Gå til innhold

Vanskelig øremidd hos katt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en foster som har fått behandling 3 ganger for øremidd. Hadde renset ørene et par dager før sterilisering, og da sa veterinæren at ørene var rene. Det er de da altså ikke.

Noen nevnte noe om å skylle ørene i narkose skulle være veldig effektivt. 

Noen som vet noe om dette?  Bruker de medisin?

Endret av Topsi
Skrevet

På hest brukte vi borsyre som vi fuktet bomull med og dyttet inn i ørene deres. Kanskje det går an å pensle i ørene på katt? 

Anonymkode: 451ec...ece

• Liker 1
Skrevet

hadde en hund med øresopp - så ut som kaffegrugg. Ble aldri kvitt det selv om jeg masserte inn veske hver dag. Var antagelig allergi ..

Anonymkode: 422ac...5de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

På hest brukte vi borsyre som vi fuktet bomull med og dyttet inn i ørene deres. Kanskje det går an å pensle i ørene på katt? 

Anonymkode: 451ec...ece

Kanskje, katten har fått 3 doser stronghold, så åpenbart må vi prøve noe annet....  må ta henne til dyrlegen igjen,.kan foreslå det, eller ivomec så jeg da jeg Googlet  borsyre

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

hadde en hund med øresopp - så ut som kaffegrugg. Ble aldri kvitt det selv om jeg masserte inn veske hver dag. Var antagelig allergi ..

Anonymkode: 422ac...5de

Er ikke allergi, moren hadde det da de ble født...

Skrevet

IKKE bruk borsyre. 

En dyp ørerens i narkose er som oftest effektivt når dråper i nakken ikke fungerer bra nok. 

Hilsen dyrlege.

Anonymkode: de2ad...690

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

IKKE bruk borsyre. 

En dyp ørerens i narkose er som oftest effektivt når dråper i nakken ikke fungerer bra nok. 

Hilsen dyrlege.

Anonymkode: de2ad...690

Tusen takk 😊 tenker vi gjør det over nyttår da, bedre med en narkose og ferdig, vi kan jo ikke omplassere med midd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...