Gå til innhold

Besteforeldre som er lat som f... når de er på besøk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg vil med en gang si at jeg ikke er ute etter tips og råd til hvordan jeg skal takle dette.. vi har funnet vår måte. 😀. Jeg ønsker heller å høre om det er flere som har det slik.

Seriøst... uansett hvem vi har på besøk, enten det er mine eller mannens foreldre, så blir æ så jææææskli sliten. Besøk i en dag eller to går fint. Men besøk som går ober 4-5 dager er så ille at jeg til slutt blir som en zombie. Altså levende død som går rundt.  Jooda.. jeg vet det er min egen feil at jeg ikke gjør noe med det. 

Her er besteforeldrene så jæskli lat, sitter i sofaen hele dagen, leser en bok eller ser tv. Vi har 3 barn.. og det er faen ikke snakk om å finne på noe med dem. Altså NADA. Jeg skjønner det bare ikke.. de er fult oppegående alle sammen, frisk fysisk og i form, men gidder faen ikke å gå en tur ut med barna engang 

En annen ting er at de forventer å få servert alt.. frokost, middag, kveldsmat, ett glass med saft, brus... ja de har det bedre hos oss enn på en spa avdeling på Maldivene.. 

Og vi er jo på jobb og kommer ikke hjem før 5. Deretter er det fult kjør, og de er bare innendørs. Ikke snakk om å gå seg en tur på 30 min.. 

Nå kommer de på besøk til oss i jula. Først 4 dager med de ene og så 4 med de andre. Altså.. skyt meg! 

Måtte bare få det ut! 

Ingem her i øandet gleder seg mer til 1. Arbeidsdag etter nyåret enn meg! 

Anonymkode: 61c76...cd5

• Liker 5
  • Hjerte 29
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay. 

Anonymkode: d3a54...1d6

• Liker 3
Skrevet

Gud velsigne deg og gi deg kraft til å holde ut! Amen! 🤲

Anonymkode: 11b3f...c80

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor velger du å ikke gjøre noe med det?

Anonymkode: ce676...ae4

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gud velsigne deg og gi deg kraft til å holde ut! Amen! 🤲

Anonymkode: 11b3f...c80

Måtte Gud gi deg hell og lykke for velvalgte ord! 👍 

• Liker 2
Skrevet

Tenner🕯️for deg…

Anonymkode: 24e16...795

• Liker 1
Skrevet

Tenner🕯️for deg…

Har tent hele maxipakken med stearin fra europris jeg.. hjelper ikke!

• Liker 5
Skrevet

"Lillebror har så lyst å vise dere lekeplassen" 

"vannglassene står i det skapet, jeg er opptatt med X akkurat nå". 

"kunne dere tatt ut søpla?" 

Anonymkode: 4de7c...c81

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Jeg har barn i tenåringsalderen og gleder meg til de får barn og jeg skal kose meg slik som dine svigers/foreldre når mine barn får egne barn 😀det blir livets dessert ! 

Endret av Billiegirl
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Lillebror har så lyst å vise dere lekeplassen" 

"vannglassene står i det skapet, jeg er opptatt med X akkurat nå". 

"kunne dere tatt ut søpla?" 

Takk for en fin avslutning på kvelden og en KJEMPEGOD latter som jeg fikk meg. Kunne dere tatt ut søpla? Hahaahahahahahaha! Jeg vet jeg ikke har forklart nok.. men du aner seriøst ikke hvor late de er. Altså de er ikke lat hjemme hos seg. Kun hos oss. En bjørn som går i hi i vinterstid har mer aktivitet en dem når de er her. Jeg kødder ikke! 

Gå ut med søppla??? Ahahhahahaha Viste mannen denne meldinga... han flirer også. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Du liker vel å plage deg selv da. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det mamma og svigermor som hjelper til og tar initiativ til å vere med barna og generelt letta på flyten i huset. Pappa og svigerfar virker å tro at små barn er sånne rare romvesen som dei aldri har sett før. Til tross for at dei har vaksne barn. 

Dvs det er damene som gjer alt og mannen min når eg ber han om å gjera noko.

Sender deg styrke. 

Anonymkode: c1e44...40e

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Har voksne barn som kommer hjem til jul og oppfører seg sånn. Gleder meg til det er min tur til å sitte i sofaen og lese når jeg er på besøk hos dem i juleferien!

Anonymkode: 7463d...23f

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for en fin avslutning på kvelden og en KJEMPEGOD latter som jeg fikk meg. Kunne dere tatt ut søpla? Hahaahahahahahaha! Jeg vet jeg ikke har forklart nok.. men du aner seriøst ikke hvor late de er. Altså de er ikke lat hjemme hos seg. Kun hos oss. En bjørn som går i hi i vinterstid har mer aktivitet en dem når de er her. Jeg kødder ikke! 

Gå ut med søppla??? Ahahhahahaha Viste mannen denne meldinga... han flirer også. 

Hvorfor godtar dere det da? Slutt å ha dem på besøk hvis de er så ille. 

Martyrer er så lite sjarmerende 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er dere når dere er på besøk hos dem da? Hvordan har du vært og hvordan har mannen din vært i oppveksten? :) 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor godtar dere det da? Slutt å ha dem på besøk hvis de er så ille. 

Martyrer er så lite sjarmerende 

Vel.. man kan da ikke bare kutte dem ut herregud.. de er tross alt foreldrene våre. 

Og nei jeg spiller ikke matyr.. det var bare en utblåsing. 😀👍

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Men ærlig talt, hvorfor i all verden sier dere ingenting? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Enig med over. Du får kjefte på dine foreldre, mannen får kjefte på sine. Man bidrar når man er på besøk. Du får ta det opp før eller under. «Kan du dekke på mens jeg steker egg?» «Jeg liker så godt den sausen du lager… kunne du laget den idag?» «Pelle ville så gjerne at du skulle lese nattaeventyr..»

Seriøst, ta dere sammen og si ifra. Slutt å dø som martyrer fordi dere er konfliktsky overfor boomers. Tror du ikke barna dine vil ha opplagte og hyggelige foreldre i jula?

Endret av KaraThrace
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Jævlig uflaks at begge to har noen latsabbforeldre. Min mor på 80 er fortsatt en ressurs for min bror og meg når hun er på besøk. Steller og stuller og vil være minst mulig til bry. Vi gjør vårt for at hun skal kunne slappe av og endelig få ta det med ro, men det er ikke mulig å få henne avvent med det. Luksusproblem for oss "ungene", da. 

Du har all min medlidenhet. Jeg hadde aldri i verden klart det du kjøret du beskriver.

Anonymkode: 01a41...48b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel.. man kan da ikke bare kutte dem ut herregud.. de er tross alt foreldrene våre. 

Og nei jeg spiller ikke matyr.. det var bare en utblåsing. 😀👍

Men hvorfor vil dere begrense deres barn for å tilfredsstille dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...