AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #21 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, politi kan ikke ta passene om dem undertegnet begge for samtykke da dem fikk passet. Faren har da fult rett til å ha passet. Anonymkode: 7cc7f...b1f Politi kan legge inn for bruksfprbruk på pass, selv om i det de ble gitt ut med tillatelse fra begge foresatte. Har selv vært borte i at ene stak av med passene, andre foresatte ble urolig hvorfor ikke passene kunne leveres, ble da gitt beskjed til politiet og passene ble merket hvis de ble brukt, og gjort ugyldig. For fare for at en part ville eller planla å dra avgårde med barna uten den andre foresatte sin tillatelse. Anonymkode: 53942...9f5 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #22 Skrevet 21. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Politi kan legge inn for bruksfprbruk på pass, selv om i det de ble gitt ut med tillatelse fra begge foresatte. Har selv vært borte i at ene stak av med passene, andre foresatte ble urolig hvorfor ikke passene kunne leveres, ble da gitt beskjed til politiet og passene ble merket hvis de ble brukt, og gjort ugyldig. For fare for at en part ville eller planla å dra avgårde med barna uten den andre foresatte sin tillatelse. Anonymkode: 53942...9f5 Ikke om faren og moren har gitt samtykke for det. Jeg er selv i samme situasjon. Bare her er forskjellen at moren ikke er norsk og jeg er stygt redd for at moren drar med ungen. Her har jeg tatt begge passene til ungen. Moren er fly forbannet selvfølgelig. Men jeg har fullt rett til å ha passene til min egen unge. Politiet gjorde ingen verdens ting. Dem sa begge har skrevet under, og moren har fult rett til å ta ungen ut av landet. Selvfølgelig ikke flytte, men det hadde jo ikke moren sagt på flyplassen. Få utreiseforbud er heller ikke bare bare. Da det går på rettigheter til både barnet og moren. Anonymkode: 7cc7f...b1f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #23 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke om faren og moren har gitt samtykke for det. Jeg er selv i samme situasjon. Bare her er forskjellen at moren ikke er norsk og jeg er stygt redd for at moren drar med ungen. Her har jeg tatt begge passene til ungen. Moren er fly forbannet selvfølgelig. Men jeg har fullt rett til å ha passene til min egen unge. Politiet gjorde ingen verdens ting. Dem sa begge har skrevet under, og moren har fult rett til å ta ungen ut av landet. Selvfølgelig ikke flytte, men det hadde jo ikke moren sagt på flyplassen. Få utreiseforbud er heller ikke bare bare. Da det går på rettigheter til både barnet og moren. Anonymkode: 7cc7f...b1f Her var det et par som ikke kan lese. Passene er hos besteforeldre altså foreldre til barnefar. De er pr nå stjålet. Det dere kommer med er ikke relevant Anonymkode: 0de9d...1d6 7 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #24 Skrevet 21. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Her var det et par som ikke kan lese. Passene er hos besteforeldre altså foreldre til barnefar. De er pr nå stjålet. Det dere kommer med er ikke relevant Anonymkode: 0de9d...1d6 Som.jeg også sa litt tidligere. Anonymkode: 7cc7f...b1f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #25 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som.jeg også sa litt tidligere. Anonymkode: 7cc7f...b1f Du har skrevet sånn 5 + innlegg om at far har passene, ikke noe å få gjort med det, politiet vil ikke gjøre noe og blablabla. Hvis du ikke har tenkt til å forholde deg til saken og dens fakta så må du slutte å kommentere, i værste fall lar vedkommende være å kontakte politiet fordi du kommer med dumme og kunnskapsløse kommentarer. Vips stikker besteforeldrene av med kidsa til bortivekkistan. Anonymkode: 0de9d...1d6 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #26 Skrevet 21. