Gå til innhold

Splittes og feire hver for oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal egentlig fly til annen by for å feire jul med familie. 90 % av gavene er i denne byen.

nå er muligens minstemann i gang med omgangssyke. Vi skal fly i morgen. Hvis hun blir syk i natt kan hun selvsagt ikke fly. Det koster for mye å endre flight. 

hva ville du gjort? Hele familien blir hjemme? Eller sykt barn og far/mor blir hjemme og friskt barn og far/mor drar for å feire julen som planlagt.

Begge barna har gledet seg mye til å fly til annen by for å feire jul.

uansett hva vi gjør blir noen lei seg..

Anonymkode: 63ccf...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi skal egentlig fly til annen by for å feire jul med familie. 90 % av gavene er i denne byen.

nå er muligens minstemann i gang med omgangssyke. Vi skal fly i morgen. Hvis hun blir syk i natt kan hun selvsagt ikke fly. Det koster for mye å endre flight. 

hva ville du gjort? Hele familien blir hjemme? Eller sykt barn og far/mor blir hjemme og friskt barn og far/mor drar for å feire julen som planlagt.

Hvorfor tror du barnet blir sykt? Hvis det har begynt å kaste opp, er det stor sannsynlighet flere av dere blir smittet. Jeg ville ikke ansett noen av dere som smittefri og blitt hjemme alle sammen. Jeg tenker: mye hyggeligere å feire sammen, og man kan heller dra på besøk senere i jula eller neste år, som man kan glede seg til. 

Anonymkode: b3318...f8e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du mistenker omgangssyke så blir dere hjemme alle mann! 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, kjærring said:

Hvis du mistenker omgangssyke så blir dere hjemme alle mann! 

Det er jo kjipt å 1) ta med smitte til andre, og 2) ende med omgangssyke i en annen by. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis ett familiemedlem er i gang med omgangssyken, så vil sannsynligvis resten av dere følge etter - jeg hadde blitt hjemme hele familien, både for deres og for vertsskapets skyld.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde blitt hjemme med alle. Hadde ikke risikert å ta med oss smitte eller bli syke mens vi var på besøk.

Spørsmålet er jo hvorfor dere tror at hun kanskje er i gang med omgangssyken....

Skrevet

For meg hadde dette vært en no-brainer. Hvis en i husstanden hadde fått omgangssyke hadde vi gått ut fra at en eller flere av oss andre var smittet og snart hadde blitt syke. Ville aldri utsatt andre for den smitten. Og veldig kjipt å få omgangssyke borte. I tillegg synes jeg det er mye hyggeligere å være sammen med mine aller nærmeste. 

Anonymkode: 544dc...41f

• Liker 1
Skrevet

Hun har ikke spydd. Muligens omgangssyke fordi hun hadde veldig vondt i magen i kveld, noe som er uvanlig. 

Så jeg begynner å tenke ulike scenarioer i morgen. 

Ts

Skrevet

Hvis det er omgangssyke, blir alle hjemme. En ting er smitte mellom dere og de dere skal besøke, men dere utsetter jo også mange andre for smitte i løpet av en flyreise.

Hvor gammel er barnet? Det kan jo også være reisefeber/spenning/uro som gir seg utslag i magevondt. Men det er vel i grunnen ikke så mye annet å gjøre enn å se an i løpet av natta.

Hvis den med magevondt ikke kaster opp i løpet av natta, tenker jeg det er trygt å dra for alle mann.

Anonymkode: 587f6...da4

Skrevet

Hadde splittet tror jeg, men sp er det kun 1/4 som pleier å få omgangssyken 

Anonymkode: 661cb...490

Skrevet

Vi hadde blitt hjemme hele familien, og gjort jula hjemme så koselig som mulig med omgangssyke i hus. Delvis fordi jeg ville regnet med en viss sannsynlighet for at flere av oss fikk det, og da risikerte vi både å ligge utslått på hvert vårt sted i stedet for å være sammen, og å spre smitte til dem vi besøkte. Og delvis fordi jeg tenker at det ville blitt det sammenlagt minst kjipe for hele gjengen. Om mulig ville jeg bedt om å få gavene sendt til dere, så dere kunne ha en minijulaften når de kom frem og alle var friske igjen. 

Anonymkode: a43d2...a7f

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har ikke spydd. Muligens omgangssyke fordi hun hadde veldig vondt i magen i kveld, noe som er uvanlig. 

Så jeg begynner å tenke ulike scenarioer i morgen. 

Ts

Vondt i magen trenger absolutt ikke bety omgangssyke, så jeg ville sett det an, men jeg hadde personlig ikke reist med et barn som begynte å bli dårlig. Hvis det viser seg at man blir dårlig, er det skikkelig kjipt å bli fast i en annen by. 

Skrevet

Hvis det var jeg som var den dere skulle på besøk til, så hadde jeg mislikt sterkt om dere kom hvis en i familien hadde omgangssyke. Bli heller hjemme og lag en hyggelig julefeiring med bare dere, men tross alt familien samlet. 

Hør med forsikringsselskapet om reiseforsikringen dekker det. Det bør den jo, men dere må kanskje til lege og få legeerklæring i så fall. 

Anonymkode: 6b495...093

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...