Gå til innhold

Bo ved kysten eller inni landet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er fordeler og ulemper ved å bo i kysten eller litt inni landet? Klima? 

Anonymkode: 07a3e...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare snakke for meg sjøl. Har bodd ved kysten hele livet og kan ikke tenke meg noe annet. Her er vind, regn, sludd/snø i dag, i morgen kan det være stille og sol. Liker at været skifter, liker lukten av sjø og hav og ikke minst følge med på havet, for det forandrer seg hele tiden. Her blir aldri skikkelig kaldt over lengre tid, 12 minus er vel det meste jeg har opplevd.    Kunne ikke tenkt meg å bo i innlandet, kanskje med skog på alle kanter,uansett hvor stabilt klima det måtte være.. Men det er meg,da.  Måtte sikkert mye til for å rikke meg herfra!

Anonymkode: bf8ed...24d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst i by ved sjøen, og bor nå med utsikt mot fjell og hav.  Kjenner meg innstengt når jeg ikke har hav og sjø i nærheten.  Vann a la Mjøsa er ikke det samme.  Tett skog a la Namskogan er dystert.  Finnmarksvidda og Jotunheimen er flotte fordi der er vidsyn, men ikke som ved kysten.  
Her i Lofoten er det kystklima.  Vi har det sjeldent veldig kaldt om vinteren, og snø og regn veksler.  Jeg hadde nok likt kaldt, tørt vintervær som i innlandet bedre.  Tror det er det eneste jeg ville byttet på :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysten, of course! Nei takk til 25 kuldegrader på vinterstid, sånn som de har det oppi Gudbrandsdalen (Otta osv).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst ved kysten. Bor nå på bygda innlandet. Trives utrolig godt men savner kysten om sommeren. Samtidig elsker jeg skogen og fjell, snø om vinteren selv om jeg ikke går på ski. Drømmer egentlig om å kunne bo midt i ldemarka å leve av det en høstet selv. 

Bodde i Oslo i læretiden og fant ut å bo i by, blokk eller i boligfelt hadde jeg ikke klart nå.

Elsker å kunne gå ut se stjerner og månen uten å bli forstyrret av annet lys. Kjenne roa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smak og behag..personlig kan jeg ikke bo på innlandet, kaldt , mye snø og er avhengig av den gode luften jeg mener man har på kysten..og jeg må alltid bo sånn at jeg kan se havet. 

Anonymkode: 61d3b...589

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om kysten. Ikke liker jeg å bade. Ikke liker jeg å kjøre båt. 
Trives ikke lenger i Oslo heller.

Jeg elsker fjell og skog. Å vandre dagesvis i fjellet med telt, fiskestang og bikkja er balsam for sjelen.

Har en gammel, enkel koie på fjellet. Der er jeg så mye som mulig. Legger igjen telefon hjemme i sivilasjonen.

Anonymkode: 48696...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...