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Du har skrevet sånn 5 + innlegg om at far har passene, ikke noe å få gjort med det, politiet vil ikke gjøre noe og blablabla. Hvis du ikke har tenkt til å forholde deg til saken og dens fakta så må du slutte å kommentere, i værste fall lar vedkommende være å kontakte politiet fordi du kommer med dumme og kunnskapsløse kommentarer. Vips stikker besteforeldrene av med kidsa til bortivekkistan. Anonymkode: 0de9d...1d6 Så sa jeg i ett innlegg at om det var med besteforeldre så er det noe annet ja. Få med deg alt før du skal syte. Anonymkode: 7cc7f...b1f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #27 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så sa jeg i ett innlegg at om det var med besteforeldre så er det noe annet ja. Få med deg alt før du skal syte. Anonymkode: 7cc7f...b1f Da må du slutte å mate på med mere som ikke angår denne saken. Opprett en egen tråd om det du fortsetter å skrive her. Jeg har fått med meg alt og jeg syter ikke. Men jeg jobber med slike saker og vet at hvor hårfin balanse det er, at det ofte er folk som ikke er utpreget ressurssterke og hvor det er helt avgjørende at de tar kontakt med rett innsats for at ting ikke skal gå helt galt. Når sånner luringer som du sitter å gjør det du gjør i denne tråden så kan det like gjerne være med å påvirke at personen ikke tar kontakt med politiet og at det går galt. Hva som blir utfallet i saken kommer helt ann på hva politiet finner ut i sine undersøkeler, det er derfor igrunn helt irrelevant hva dine opplevelser i en totalt annerledes sak er. Politiet har langt flere muligheter til å begrense eller håndtere saker som dette en hva du skisserer. Igjen ts - kontakt Politiet. Anonymkode: 0de9d...1d6 4 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #28 Skrevet 21. desember 2023 Takk for svar, Jeg skal ta kontakt med Politiet i morgen. Har prøvd i lang tid å få dem tilbake, og vurdert bruke advokat, men tror som noen sier at det bør taes med Politiet da passene faktisk er stjålne ... Anonymkode: 62b65...044 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #29 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnefar og jeg har høyt konfliktnivå etter samlivsbrudd for 5 måneder siden og foreldrene til barnefar har tatt våre felles barns pass. Passene har vært borte i 5 måneder. Hvilke konsekvenser vil dette gi besteforeldrene og barnefaren? Jeg er ikke fra utlandet så har ingen tanker om å rømme landet, men nå syns jeg at dem har gått for langt. Har etterspurt passet flere ganger. Barna har 70/30 samvær med fast bosted hos meg. Er riktig vei å gå via Politiet? Noen med lignende historier? Anonymkode: 62b65...044 Dette høres ut som en alvorlig situasjon hvor du bør kontakte politiet. Anonymkode: 97f1f...b62
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #30 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Faren er ikke hovedforsørger bare helgepappa, moren er hovedforsørger og moren er den som skal oppbevare passene av samme årsak. Når de har hatt passene i 5mnd og nekter og refundere dem så er det som tyveri og anse. Passene er ikke noe besteforeldrene eier og heller ikke faren det er noe barna eier og som hovedforsørger skal ha ansvar for. Anonymkode: 76d71...52a Refundere...? Det er vanskelig med alle disse fremmedordene du 😎. Anonymkode: 37733...627
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #31 Skrevet 25. desember 2023 E bærre å meld de stjelt /tapt uansett, så e man ihvertfall sikker på at de ikke kan misbrukes. Nye pass kan ordnes seinere omsåva 😊 Anonymkode: dc2c9...647
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #32 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 3.18): Refundere...? Det er vanskelig med alle disse fremmedordene du 😎. Anonymkode: 37733...627 Hva har dette med saken å gjøre? Dette ser jo ut som en klassisk autokorrekt-feil. TS: Jeg har ikke noe særlig å tilføye, men jeg håper at du får god hjelp hos Politiet! Er besteforeldrene innvandrere eller har tett tilknytning til et annet land? Anonymkode: 8559d...10e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #33 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 22.08): Ja du må gå til politiet for de planlegger høyst sannsynlig en bortføring for å få barna bort fra mor på permanent basis og la barnet vokse opp i et annet land, kultur og miljø med alt som medfølger. Ta tak før noe alvorlig skjer og IKKE nevn disse tankene til barnefar/familien hans da de kan gjøre fortgang i prosessen. Anonymkode: 76d71...52a Snakk om å overdramatisere! Anonymkode: 0ba6d...48f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå