for økonomien, som du ikke vet noe om. Siden du fremstiller han som uaktsom. Om han er det eller om det er din oppfatning, vet vi ikke. 

Uansett... Dere er for ulike. 

Anonymkode: 3f04a...00c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trådstarter her. 
Ang bil så blir det nok ikke en billig bil. Han elsker dyre biler, og kjøper nok ikke hverken en gammel bil eller Toyota til barna sine. 
Dette er kjempevanskelig synes jeg. 

Men, liker du han ? 

Hvordan falt du for han ?  

Anonymkode: 3f04a...00c

Skrevet

Jeg synes folk svarer så snevert her. Dere har «hørt» hennes side av det bare. Jeg ser noe annet…en sjalu stemor rett og slett. Folk burde tenke seg om. Er folk så enkle her på kg? 

• Nyttig 1
Skrevet

TS er det egentlige problemet her at DU ikke klarer å tilby dine barn tilsvarende, elker ser at han er mer generøs og snill enn deg?

Ut i fra det du skriver er ikke ungene nødvendigvis bortskjemte. Eksemplene er ganske vanlige, og hvis barna er høftlige og setter pris på ting er det fint at de kan få tøy de liker og turer på café.

Mange foreldre hjelpet barn med førerkort, bil, eller første leilighet. Hvis den ene ungen strever med skolen og far tenker at bilkjøp kan motivere, er det flott om det kan gjøre at ungen ikke faller fra i skolen

Anonymkode: 72d0e...1f8

• Liker 4
Skrevet

Hvis dere flytter sammen må dere snakke om hva som er felles utgifter, hvordan disse deles, og hva som er private kostnader. Klarer dere å være enige om det, kan dette gå bra.

Våre barn var i ungdomsskoleelever da vi flyttet sammen, og kom fra familier med forskjellige gavetradisjoner og forbruksmønster. Det fortsatte vi med etter at vi flyttet sammen. Mannens barn var vant til store/dyre julegaver fra foreldrene, og kan fortsatte med det. Mine barn fortsatte å få rimelige gaver fra meg. Mine barn fikk mindre lommepenger, med oftere penger til reiser. Så lenge jeg betalte med mine penger, han med sine, var ikke dette et problem. 

Anonymkode: 24f14...5ee

Skrevet

Særboer

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor i all verden skal dere flytte sammen? Dere kan fint være kjærester uten å bo sammen. I alle fall fram til alle barna har flyttet ut. Og å flytte sammen med noen som ser ut til å ha så lite styring på økonomien som han virker å ha vil jo en stor risiko selv når barna har flyttet. Du må i alle fall passe på å skrive gode avtaler og sikre deg så du ikke ender opp med å måtte betale på hans gjeld.

Ulikheter i forhold til hva man gjør for barn og hvordan man oppdrar dem er vel den største konflikt-kilden i sammensatte familier. Når man ser disse forskjellene tidlig så bør man være ekstra obs. Det er ikke sånn at det vil gå seg til helt uten videre. Det er ikke sikkert han bruker mer penger enn han har råd til, og det er ikke sikkert barna egentlig er bortskjemte, men problemet er jo at dere har veldig ulikt syn på hvordan penger skal benyttes og hvordan barn skal oppdras.

Anonymkode: 08a25...446

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...